dc.contributor.advisor | Töret, Gökhan | |
dc.contributor.author | Yaygın, Beste | |
dc.date.accessioned | 2024-04-02T10:45:31Z | |
dc.date.issued | 2024-02 | |
dc.date.submitted | 2024-02-02 | |
dc.identifier.citation | Yaygın, B. (2024 OTİZMLİ ÇOCUKLARIN TAKLİT EDİLDİKLERİNİ ANLAMALARININ VE GÖRSEL DİKKAT ÖZELLİKLERİNİN TİPİK GELİŞİM GÖSTEREN ÇOCUKLARLA KARŞILAŞTIRILMASI. Hacettepe Üniversitesi, Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/34865 | |
dc.description.abstract | Due to its critical role in social cognitive development, Imitation has been extensively investigated in children with autism spectrum disorder (ASD). The aim of the study was to determine the visual attention differentiation levels and imitation recognition performance differentiation levels of children with ASD and typically developed children when they were imitated.The research was supported by TÜBİTAK within the scope of 1002 - A Rapid Support Module with project code number 122K820. A descriptive screening model was used to determine the differentiation levels of visual attention of children with ASD and TD, who constitute the study group of the research, when imitated, and the relationship between visual attention levels and imitation performances. Visual attention data were collected via Pupil-Core wearable eye tracking glasses with mobile eye tracking technique. 39 ASD children participant age ranges 17- 51 months and 42 TD children participant age ranges 13-25 months were included in the study. Research findings show that the visual attention levels of children with ASD significantly differ from typically developing children (TDD) when being imitated. Additionally, more mature imitation recognition behaviors were significantly less in ASD children when compared with TD children. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | tr_TR |
dc.subject | Görsel Dikkat | tr_TR |
dc.subject | Göz izleme Tekniği | tr_TR |
dc.subject | Otizm spektrum Bozukluğu | tr_TR |
dc.subject | Taklit edildiğinin farkına varma | tr_TR |
dc.subject | Taklit | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Eğitim kuramı. Eğitim uygulamaları. | tr_TR |
dc.title | Otizmli Çocukların Taklit Edildiklerini Anlamalarının Ve Görsel Dikkat Özelliklerinin Tipik Gelişim Gösteren Çocuklarla Karşılaştırılması | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Taklit, sosyal bilişsel gelişimdeki kritik rolü nedeniyle, otizm spektrum bozukluğu olan (OSB’li) çocuklarda kapsamlı bir şekilde araştırılmaktadır. Mevcut araştırmada, OSB’li çocuklar ile tipik gelişim gösteren (TGG) çocukların taklit edildiklerinde görsel dikkat farklılaşma düzeylerinin ve taklit edildiğinin farkına varma performansları farklılaşma düzeylerinin belirlenmesi hedeflenmiştir. Araştırma TÜBİTAK tarafından 1002- A Hızlı Destek Modülü kapsamında 122K820 numaralı proje koduyla desteklenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu oluşturan OSB’li ve TGG çocukların, taklit edildiklerinde görsel dikkatte farklılaşma düzeylerinin ve görsel dikkat düzeylerinin taklit etme performansları ile ilişkilerinin belirlenmesi amacıyla betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Görsel dikkat verileri, mobil göz izleme tekniği ile Pupil-Core giyilebilir göz izleme gözlüğü aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmaya 17-51 ayları arasında 39 OSB’li katılımcı çocuk ve 13-25 ayları arasında 42 TGG katılımcı çocuk dahil edilmiştir. Araştırma bulguları, OSB’li çocukların taklit edildiklerinde görsel dikkat düzeylerinin tipik gelişim gösteren (TGG) çocuklardan farklılaştığını göstermektedir. Ayrıca, OSB’li çocuklar TGG çocuklardan önemli ölçüde daha az, gelişmiş taklit edildiğini farkına varma davranışları sergiledikleri kaydedilmiştir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Özel Eğitim | tr_TR |
dc.embargo.terms | 6 ay | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2024-10-05T10:45:31Z | |
dc.funding | TÜBİTAK | tr_TR |
dc.subtype | workingPaper | tr_TR |