dc.contributor.advisor | Yurdugül, Halil | |
dc.contributor.author | Terzi Müftüoğlu, Cennet | |
dc.date.accessioned | 2024-01-15T06:55:14Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.date.submitted | 2023-12-21 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/34449 | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to design a help-seeking panel based on learning analytics in e-learning environments. The research was designed according to the developmental research approach. The ADDIE model was used as the process model and the panel development process was carried out in five stages: analysis, design, development, implementation and evaluation. In the analysis process, a focus group interview was conducted with 21 undergraduate students to determine the expectations of the learners within the scope of the help-seeking dashboard. The implementation process was carried out with 302 students enrolled in undergraduate programmes at different universities and 5 lecturers who teach the courses of these students. In the evaluation process, the data of 89 students were included in the analysis in order to discover the behavioural patterns and learner profiles of the learners in the help-seeking dashboard experience. Self-report data collection tools were used to determine learners' help seeking tendencies and achievement orientations. Learners' help-seeking tendencies were analysed as instrumental help-seeking, executive help-seeking and avoidance help-seeking. As achievement orientations, learning/mastery-approach orientation and performance-approach orientation were included in the study. Six different learning experiences were empirically defined in the help-seeking dashboard. Configural frequency analysis was used to examine the relationship between learning experiences and learner characteristics and 46 learner profiles were identified. As a result, it was seen that learners with instrumental help-seeking and learning approach tendency have high interaction with all learning experiences and effective learning experiences can be modelled through this learner profiles. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | E-öğrenme ortamları | tr_TR |
dc.subject | Öğrenme analitikleri | tr_TR |
dc.subject | Yardım arama | tr_TR |
dc.subject | Yardım arama paneli | tr_TR |
dc.subject | Yardım arama eğilimleri | tr_TR |
dc.subject | Başarı yönelimleri | tr_TR |
dc.title | E-Öğrenme Ortamlarında Öğrenme Analitiklerine Dayalı Yardım Arama Panelinin Tasarımı | tr_TR |
dc.title.alternative | Design of Help Seeking Dashboard on Learning Analytics for E-Learning Environments | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırmanın amacı e-öğrenme ortamlarında öğrenme analitiklerine dayalı bir yardım arama panelinin tasarlanmasıdır. Araştırma gelişimsel araştırma yaklaşımına göre desenlenmiştir. Araştırmada süreç modeli olarak ADDIE modeli kullanmış ve panel geliştirme süreci analiz, tasarım, geliştirme, uygulama ve değerlendirme olmak üzere beş aşamada gerçekleştirilmiştir. Analiz sürecinde öğrenenlerin yardım arama paneli kapsamında beklentilerinin belirlenmesi amacıyla 21 lisans öğrencisi ile odak grup görüşmesi gerçekleştirilmiştir. Uygulama süreci farklı üniversitelerde lisans programına kayıtlı 302 öğrenci ve bu öğrencilerin derslerine giren 5 öğretim üyesi ile yürütülmüştür. Değerlendirme sürecinde öğrenenlerin özelliklerine göre yardım arama panelindeki davranış örüntülerinin keşfedilmesi amacıyla 89 öğrencinin verisi analize dahil edilmiştir. Öğrenenlerin yardım arama eğilimlerini ve başarı yönelimlerini belirlemek amacıyla özbildirime dayalı veri toplama araçları kullanılmıştır. Öğrenenlerin yardım arama eğilimleri; araçsal yardım arama, yönetsel yardım arama, yardım aramadan kaçınma olarak ele alınmıştır. Başarı yönelimleri olarak öğrenme-yaklaşma yönelimi ve performans-yaklaşma yönelimi araştırmaya dahil edilmiştir. Yardım arama panelinde 21 metrik üzerinden altı farklı öğrenme yaşantısı amprik olarak tanımlanmıştır. Bunlar; 1) içerik, 2) değerlendirme, 3) amaca yönelik bildirim, 4) doğrulamaya yönelik bildirim, 5) ayrıntılandırmaya yönelik bildirim ve 6) yardım kaynağı olarak içerik şeklindedir. Öğrenme yaşantıları ile öğrenen özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla konfigüral frekans analizi işe koşulmuş ve analiz sonucunda 46 öğrenen profili ortaya çıkmıştır. Sonuç olarak, etkili yardım arama olarak kavramsallaştırılan araçsal yardım arama ve öğrenme yaklaşma eğilimi yüksek öğrenenlerin tüm öğrenme yaşantıları ile yüksek etkileşime geçtikleri ve etkili öğrenme yaşantısının bu öğrenen profili üzerinden modellenebileceği görülmüştür. | tr_TR |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2024-01-15T06:55:14Z | |
dc.funding | TÜBİTAK | tr_TR |