Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAkman, Berrin
dc.contributor.authorAkgül, Esra
dc.date.accessioned2023-12-01T11:06:29Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/34187
dc.description.abstractThe aim of this study is to reveal the relationships between preschool teachers' multicultural competence perceptions, intercultural communication anxiety, social empathy and classroom management skills. The relational survey model was used in this study, which was designed quantitatively. The study group of the research consists of 400 preschool teachers who have teaching experience in a multicultural education environment and selected by criterion sampling from purposeful sampling methods. The scales used in the study are: Multicultural Competence Perceptions Scale (CPSAS), Social Empathy Scale (SEÖ), Classroom Management Scale for Preschool Teachers, and Intercultural Communication Anxiety Scale. According to the structural equation model established based on the data obtained from preschool teachers, it was determined that social empathy skills significantly predicted teachers' multicultural competence perception through intercultural communication anxiety.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÇok kültürlü yeterlik algısıtr_TR
dc.subjectSosyal empatitr_TR
dc.subjectKültürlerarası iletişim kaygısıtr_TR
dc.subjectSınıf yönetimitr_TR
dc.subjectOkul öncesi öğretmenitr_TR
dc.titleÇok Kültürlü Yeterlik Algısı, Sosyal Empati, Sınıf Yönetim Becerileri ve Kütürlerarası İletişim Kaygısı Arasındaki İlişkilerin İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin çok kültürlü yeterlik algıları, kültürlerarası iletişim kaygısı, sosyal empati ve sınıf yönetimi becerileri arasındaki ilişkileri ortaya koymaktır. Nicel olarak desenlenen bu araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, rastgele örnekleme yöntemiyle seçilen 400 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmada kullanılan ölçekler: Çokkültürlü Yeterlik Algıları Ölçeği (ÇKYAÖ), Sosyal Empati Ölçeği (SEÖ), Okul Öncesi Öğretmenleri İçin Sınıf Yönetim Ölçeği ve Kültürlerarası iletişim kaygısı ölçeğidir. Araştırma sonucunda, okul öncesi öğretmenlerinden elde edilen verilere dayalı kurulan yapısal eşitlik modeline göre sosyal empati becerileri, kültürlerarası iletişim kaygısı aracılığı ile öğretmenlerin çok kültürlü yeterlik algısını anlamlı bir biçimde yordadığı tespit edilmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentİlköğretimtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-12-01T11:06:29Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster