dc.contributor.advisor | Turanlı, Necla | |
dc.contributor.author | Polat, Soner | |
dc.date.accessioned | 2023-12-01T08:52:44Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/34185 | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to investigate the effect of the 'Brain / Mind Mapping'
technique on the recall of mathematical expressions. Private school 11th Grade
students who are in the Çankaya district of Ankara and whose education and
training activities are related to the Ministry of National Education have
participated in the study. By studying the studies in the related literature by the
researcher of the study and mathematics program published by Ministry of
National Education Education Board for 2017 - 2018 academic year is based on
11th class trigonometry learning field goals and achievements. 14 open – ended
were collected from the control and experimental groups consisting of 20 students
in the spring term of 2017 - 2018. The data were analyzed by quantitative
methods. The findings of the researcher showed that the experimental group had
significant differences in their recall of the mathematical expressions of the
trigonometry learning area compared to the control group participants. In addition,
when the post - tests of the control - experimental groups were examined, a
significant difference was observed in favor of the experimental group. In another
analysis, it was seen that visual information was remembered more accurately
than algebraic expressions. The study showed that the Brain / Mind Map method
contributes significantly to the recall of trigonometric equations and formulas, and
that visual information is easier to remember than abstract, complex expressions.
Therefore, it was found to be an effective method for students to comprehend and
repeat the subjects. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Beyin haritaları | tr_TR |
dc.subject | Zihin haritaları | tr_TR |
dc.subject | Matematik ve hafıza | tr_TR |
dc.subject | Trigonometri | tr_TR |
dc.subject | Matematiksel ifadeler | tr_TR |
dc.title | Beyin (Zihin) Haritalarının Matematik Konularına Uygulamalarının Matematiksel İfadelerin Hatırlanmasına Katkısının Araştırılması | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Sayılar, semboller ve harflerden oluşan matematiksel ifadelerin hatırlanması belirli
ilişkiler, görseller ve hikâyeler şeklinde düzenlenmiş olan bilgilere kıyasla daha zor
olmaktadır. Yapılan bu çalışmada soyut ve karmaşık ifadeler şeklindeki
trigonometri öğrenme alanına ait olan eşitlik ve formüllerin “Beyin / Zihin Haritaları”
tekniği ile görsel şekillere dönüştürülmesinin trigonometrik eşitlik ve formüllerin
hatırlanmasına etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Çalışmanın örneklemini
Ankara ilinin Çankaya ilçesinde bulunan ve eğitim - öğretim faaliyetlerini Milli
Eğitim Bakanlığı’na bağlı olarak sürdüren özel bir okulun 11. sınıf öğrencileri
oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri 2017 – 2018 Eğitim Öğretim yılında, seçkisiz
sayılar listesi ile yansız atama yöntemi ve katılımcıların eşitlenmesi yoluyla
eşleştirilerek, gönüllü katılımcılardan oluşturulan 20 kişilik kontrol ve deney
grubundan toplanmıştır. Çalışmanın verileri araştırmacı tarafından konu ile ilgili
literatürde bulunan çalışmalar incelenerek ve Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye
Kurulu’nun 2017 – 2018 Eğitim – Öğretim yılı için yayınladığı matematik programı
hedef -kazanımlarını ölçen 14 adet açık uçlu soru maddesi ile ön test – son test
yöntemi kullanılarak toplanmıştır. Yapılan analizlerde kontrol ve deney gruplarının
öntest – sontest puanları arasında anlamlı farklılıklar görülmüştür. Ayrıca kontrol -
deney gruplarının sontestleri incelendiğinde deney grubu lehine anlamlı farklılık
görülmüştür. Yapılan bir diğer analizde ise görsel bilgilerin cebirsel ifadelere göre
daha fazla ve doğru hatırlandığı görülmüştür. Yapılan çalışma Beyin / Zihin
Haritası yönteminin trigonometrik eşitlik ve formüllerin hatırlanmasına önemli
katkılar yaptığı ve soyut, karmaşık ifadelerdense görsel bilgilerin daha kolay
hatırlandığını göstermiştir. Bu nedenle Beyin / Zihin Haritaları yönteminin
matematik öğretmenleri tarafından ders içi materyal olarak kullanılması tavsiye
edilmektedir. Ayrıca öğrenciler için konuların kavranması ve tekrar edilmesi için
etkili bir yöntem olacağı görülmüştür. | tr_TR |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2023-12-01T08:52:44Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |