dc.contributor.advisor | Töret, Gökhan | |
dc.contributor.author | Gürses, İlyas | |
dc.date.accessioned | 2023-09-15T06:47:34Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.date.submitted | 2023-06-07 | |
dc.identifier.citation | Gürses İ. (2023). Tipik Gelişen ve Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklarda Taklit Değerlendirme Aracının Güvenirlik Çalışması. Hacettepe Üniversitesi, Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/33966 | |
dc.description.abstract | In this study, the reliability level of the Imitation Evaluation Tool, which was developed to evaluate imitation, which is accepted as one of the areas of delayed development in children with autism spectrum disorder (ASD), was examined in the measurement of imitation development in children with autism spectrum disorder and typical development (TD) in early childhood. In this study, in which children with ASD and TD participant children constituted the study group, descriptive screening model was used in order to find answers to the research questions about the reliability of the imitation assessment tool by using inferential statistics. Fifty TD children between the ages of 12-30 months and 54 children with ASD between the ages of 24-84 months participated in the study. The findings of the study show that it has a high level of reliability in measuring spontaneous imitation in children with ASD, a moderate level of reliability in measuring imitation behaviours, and a high level of reliability in measuring cue-based imitation. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Otizm spektrum bozukluğu | tr_TR |
dc.subject | Taklit | tr_TR |
dc.subject | Değerlendirme | tr_TR |
dc.subject | Güvenirlik | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Eğitim kuramı. Eğitim uygulamaları. | tr_TR |
dc.title | Tipik Gelişen ve Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklarda Taklit Değerlendirme Aracının Güvenirlik Çalışması | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırmada otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan çocuklarda gecikmeli seyreden gelişim alanlarından biri olarak kabul edilen taklidin değerlendirilmesi amacıyla geliştirilen Taklit Değerlendirme Aracı’nın erken çocukluk döneminde otizm spektrum bozukluğu (OSB) ve tipik gelişim gösteren (TGG) çocuklarda taklit gelişiminin ölçümlenmesinde güvenirlik düzeyi incelenmiştir. OSB olan ve TGG katılımcı çocukların çalışma grubunu oluşturduğu bu araştırmada Taklit Değerlendirme Aracının güvenirliğine yönelik araştırma sorularına çıkarıma dayalı istatistikler kullanarak yanıt bulabilmek amacıyla betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmaya 12-30 ayları arasında 50 TGG çocuk ve 24-84 ayları arasında 54 OSB olan çocuk katılmıştır. Çalışmanın bulguları; OSB olan çocuklarda kendiliğinden taklidi ölçümlemede yüksek derecede bir güvenilirlik düzeyine sahip olduğunu, taklit edildiğinin farkına varma davranışlarını ölçümlemede orta derecede bir güvenirlik düzeyine sahip olduğunu, ipucuna dayalı taklidi ölçümlemede ise yüksek derecede güvenirlik düzeyine sahip olduğunu göstermektedir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Özel Eğitim | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2023-09-15T06:47:35Z | |
dc.funding | TÜBİTAK | tr_TR |
dc.subtype | workingPaper | tr_TR |