dc.contributor.advisor | Kurudayıoğlu, Mehmet | |
dc.contributor.author | Bayındır, Zehra Nur | |
dc.date.accessioned | 2023-07-31T11:53:54Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.date.submitted | 2023-06-20 | |
dc.identifier.citation | Bayındır, Z.N. (2023). Türkçe eğitiminde değerlendirme becerilerinin öğretimi. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/33826 | |
dc.description.abstract | The current study aims to examine the Turkish Language Curriculum (2019) and Turkish Course textbooks in terms of assessment skills. The main goal of the study is to reveal the objectives of the assessment skills in the Turkish Language Curriculum and to determine how the activities for the assessment skills in the Turkish textbooks structure the learning process. In this regard, teachers' opinions were gathered in addition to the analysis of the textbooks and the curriculum. The main research materials were Turkish Course Curriculum (2019) and Turkish Course textbooks for the grades 5th-8th prepared by the Ministry of National Education and currently used as teaching materials. The data from the Turkish Course Curriculum and Turkish course textbooks were obtained by document analysis. "The Checklist of Cognitive Operations for Assessment" created by the researcher was used for the analysis of the assessment activities in the books. The study was structured with the embedded multiple-case pattern of the case study as one of the qualitative research methods, and the analysis of the data was carried out through content and descriptive analysis. The present study concluded that the objectives related to the assessment skills in the Turkish Course Curriculum did not show an equal distribution according to the learning areas, the activities in the Turkish textbooks prepared by the Ministry of National Education were insufficient to create a learning process related to the assessment skills, and the teachers had misconceptions and insufficient knowledge of assessment skills. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Değerlendirme | tr_TR |
dc.subject | Türkçe eğitimi | tr_TR |
dc.subject | Beceri öğretimi | tr_TR |
dc.subject | Türkçe ders kitapları | tr_TR |
dc.subject.lcsh | L- Eğitim | tr_TR |
dc.title | Türkçe Eğitiminde Değerlendirme Becerilerinin Öğretimi | tr_TR |
dc.title.alternative | Teaching Assessment Skills in Turkish Education | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırma Türkçe Dersi Öğretim Programı (2019) ve Türkçe ders kitaplarını, değerlendirme becerisi kapsamında incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın ana problemi Türkçe Dersi Öğretim Programı’ndaki (2019) değerlendirme becerisi kazanımlarının durumunu ortaya koymak ve Türkçe ders kitaplarındaki değerlendirme becerisine yönelik etkinliklerin, öğrenme sürecinin nasıl yapılandırıldığını saptamaktır. Bu doğrultuda program ve ders kitabına ek olarak öğretmen görüşlerine de başvurulmuştur. Türkçe Dersi Öğretim Programı (2019) ve MEB tarafından hazırlanan 5-8. sınıf düzeyleri arasında hâlihazırda öğretim materyali olarak kullanılan Türkçe ders kitapları araştırmanın inceleme nesnelerini oluşturmuştur. Türkçe Dersi Öğretim Programı (2019) ve Türkçe ders kitaplarındaki veriler doküman analiziyle elde edilmiştir. Kitaplardaki değerlendirme etkinliklerinin incelenmesinde araştırmacı tarafından oluşturulan “Değerlendirmeye Yönelik Bilişsel İşlemler Kontrol Listesi” kullanılmıştır. Çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışmasının iç içe geçmiş çoklu durum deseni ile yapılandırılmış, verilerin çözümlenmesi içerik ve betimsel analiz tekniği ile yapılmıştır. Araştırmada, Türkçe Dersi Öğretim Programı’nda (2019) değerlendirme becerisine ilişkin kazanımların öğrenme alanlarına göre eşit dağılım göstermediği, MEB tarafından hazırlanan Türkçe ders kitaplarındaki etkinliklerin değerlendirme becerisi ile ilgili öğrenme süreci oluşturma konusunda yetersiz kaldığı, öğretmenlerin değerlendirme becerilerine yönelik bilgilerinin yanlış ve yetersiz olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2023-07-31T11:53:54Z | |
dc.funding | Diğer | tr_TR |