Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBalaman, Ufuk
dc.contributor.authorTozlu Kılıç, Emel
dc.date.accessioned2023-07-31T11:49:41Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-06-06
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/33824
dc.description.abstractThis study documents the intricate relationship between classroom interaction and L2 learning by bringing empirical evidence for L2 construction learning in a kindergarten EFL classroom. The longitudinal video-recorded data were collected from a face-masked kindergarten classroom during the Covid-19 pandemic and examined using Multimodal Conversation Analysis. The analysis showed the emergence of two L2 constructions as the immediate learning objects and the retrospective and prospective examination of the data allowed for the documentation of their gradual sedimentation into two different learners’ L2 repertoires. For the better understanding of the learners’ and the teacher’s roles in shaping the learning processes, the analysis was organized as (i) teacher initiated L2 construction learning (i.e., little bit) and (ii) learner initiated L2 construction learning (i.e., me too). With the examination of the cases of little bit, interactional routines, embodied explanations, translanguaging, choral repetition, understanding checks, repairing dispreferred responses, and designedly incomplete utterances were found as the teacher practices deployed strategically for the introduction and circulation of the construction to facilitate L2 construction learning. The analysis of the construction me too indicated the learners’ collaborative accomplishment of resolving an interactional trouble as the point of emergence, and the focal learner’s peer-prompted and finally unprompted use of the construction in situ. Accordingly, learner initiated L2 construction learning was enacted as an outcome of the prominent role of peers, thus their learner initiatives, in creating learning opportunities. The findings bring new insights into L2 learning in kindergarten classrooms and provide rich pedagogical implications to kindergarten language teachers.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectVery young learners
dc.subjectLongitudinal analysis
dc.subjectMultimodal conversation analysis
dc.subjectL2 construction learning
dc.subjectGestures
dc.subjectİnteractional routines
dc.subjectTranslanguaging
dc.subject.lcshİngiliz dilitr_TR
dc.titleA Longitudinal Conversation Analytic Study On L2 Construction Learning in A Kindergarten Classroomtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışma, İngilizceyi yabancı dil (L2) olarak çok erken yaşta öğrenen bir anasınıfı bağlamında L2 yapılarının nasıl öğrenildiğine dair ampirik kanıtlar getirerek, sınıf etkileşimi ile L2 öğrenimi arasındaki karmaşık ilişkiyi belgelemeyi amaçlamaktadır. Covid-19 salgını sırasında boylamsal olarak video kaydına alınmış veri, yüz maskesi takan katılımcıların olduğu bir okulöncesi sınıfından toplanmış ve çok modlu konuşma analizi kullanılarak incelenmiştir. Veri analizi iki farklı dil yapısının sınıf etkileşimi akışında anlık öğrenme hedefi olarak belirlendiğini göstermiş ve verinin ileriye ve geriye dönük olarak incelenmesi bu iki dil yapısının zaman içerisinde iki farklı öğrencinin yabancı dil repertuvarına dahil olma sürecini ortaya koymuştur. Öğrenme süreçlerinde öğrencilerin ve öğretmen rollerini daha iyi anlatabilmek adına veri analizi (i) Öğretmen Başlangıçlı L2 Yapı Öğrenimi (little bit) ve (ii) Öğrenci Başlangıçlı L2 Yapı Öğrenimi (me too) olarak iki alt başlıkta düzenlenmiştir. Little bit durumlarının incelenmesi, L2 yapı öğretimini kolaylaştırmak için öğretmenin rutin etkileşimsel aktiviteler, somutlaştırılmış açıklamalar, diller arası geçiş, koro tekrarı, anlama kontrolleri, tercih edilmeyen yanıtları onarma ve kasıtlı olarak tamamlanmamış ifadeler gibi uygulamaları yapının tanıtımında ve tekrarında stratejik olarak kullandığını göstermiştir. Me too yapı durumlarının analizi bir etkileşim sorununun öğrencilerin iş birliği ile çözülmesini çıkış noktası olarak ortaya koymuş ve odak öğrencinin bu yapıyı başta akran ipucuyla kullanırken en nihayetinde duruma uygun olarak herhangi bir ipucu olmaksızın kullandığını göstermiştir. Buna göre, öğrenen tarafından başlatılan L2 yapı öğrenimi, öğrenme fırsatları yaratmada akranların, dolayısıyla öğrenen inisiyatiflerinin öne çıkan rolünün bir sonucu olarak gerçekleşmiştir. Bulgular anaokulu sınıflarında L2 öğrenimine yeni bakış açıları getirmekte ve anaokulu yabancı dil öğretmenlerine zengin pedagojik çıkarımlar sağlamaktadır.tr_TR
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-07-31T11:49:41Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster