dc.contributor.advisor | Seçken, Nilgün | |
dc.contributor.author | Gökalp, Duygu | |
dc.date.accessioned | 2023-07-31T11:11:05Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.date.submitted | 2023-06-13 | |
dc.identifier.citation | Gökalp, D. (2023 ). Kimya Ders Kitaplarındaki Soruların Yenilenmiş Bloom Taksonomisi'ne Göre Değerlendirilmesi ve Kazanımlarla İlişkisinin İncelenmesi (Yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı Kimya Eğitimi Programı, Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/33814 | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to analyze the end-of-unit evaluation questions in the Chemistry textbooks prepared in accordance with the achievements of the Secondary Education Chemistry Curriculum developed and implemented by the Ministry of Education Board of Education and Discipline in 2018, according to The Renovated Bloom Taxonomy, and to determine the harmony of the learning outcomes in the program with the end-of-unit evaluation questions. is to determine the content validity.
In the study, content analysis was carried out using document analysis, which is one of the qualitative research methods. For the collection and analysis of the data, 9th, 10th, 11th and 12th grade chemistry textbooks and 2018 secondary school chemistry curriculum achievements were used, which were accepted by the decision of the Ministry of Education, Education Board, dated 28.05.2018 and numbered 78. As a result of the study, it was seen that at all grade levels, unit evaluation questions focused on low-level cognitive steps, and the number of questions in high-level cognitive steps was proportionally very low. In the metacognitive knowledge level, no questions were found at all grade levels. It has been determined that one of the 12th grade unit evaluation questions is related to another class outcome, there is no question about an outcome, and there is no question about 3 of the 9th grade outcomes. In addition, it was observed that there were few questions about some achievements at all grade levels. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | tr_TR |
dc.subject | 2018 Ortaöğretim kimya dersi öğretim programı | tr_TR |
dc.subject | Kimya dersi kazanımları | tr_TR |
dc.subject | Kimya ders kitapları | tr_TR |
dc.subject | Ünite sonu değerlendirme soruları | tr_TR |
dc.subject | Yenilenmiş Bloom Taksonomisi | tr_TR |
dc.subject.lcsh | L- Eğitim | tr_TR |
dc.title | Kimya Ders Kitaplarındaki Soruların Yenilenmiş Bloom Taksonomisi'ne Göre Değerlendirilmesi ve Kazanımlarla İlişkisinin İncelenmesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı (TTKB) tarafından 2018 yılında geliştirilen ve uygulanmaya başlanan Ortaöğretim Kimya Dersi Öğretim Programının kazanımlarına uygun olarak hazırlanmış olan kimya ders kitaplarındaki ünite sonu değerlendirme sorularının Yenilenmiş Bloom Taksonomisi’ne (YBT) göre analiz edilmesi ve programda yer alan öğrenme kazanımlarıyla ünite sonu değerlendirme sorularının uyumuna bakılarak kapsam geçerliğinin belirlenmesidir. Çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan doküman incelemesi kullanılarak içerik çözümlemesi yapılmıştır. Verilerin toplanması ve çözümlenmesi için MEB TTKB’nin 28.05.2018 gün ve 78 sayılı kararıyla kabul edilen 9, 10, 11 ve 12. sınıf kimya ders kitapları ve 2018 ortaöğretim Kimya Dersi Öğretim Programı kazanımları kullanılmıştır. Çalışma sonucunda tüm sınıf seviyelerinde, ünite değerlendirme sorularının alt düzey bilişsel basamaklarda yoğunlaştığı, üst düzey bilişsel basamaklardaki soru sayısının oransal olarak çok düşük olduğu görülmüştür. Tüm sınıf seviyelerinde, üst bilişsel bilgi basamağında soruya rastlanmamıştır. 12.sınıf ünite değerlendirme sorularından bir tanesinin, başka bir sınıfın kazanımıyla ilgili olduğu, bir kazanımla ilgili soru bulunmadığı, 9.sınıf kazanımlarından 3 tanesiyle ilgili soru bulunmadığı tespit edilmiştir. Ayrıca tüm sınıf seviyelerinde bazı kazanımlarla ilgili az sayıda soru bulunduğu gözlenmiştir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Kimya Öğretmenliği | tr_TR |
dc.embargo.terms | 6 ay | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2024-01-04T11:11:05Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |