dc.contributor.advisor | Can Daşkın, Nilüfer | |
dc.contributor.author | Anaç, Ali | |
dc.date.accessioned | 2023-07-31T08:38:53Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.date.submitted | 2023-06-13 | |
dc.identifier.citation | APA7 | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/33784 | |
dc.description.abstract | Pre-service teachers (PSTs) engage in various intellectual and social practices such as learning to teach, negotiating beliefs and developing identities, studying a subject matter, and becoming a part of the community of teachers. Within this process, PSTs interaction with their peers and teacher trainers in teacher education classes may play a role in negotiating and shaping their pedagogical and their professional beliefs around arguable matters. However, there are only a handful of studies that investigate L2 teacher education classroom interaction in general and language teaching methodology classes in particular, which aim at building PSTs’ pedagogical knowledge. Considering the body of literature suggesting the importance of classroom interaction for learning and teaching, this study aims to explore the interactional resources an L2 teacher educator uses during arguable episodes in a “Teaching English Language Skills” course. Using multimodal conversation analysis for the examinations of video recordings, the study details four main interactional resources used by the teacher educator during arguable sequences: reformulations, agreement-prefaced disagreements, understanding checks, and invoking sources of expert knowledge. The findings show how these resources create an opportunity for teacher learning by promoting learnables. The study has implications for pre-service language teacher education and L2 classroom interaction. | tr_TR |
dc.language.iso | en | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Classroom interaction | tr_TR |
dc.subject | L2 methodology courses | tr_TR |
dc.subject | Conversation analysis | tr_TR |
dc.subject | Arguables | tr_TR |
dc.subject | Learnables | tr_TR |
dc.subject.lcsh | L- Eğitim | tr_TR |
dc.title | From Arguables to Learnables: Resolving Disagreements and Creating Learning Opportunities in L2 Methodology Classroom Interaction in a Teacher Education Context | tr_TR |
dc.title.alternative | ‘Tartışılabilirler’den ‘Öğrenilebilirler’e: Öğretmen Eğitimi Bağlamında Yabancı Dil Yöntembilim Dersi Sınıf İçi Etkileşiminde Tartışmaların Çözülmesi ve Öğrenme Fırsatları Oluşturulması | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Hizmet öncesi öğretmenler (HÖÖler) eğitimleri boyunca öğretmeyi öğrenme, mesleki inançlarını tartışma ve kimlik geliştirme, bir konu üzerinde becerilerini geliştirme ve öğretmenler topluluğunun bir parçası olma gibi birçok düşünsel ve sosyal eylemlerde bulunurlar. İlgili alanyazın göstermektedir ki, bu süreç içerisinde, öğretmen eğitimi dersleri, öğretim pedagojisi ve mesleki inançlarının bir araya getirildiği bağlamlar olduğu için HÖÖ’lerin akranlarıyla ve öğretmen eğiticileriyle deneyimledikleri sınıf içi tartışmalar onların öğretim edimlerini tartışmalarına ve şekillendirmelerine ortam sağlayabilir. Buna rağmen, Hizmet öncesi öğretmen eğitiminde yabancı dil olarak İngilizcenin kullanıldığı (L2) ortamlarda genel olarak sınıf için etkileşim ve özel olarak HÖÖ’lerin pedagojik bilgi ve düzeylerini arttırmayı hedefleyen dil becerileri öğretimi derslerini inceleyen çalışmaların sayısı oldukça azdır. Sınıf içi etkileşimin öğrenme ve öğretme için önemini vurgulayan alanyazın da göz önünde bulundurularak, bu araştırma eksiğinden hareketle bu çalışmanın amacı “İngilizce Dil Becerilerinin Öğretimi” dersini yürüten bir öğretmen eğiticisinin sınıf içi tartışmalarda kullandığı etkileşimsel kaynakları incelemektir. Çalışma, Çokkipli Konuşma Çözümlemesi yöntembiliminden yararlanarak öğretmen eğiticisinin tartışılabilir madde dizilerinde kullandığı farklı açıklama, katılma önsözleri kullanma, anlama yoklamaları ve uzman bilgi kaynaklarına başvurma gibi dört ana etkileşimsel kaynağı betimlemektedir. Bulgular göstermektedir ki bu etkileşimsel kaynakların kullanılması öğrenilebilir maddeleri vurgulayarak öğretmen öğrenmesi için fırsat oluşturmaktadır. Bu bulgular ışığında, bu tez çalışması hizmet öncesi dil öğretmeni eğitimi ve yabancı dilde sınıf içi etkileşimi üzerine öneriler sunmaktadır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2023-07-31T08:38:53Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |
dc.subtype | proficiencyinart | tr_TR |