Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAltay, İsmail Fırat
dc.contributor.authorTopal, İbrahim Halil
dc.contributor.authorTOPAL, İBRAHİM HALİL
dc.date.accessioned2023-07-31T08:35:20Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-04-13
dc.identifier.citationTopal, İ. H. (2023). A critical evaluation of pronunciation teaching in an ELT department in Turkey (Unpublished doctoral dissertation). Hacettepe University, Türkiye.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/33780
dc.description.abstractGrowing evidence has confirmed that pronunciation is essential for effective communication despite its various degrees of importance across teaching contexts. In Turkey, English teacher trainees usually receive little or no pronunciation instruction in primary/secondary education and take the Listening and Pronunciation I course in tertiary education. Given the particular significance of pronunciation for effective communication, this study evaluated the state of pronunciation teaching at the English Language Teacher Education Program of a state and research university within the scope of the course. The study adopted a mixed-methods case study and collected qualitative and quantitative data (e.g., diagnostic tests, focus group and semi-structured interviews, course evaluation survey, and instructional/institutional documents) from the undergraduate and graduate students, the course instructor, and non-native expert lecturers during emergency online education. Descriptive, inferential, and thematic analyses revealed varying degrees of pronunciation knowledge (moderate), perception (minor), and production (large) of the teacher trainees. However, specific knowledge gaps and problems with segmentals and suprasegmentals persisted. The undergraduates and graduates suggested convergent and divergent remarks about the course evaluation components. The study also reported congruent and contrasting findings with the remedial and expert judgment approaches. The teacher trainees found the evaluated course adequate or inadequate, depending on their diverse expectations. Ultimately, pedagogical and methodological suggestions were made.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectProgram evaluationon
dc.subjectCourse evaluation
dc.subjectListening and pronunciation
dc.subjectTeacher education
dc.subjectSegmental pronunciation
dc.subject.lcshİngiliz dilitr_TR
dc.titleA Critical Evaluation of Pronunciation Teaching in an ELT Department in Turkeytr_TR
dc.title.alternativeTürkiye’deki Bir İngilizce Öğretmenliği Programındaki Telaffuz Öğretiminin Eleştirel Değerlendirmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetArtan kanıtlar, öğretim bağlamlarında çeşitli önem derecelerine rağmen telaffuzun etkili iletişim için gerekli olduğunu doğrulamaktadır. Türkiye'de İngilizce öğretmeni adayları ilk/ortaöğretimde genellikle çok az telaffuz eğitimi almakta veya hiç eğitim almamakta ve yükseköğretimde Dinleme ve Telaffuz I dersini almaktadırlar. Telaffuzun etkili iletişim için özel önemi göz önüne alındığında, bu çalışmada ders kapsamında bir devlet ve araştırma üniversitesinin İngilizce Öğretmenliği Programında telaffuz öğretiminin durumu değerlendirilmiştir. Bu çalışma, karma yöntemli bir vaka çalışmasını benimsemiş ve acil çevrimiçi eğitim sırasında lisans ve lisansüstü öğrencilerden, ders eğitmeninden ve ana dili İngilizce olmayan öğretim üyelerinden nitel ve nicel veriler (tanı testleri, odak grup ve yarı yapılandırılmış görüşmeler, kurs değerlendirme anketi ve öğretimle/kurumla ilgili belgeler gibi) toplamıştır. Tanımlayıcı, çıkarımsal ve tematik analizler, öğretmen adaylarının değişen derecelerde telaffuz bilgisi (orta), algısı (küçük) ve üretimi (büyük) olduğunu ortaya çıkarmıştır. Ancak, belirli bilgi boşlukları ve parçacıl ve parçalar üstü ile ilgili sorunlar devam etmiştir. Lisans öğrencileri ve mezunlar, ders değerlendirme bileşenleri hakkında yakınsak ve farklı görüşler önerdiler. Çalışma ayrıca, düzeltici ve uzman yargısı yaklaşımlarıyla destekleyici ve çelişkili bulgular bildirmiştir. Öğretmen adayları, farklı beklentilerine bağlı olarak değerlendirilen dersi yeterli veya yetersiz bulmuşlardır. Son olarak, eğitimsel ve yöntemsel önerilerde bulunulmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-07-31T08:35:20Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster