dc.contributor.advisor | Kıngır, Sevgi | |
dc.contributor.author | Sayıcı, Elif | |
dc.date.accessioned | 2023-07-31T08:11:00Z | |
dc.date.issued | 2023-06 | |
dc.date.submitted | 2023-06-05 | |
dc.identifier.citation | Sayıcı, E. (2023). STEM Eğitiminin Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Fen Kavramlarını Anlamalarına ve Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/33770 | |
dc.description.abstract | The aim of this research was to examine the effects of STEM approach on students' conceptual understanding and scientific process skills in primary school science course and to determine the opinions of the students in the experimental group about the STEM approach. The research was carried out with 49 fourth grade students in a public primary school in Ankara. The research was designed as an embedded design, which is one of the mixed research methods. STEM approach was used in the teaching of the "Lighting and Sound Technologies" and "Simple Electrical Circuits" units in the experimental group, while the teacher taught the same subjects with the already used methods and strategies in the comparison group. Concept Understanding Test, Inquiry Skills Test, Investigation Report and Semi-Structured Interview Form were used as data collection tools in the research. At the end of the 11-week implementation period, dependent and independent samples t-tests were used to assess students' conceptual understanding and scientific process skills. Investigation Report Assessment Rubric was used to evaluate the students’ writing skills in investigation report. Content analysis was conducted to analyze the qualitative data collected from the students. As a result of the research, it was concluded that the STEM approach improved students' conceptual understanding and scientific process skills compared to the teacher’s existing teaching method. At the same time, it was determined that there was an increase in the writing skills in investigation report of the experimental group students throughout the implementation process. It has been determined that the students held positive views on the implementation process and approach. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | STEM eğitimi | tr_TR |
dc.subject | Bilimsel süreç becerileri | tr_TR |
dc.subject | Kavramsal anlama | tr_TR |
dc.subject | Sınıf eğitimi | tr_TR |
dc.subject.lcsh | L- Eğitim | tr_TR |
dc.title | Stem Eğitiminin Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Fen Kavramlarını Anlamalarına ve Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırmanın amacı, ilkokul fen bilimleri dersinde STEM yaklaşımının öğrencilerin kavramsal anlamaları ve bilimsel süreç becerileri üzerine etkisini incelemek ve deney grubu öğrencilerinin STEM yaklaşımına yönelik görüşlerini belirlemektir. Araştırma, Ankara ilindeki bir devlet ilkokulunun dördüncü sınıfında öğrenim gören 49 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma karma araştırma yöntemlerinden gömülü desen olarak tasarlanmıştır. Deney grubunda Aydınlatma ve Ses Teknolojileri ve Basit Elektrik Devreleri ünitelerinin öğretiminde STEM yaklaşımı kullanılmış, karşılaştırma grubunda ise öğretmen derslerinde kullanmaya alışkın olduğu yöntem ve stratejiler ile aynı konuların öğretimini yapmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak kavram anlama testi, araştırma becerileri testi, araştırma raporu ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. 11 hafta süren uygulama süreci sonunda öğrencilerin kavramsal anlamalarının ve bilimsel süreç becerilerinin değerlendirilmesi için bağımlı ve bağımsız örneklemler t-testi kullanılmıştır. Araştırma raporu yazma becerilerinin değerlendirilmesi için ise araştırma raporu değerlendirme rubriği kullanılmıştır. Öğrencilerden toplanan nitel verilerin analizi için içerik analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda STEM yaklaşımının öğretmenin mevcut öğretim yöntemine kıyasla öğrencilerin kavramsal anlamalarını ve bilimsel süreç becerilerini geliştirdiği sonucuna ulaşılmıştır. Aynı zamanda deney grubu öğrencilerinin süreç ilerledikçe araştırma raporu yazma becerilerinde de bir artış olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin uygulama sürecine ve yaklaşıma yönelik olumlu görüşlere sahip oldukları tespit edilmiştir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Sınıf Öğretmenliği | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2023-07-31T08:11:00Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |