Browsing Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Tez Koleksiyonu by Department "Fen Bilgisi Öğretmenliği"
Now showing items 21-25 of 25
-
Öğretmen Adaylarının STEM Öğretimiyle İlgili Özyeterlik Farkındalık ve Yönelimlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-04)The main purpose of education methods is raising cognitive awareness of students that can move up with times and can make contributions to the development of countries. In the process of teaching and learning it is the ... -
Öğretmenlerin Sıfır Atık Projesine Yönelik Farkındalık Düzeylerinin Belirlenmesi Üzerine Betimsel Bir Araştırma
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)The aim of this study is to have information about how much the teachers know about the Zero Waste Project, their thoughts on this issue, and how much of the activities and applications that can be carried out within the ... -
Promotıng The Qualıty Of Argumentatıon Among Future Scıence Teachers Through The Medıa Coverage Of The Covıd-19 Pandemıc
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)This study aims to promote the quality of argumentation among pre-service science teachers (PSTs) through the media coverage of the COVID-19 pandemic. In this context, an intervention plan lasting 13 weeks was designed. ... -
Stem Eğitiminin Etkisinin Sistematik Derleme, Veri Madenciliği Ve Meta-Analiz Yoluyla İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)The purpose of this research is to examine the effect of STEM education on higher-order thinking skills (HOTs) and career interest in STEM fields (CI-STEM) of K-12 students through systematic review, data mining and ... -
Sınıf Öğretmen ve Öğretmen Adaylarının “Güvenli Laboratuvar Kullanımını” Gerçekleştirme Amaçlarının Planlanmış Davranış Teorisiyle Belirlenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)The aim of this research is to determine the behavioral goals of safe laboratory use of primary school teachers and pre-service teachers through Planned Behavior Theory. The data collection process was carried out with ...