Bölüm "Matematik Öğretmenliği" Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü için listeleme
Toplam kayıt 14, listelenen: 1-14
-
7. Sınıf Öğrencilerinin Zekâ Oyunları Dersinde Sayı Duyusu Stratejilerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)The aim of this study was to investigate the number sense strategies of 7th grade students in the mind games course in which games specific to the number and operations learning area and prepared considering the number ... -
9. Sınıf Matematik Beceri Temelli Etkinlik Kitabının Matematik Okuryazarlığı Çerçevesine Göre Analizi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)The purpose of this research is to examine in detail of the 9th grade mathematics skill-based activity book prepared by the Ministry of National Education (MEB) according to the mathematical literacy assessment framework ... -
Farklı Disiplinlerde Özel Yetenekli Öğrencilerin Uzamsal Görselleştirme Yetenekleri Üzerine
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Spatial visualization, one of the components of spatial ability, is an interdisciplinary subject area where we can observe its reflections in real-life contexts. While its relationship with mathematics is often emphasized, ... -
Gerçel Sayıların Tamlık Özelliğinin Apos Teorisine Dayalı Zihinsel Yapılandırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)In this study, the research was conducted in the context of student conceptions of the completeness property of real numbers, which is the most basic structure of analysis, a field of modern mathematics. In this context, ... -
Matematik Öğretmen Adaylarının İki Katlı İntegrale Yönelik Kavram İmajları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)The purpose of this study is to investigate the concept images of the prospective mathematics teachers for the double integral. The basic qualitative research pattern was used in this study. The participants consisted of ... -
Ortaokul Matematik Öğretmen Adaylarının Uyarlanmış Ders İmecesi Bağlamında Sınıf-İçi Matematiksel Modelleme Uygulamaları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)In this study, it was aimed to examine the changes in the instruction dimension, which is one of the teacher competencies in mathematical modelling teaching, of middle school preservice mathematics teachers who participated ... -
Ortaöğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Sayı Duyusu Stratejilerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)The aim of this study is to examine the number sense-based strategies used by pre-service secondary school mathematics teachers while solving the problems. Designed as a case study, one of the qualitative research methods, ... -
Ortaöğretim Öğrencilerinin Algoritmik Düşünme Araçlarından Akış Şemalarıyla Problem Çözme Aşamalarına Yönelik Algıları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Algorithms and algorithmic thinking processes are very important in the application of 21st century skills in problem solving, reasoning and analytical thinking. Thus, in order to examine the effect of algorithmic thinking ... -
Öğrencilerin Geometri ve Cebir Sorularına Verdikleri Cevapların Birliktelik Kuralı ile İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)The purpose of the present study was to reveal the rules of association between geometry and algebra by means of data mining. For this purpose, students' answers to the questions asked in the geometry and algebra learning ... -
Öğretmen Adaylarının Gerçel Sayıların Cebirsel Özelliklerini Oluşturma Süreçleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024-01-10)Numbers and number systems have an important role in mathematics teaching processes as they are at the foundation of mathematics. One of these number systems, the real number system, is considered to be the origin of modern ... -
Öğretmen Adaylarının Model Oluşturma Etkinlikleri Sürecindeki Argümantasyon Kalitelerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024-03-13)The aim of this study is to examine the arguments produced by pre-service secondary mathematics teachers during the model elicting activities according to the Toulmin model and to observe their argumentation quality ... -
Teknoloji Destekli 5e Modeli Uygulamasının Eşitlik ve Denklem Konusunda Akademik Başarıya Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 22-08-26)This research aims to the effect of the technology-supported 5E model practice on equality and equations on the academic achievement of students. The study group consists of a total of 64 students, 31 girls, and 33 boys, ... -
Türkiye ve Singapur Matematik Ders Kitaplarının İstatistik Konularında Çoklu Temsillere Göre Karşılaştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)Textbooks are the most basic material of the education and training process. In fact, international comparative studies have proven that there is a positive relationship between students' academic success and textbooks. ... -
Türkiye, Japonya ve Almanya’daki Matematik Öğretmeni Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)The scope and quality of the education they receive before they start their profession is very important in order for teachers to perform their profession effectively and to meet the expectations of the society from teachers ...