dc.contributor.advisor | Kayhan Altay, Mesture | |
dc.contributor.author | Girgin, Funda | |
dc.date.accessioned | 2023-02-27T05:54:00Z | |
dc.date.issued | 2023-01 | |
dc.date.submitted | 2023-01-16 | |
dc.identifier.citation | Girgin, F. (2023). Beşinci sınıf öğrencilerinin denk kesirler konusundaki kavramsal ve işlemsel bilgilerinin incelenmesi (Yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/29413 | |
dc.description.abstract | In this study, it’s aimed to investigate the conceptual and procedural knowledge of 5th grade students in equivalent fractions. The sample of the study consist of 435 fifth grade students studying in two different middle schools in Salihli, which is a district of Manisa, in the academic year of 2021 – 2022. Survey design, one of the descriptive research models, is used since the study is aimed to reveal students’ current knowledge on equivalent fractions in terms of conceptual and procedural aspects. An instrument was developed by researcher in which students can demonstrate their conceptual and procedural knowledge about equivalent fractions. This paper – pencil instrument, which consists of 6 open – ended questions, was applied to all 5th graders in schools at once. Students’ conceptual and procedural understanding were analyzed by using descriptive statistics (frequency and percentage values). According to the results obtained, the overall performance of students in the test was lower than %50. It was observed that the students showed the highest performance in a question which includes area model, and the lowest performance in a question given in context which includes set model. As a result of the procedural and conceptual analysis of students’ responses, it was revealed that students’ procedural performance is better than their conceptual performance in questions which are about equivalent fractions. In other words, it was found that the quality of students’ knowledge about equivalent fractions is mainly procedural rather than conceptual. Finally, the most common error about equivalent fractions was that students consider multiplying a fraction by 2 and expanding it by 2 as the same procedure while they also think similarly dividing a fraction by 2 and simplifying it by 2 as the same procedure. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Kavramsal bilgi | tr_TR |
dc.subject | İşlemsel bilgi | tr_TR |
dc.subject | Denk kesirler | tr_TR |
dc.subject | Birim denkliği | tr_TR |
dc.subject | 5. sınıf | tr_TR |
dc.title | Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Denk Kesirler Konusundaki Kavramsal ve İşlemsel Bilgilerinin İncelenmesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırmada 5. sınıf öğrencilerinin denk kesirler konusundaki kavramsal ve işlemsel bilgilerinin incelenerek bu konudaki performanslarının ortaya konması ve yaygın hatalarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini 2021 – 2022 eğitim – öğretim yılında Manisa ilinin Salihli ilçesine bağlı ve araştırmacının ulaşabileceği iki farklı ortaokulda öğrenim gören 435 beşinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada öğrencilerin denk kesirler konusundaki var olan bilgilerinin kavramsal ve işlemsel açıdan incelenerek bu konudaki anlayışlarının ortaya çıkarılması amaçlandığından betimsel araştırma türlerinden tarama deseni kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından, öğrencilerin denk kesirler konusundaki kavramsal ve işlemsel bilgilerini sergileyebilecekleri bir test geliştirilmiştir. 6 adet açık uçlu sorudan oluşan Denk Kesirler Bilgi Testi, okullardaki tüm 5. sınıf öğrencilerine kalem – kağıt aracılığıyla 40’ar dakikalık birer ders saatinde tek seferde uygulanmıştır. Öğrencilerin kavramsal ve işlemsel anlayışlarını incelemek amacıyla geliştirilen teste verdikleri cevaplar betimsel istatistik yöntemleri (frekans ve yüzde değerleri) ile analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, öğrencilerin testteki genel performansı %50’den düşük çıkmıştır. Öğrencilerin en yüksek performansı alan modeli içeren bir soruda, en düşük performansı ise bağlam içerisinde verilen bir küme modeli sorusunda sergilediği görülmüştür. Öğrenci yanıtlarının işlemsel ve kavramsal açıdan analizi sonucunda, öğrencilerin denk kesir bilgisini ölçen çoğu soruda işlemsel bilgilerini kullanmadaki performanslarının daha iyi olduğu saptanmıştır. Bir başka deyişle, öğrencilerin denk kesir oluşturmadaki bilgilerinin ağırlıklı olarak işlemsel nitelikte olduğuna ulaşılmıştır. Son olarak araştırmada denk kesirler konusunda karşılaşılan en yaygın hata, öğrencilerin bir kesri 2 ile çarpmayı ve 2 ile genişletmeyi aynı prosedür olarak görürken benzer şekilde bir kesri 2’ye bölmeyi ve 2 ile sadeleştirmeyi aynı prosedür olarak düşünmesi olmuştur. | tr_TR |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2023-02-27T05:54:00Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |