dc.contributor.advisor | Gerçek, Cem | |
dc.contributor.author | Çelik, Merve | |
dc.date.accessioned | 2023-02-27T05:51:45Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.date.submitted | 2023-01-20 | |
dc.identifier.citation | Çelik, M. (2023). Biyoloji eğitiminde basit deneylerin öğrenmeye etkisinin öğrenme günlükleriyle değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/29406 | |
dc.description.abstract | In this study, the effect of simple experiments used in biology education on learning is examined. In the research, the subject of cell membrane transport was covered. The simple experiments on this subject were selected from popular science publications. It is a good choice to examine reflective thinking skills to see if learning is taking place effectively. For this reason, learning diaries, which provide the opportunity to reflect the learned information, were used as a data collection and assessment tool. The study group selected by the purposeful sampling method consists on 9th grade students at an Anatolian high school in Ankara. The research is quasi-experimental, post-test method with control group was used. The course duration is three weeks for both groups. In the experimental group, simple experiments were carried out along with the explanation of the subject, and the students also participated in the application of the experiments. In the control group, the lecture was done only with the traditional teaching method. Learning diaries which is prepared by the researcher were distributed to both groups. The data were evaluated by content analysis with the MAXQDA 2020 program. Code assignments were made according to the answers of the students with the codes determined in the program. At the end of the research, it is seen that the correct answers of the experimental group, which was taught with simple experiments, were more than the control group. This result shows that the use of simple experiments in biology education has an effect on learning. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Basit deney | tr_TR |
dc.subject | Popüler bilim yayınları | tr_TR |
dc.subject | Öğrenme günlükleri | tr_TR |
dc.subject | Yansıtıcı düşünme | tr_TR |
dc.subject | Hücre zarından madde geçişleri | tr_TR |
dc.subject | Biyoloji öğrenimi | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Eğitim kuramı. Eğitim uygulamaları. | tr_TR |
dc.title | Biyoloji Eğitiminde Basit Deneylerin Öğrenmeye Etkisinin Öğrenme Günlükleriyle Değerlendirilmesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırmada biyoloji eğitiminde kullanılan basit deneylerin öğrenme üzerine etkisi incelenmektedir. Araştırmada hücre zarından madde geçişleri konusu işlenmiş ve derste bu konuyla ilgili popüler bilim yayınlarından seçilen basit deneyler kullanılmıştır. Öğrenmenin etkili bir biçimde gerçekleşip gerçekleşmediğini görmek için yansıtıcı düşünme becerilerini incelemek iyi bir seçimdir. Bu nedenle veri toplama ve değerlendirme aracı olarak, öğrenilen bilgileri yansıtma imkânı sağlayan öğrenme günlükleri kullanılmıştır. Amaçlı örnekleme yöntemiyle seçilen çalışma grubu, Ankara’da bulunan bir Anadolu lisesinin 9. sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Araştırma yarı deneyseldir, kontrol gruplu son test yöntemi kullanılmıştır. Deney ve kontrol grubunda ders süresi üç haftadır. Deney grubunda konunun anlatımıyla birlikte basit deneyler yapılmış ve deneylerin uygulamasına öğrenciler de katılmıştır. Kontrol grubunda ders anlatımı yalnızca geleneksel öğretim yöntemiyle yapılmıştır. Her iki gruba da araştırmacı tarafından hazırlanan öğrenme günlükleri dağıtılmıştır. Öğrenme günlüklerinden elde edilen veriler bilgisayar ortamına aktarılmış, MAXQDA 2020 programıyla içerik analizi yapılarak değerlendirilmiştir. Programda, belirlenen kodlarla öğrencilerin yanıtlarına uygun kod atamaları yapılmıştır. Araştırmanın sonunda basit deneylerle ders anlatımı yapılan deney grubunun doğru yanıtları kontrol grubundan fazla olduğu görülmektedir. Elde edilen bu sonuç, biyoloji eğitiminde basit deney kullanımının öğrenme üzerine etkisi olduğunu göstermektedir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2023-02-27T05:51:45Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |