dc.contributor.advisor | Altay, İsmail Fırat | |
dc.contributor.author | Ada, Merve | |
dc.date.accessioned | 2023-02-27T05:51:03Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.date.submitted | 2022-12-28 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/29404 | |
dc.description.abstract | Teaching is a demanding process requiring the combination of multifarious skills. Since classroom management skills and competence in technology are vital for teachers, several studies focusing on the challenges regarding these issues have been conducted in traditional face-to-face educational settings. However, instructors’ technological and pedagogical skills in virtual classrooms and depending on their teaching experience, how they use these skills differently is still unclear. This study examines EFL instructors' use of technological and pedagogical skills in virtual classes by focusing on the problems they face regarding these skills and their solutions for the problems. It also investigates the relationship between instructors’ demographics and their pedagogical and technological skills in virtual classrooms by adopting a mixed-methods research design including qualitative data acquired through one-to-one interviews and quantitative data obtained using a questionnaire. It includes 50 instructors from a private university’s prep school. The findings demonstrate there is not any significant difference among the instructors varied in teaching experience in applying technological and pedagogical skills in virtual settings. On the other hand, the instructors whose field is ELT differ from the ones in the different fields by overperforming in technology use. Accordingly, the courses involving practices about technological and pedagogical skills might be integrated into every field's curriculum for teacher candidates, to promote using those skills more competently. Decision-makers can provide in-service and pre-service programs to develop instructors' and prospective teachers’ technological literacy in online language education. Since the study's participants are limited, it would not be accurate to generalize the findings. | tr_TR |
dc.language.iso | en | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Virtual classrooms | |
dc.subject | Pedagogical skills | |
dc.subject | Technology use | |
dc.subject | Novice instructors | |
dc.subject | Experienced instructor | |
dc.title | Novice and Experienced EFL Instructors’ Technology Use and Pedagogical Skills in Virtual Classrooms: A Case Study in a Foundation University | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Öğretim, çeşitli becerilerin birleşimini gerektiren zorlu bir süreçtir. Sınıf yönetimi becerileri ve teknolojideki yeterlilik öğretmenler için hayati önem taşıdığından geleneksel yüz yüze eğitim ortamlarında bu konulara ilişkin zorluklara odaklanan çeşitli çalışmalar yapılmıştır. Fakat sanal sınıflarda eğitmenlerin teknolojik ve pedagojik becerileri nasıl uyguladıkları ve bu uygulamaların eğitmenlerde nasıl farklılık gösterdiği henüz anlaşılmamıştır. Bu durumu göz önünde bulundurarak, bu çalışma öncelikle İngilizce eğitmenlerin deneyimlerini baz alarak sanal sınıflarda teknolojik ve pedagojik becerileri nasıl kullandıklarını incelemeyi amaçlamaktadır. İkinci olarak, çalışma, öğretim elemanlarının teknolojiyi ve mesleki becerileri uygulamadaki karşılaştıkları sorunlara ve bunlarla nasıl başa çıktıklarına odaklanmaktadır. Son olarak, çalışma eğitmenlerin demografik bilgileri ile sanal ortamlardaki pedagojik ve teknolojik becerileri arasındaki ilişkiyi ele almaktadır. Bu çalışmada bire bir görüşmeler yoluyla elde edilen nitel veriler ve anket yoluyla elde edilen nicel veriler aracılığı ile karma yöntem araştırma yaklaşımı kullanılmaktadır. Katılımcılar özel bir üniversitenin hazırlık okulundaki 50 öğretim görevlisinden oluşmaktadır. Bulgular, sanal ortamlarda teknolojik ve pedagojik becerilerin uygulanmasında öğretim deneyimi bakımından farklılık gösteren eğitmenler arasında anlamlı bir fark olmadığını göstermektedir. Öte yandan, alanı ELT olan öğretim elemanları, teknoloji kullanımında üstün performans göstererek diğer alanlardakilerden farklılaşmaktadır, bu nedenle alan belirleyici bir faktördür. Bu doğrultuda, öğretmen adaylarının teknolojik ve pedagojik becerileri uygulayabilecekleri dersler her alanın müfredatına entegre edilerek bu becerilerin daha yetkin ve özgüvenli bir şekilde kullanılması sağlanabilir. Karar vericiler ayrıca çevrimiçi dil eğitiminde eğitmenlerin ve öğretmen adaylarının teknolojik okuryazarlıklarını geliştirmeye yönelik hizmet içi ve hizmet öncesi programlar da sağlayabilir. Bu araştırmanın katılımcıları Türkiye'de bir vakıf üniversitesinin hazırlık okulundaki öğretim elemanları ile sınırlı olduğundan araştırma bulgularını genellemek doğru olmayacaktır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2023-02-27T05:51:03Z | |
dc.funding | TÜBİTAK | tr_TR |