dc.contributor.advisor | Uysal Gürdal, Hacer Hande | |
dc.contributor.author | Çertel, Azime | |
dc.date.accessioned | 2023-02-27T05:50:25Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.date.submitted | 2023-01-09 | |
dc.identifier.citation | Çertel, A. (2023). A cross-cultural analysis of Turkish and American English electronic complaints: the case study of Amazon website [Unpublished master's dissertation]. Hacettepe University. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/29402 | |
dc.description.abstract | A large sum of data regarding complaints thus far have been primarily gathered from two mainstream data collection methods: DCTs (discourse completion test) and natural interactive conversations. As a result, written data, more specifically complaints in online environments, have been generally of secondary importance. The thesis paper at hand has attempted to contribute to the investigation of complaints through CMC (computer-mediated communication) which seeks more attention due to the prevalent use of online environments over the two last decades. The major quest in this research is to figure out whether electronic complaints published both on amazon.tr and amazon.com (US) showcase similarities and differences. To obtain relevant findings, a data set of 100 complaints for each language under investigation, Turkish and American English, was qualitatively analyzed with regard to a complaint strategies taxonomy. Based on this classification, these complaints were dichotomized as in/direct. Subsequently, they were analyzed in terms of modification strategies, the use of pronouns and the use of CMC features. The data sets subjected to these five main criteria were later statistically compared. The research results indicate that speakers of Turkish and American English tend to formulate their e-complaints employing direct and indirect complaint strategies in a balance, whereas both parties include a dominance of the use of intensifying features over mitigating features. | tr_TR |
dc.language.iso | en | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Complaints | tr_TR |
dc.subject | Amazon | tr_TR |
dc.subject | Computer-mediated communication | tr_TR |
dc.subject | Online reviews | tr_TR |
dc.subject | Speech acts | tr_TR |
dc.subject.lcsh | İngiliz dili | tr_TR |
dc.title | Türkçe ve Amerikan İngilizcesi Elektronik Şikâyetlerinin Kültürlerarası Analizi: Amazon Sitesi Durum Çalışması | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Şikâyetlerle ilgili günümüze kadar toplanmış olan verinin büyük bir kısmı söylem tamamlama testleri ve konuşma çözümlemeleri olmak üzere iki ana veri toplama yöntemiyle elde edilmiştir. Bunun sonucu olarak yazılı veri, özellikle internet üzerinden gerçekleştirilen şikâyetler, akademik anlamda genelde ikinci plana atılmıştır. Bu çalışma, son yirmi yılda internet ortamlarının yaygın şekilde kullanılmasıyla daha da odaklanılması gereken internet ortamlı şikâyetlerin araştırılmasına katkıda bulunmaya çalışmıştır. Bu araştırmadaki öncelikli amaç, amazon.tr ve amazon.com sitelerinde yayınlanmış elektronik şikâyetlerin benzerlik ve farklılıklarını saptamaktır. Bu doğrultuda, araştırmanın odağı olan Türkçe ve İngilizce dillerinde olmak üzere, 100'er tane şikâyet verisi, öncelikle şikâyet stratejilerini ölçeklendiren bir taksonomi aracılığıyla nitel şekilde incelenmiştir. Bu sınıflandırmaya bağlı olarak, bu şikâyetlerin doğrudan veya dolaylı olup olmadığı saptanmıştır. Sonrasında bu şikâyetlerin hangi stratejilerle yumuşatıldığı, içerdikleri zamir kullanımları ve son olarak da bilgisayar-ortamlı iletişime özgü özelliklerin bu şikâyetlerde nasıl kullanıldıklarına bakılmıştır. Son olarak, bu beş ana değerlendirme ölçütüne tabi tutulan veri setleri istatistiksel şekilde kıyaslanmıştır. Araştırma sonuçları, Türkçe ve Amerikan İngilizcesi konuşucularının doğrudan ve dolaylı şikayet stratejilerini eşit şekilde kullandıklarını; fakat şikayeti güçlendiren dil yapılarını, şikayeti yumuşatan dil yapılarına göre daha sık kullandıklarını göstermektedir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2023-02-27T05:50:25Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |
dc.subtype | dataset | tr_TR |