Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErten, Sinan
dc.contributor.authorAtmaca Aksoy, Ayşe Ceren
dc.date.accessioned2023-02-27T05:45:42Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2022-12-30
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/29389
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the misconceptions of science teacher candidates about global warming. Within the scope of the study, scientific knowledge, lack of knowledge, false positive and false negative percentages of science teacher candidates about global warming were also calculated. The research was designed using the survey model, one of the quantitative research methods. As a measurement tool in the research, the global warming four-tier misconception diagnostic test developed by the researcher within the scope of the study was used. The validity and reliability studies of the global warming four-tier misconception diagnosis test were conducted with 401 science teacher candidates. The KR-20 reliability coefficient for the scientific knowledge score of the test was calculated as .896, and the KR-20 reliability coefficient for the misconception score was calculated as .705. The validity and reliability analyzes confirmed that the developed test is a valid and reliable measurement tool to be used in determining the misconceptions of science teacher candidates about global warming. The developed test was applied to 835 science teacher candidates who continue their education in the science education department of universities in Turkey. It was determined that the pre-service teachers had more than 10% misconceptions for each question and their scientific knowledge was not sufficient. As a result of the study, 42 misconceptions of science teacher candidates about global warming were determined, and it was determined that 14 of these misconceptions had an incidence rate of over 10%.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectKavram
dc.subjectKavram yanılgısı
dc.subjectKüresel ısınma
dc.subjectDört aşamalı tanı testi
dc.subjectFen bilgisi öğretmen adayları
dc.titleFen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Küresel Isınma Konusundaki Kavram Yanılgılarının Belirlenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın amacı fen bilgisi öğretmen adaylarının küresel ısınma konusundaki kavram yanılgılarının belirlenmesidir. Çalışma kapsamında fen bilgisi öğretmen adaylarının küresel ısınma konusundaki bilimsel bilgi, bilgi eksikliği, pozitif yanlış ve negatif yanlış yüzdeleri de hesaplanmıştır. Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılarak dizayn edilmiştir. Araştırmada ölçme aracı olarak araştırmacı tarafından çalışma kapsamında geliştirilen küresel ısınma dört aşamalı kavram yanılgısı tanı testi kullanılmıştır. Küresel ısınma dört aşamalı kavram yanılgısı tanı testinin geçerlik ve güvenirlik çalışmaları 401 fen bilgisi öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Yapılan güvenirlik analizleri sonucu testin bilimsel bilgi puanı için KR-20 güvenirlik katsayısı .896, kavram yanılgısı puanı için KR-20 güvenirlik katsayısı .705 olarak hesaplanmıştır. Yapılan geçerlik ve güvenirlik analizleri geliştirilen testin fen bilgisi öğretmen adaylarının küresel ısınma konusundaki kavram yanılgılarının belirlenmesinde kullanılacak geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu doğrulamıştır. Testin pilot çalışmasının tamamlanması ile asıl uygulamaya geçilmiştir. Fen bilgisi öğretmen adaylarının küresel ısınma konusundaki kavram yanılgılarının belirlenmesi için geliştirilen test Türkiye’de bulunan üniversitelerin fen bilgisi öğretmenliği bölümünde lisans eğitimine devam eden 835 fen bilgisi öğretmen adayına uygulanmıştır. Çalışmanın örneklemini oluşturan 835 fen bilgisi öğretmen adayı kolay ulaşılabilir örneklem yöntemi ile belirlenmiştir. Fen bilgisi öğretmen adaylarından toplanan verilerin analizi sonucu yapılan soru ve faktör bazlı incelemelerde öğretmen adaylarının her soru için %10’ un üzerinde kavram yanılgısına sahip olduğu ve bilimsel bilgilerinin yeterli olmadığı tespit edilmiştir. Çalışma sonucunda fen bilgisi öğretmen adaylarının küresel ısınma konusuna yönelik sahip olduğu 42 adet kavram yanılgısı belirlenmiş olup bu kavram yanılgılarından 14 tanesinin %10’ un üzerinde görülme oranına sahip olduğu tespit edilmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentFen Bilgisi Öğretmenliğitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-02-27T05:45:42Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster