Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAytekin, Çiğdem
dc.contributor.authorÇıngıloğlu, Polen
dc.date.accessioned2023-02-24T12:21:58Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-01-09
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/29377
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to examine the opinions and use cases of child development specialists working in the hospital about the hospital preparation programs. Snowball sampling method was used in the research carried out according to the mixed method research and 152 child development specialists were reached. As a data collection tool, the "Hospital Preparation Programs Opinion Form", which was formed by taking the opinions of 5 field experts and 2 statistics experts. Opinion form; It consists of demographic and general information that all participants must answer, specific information about the programs answered by the participants who implement the program, the information answered by the participants who stated that they do not implement the program, and open-ended questions asked for all participants. The data were analyzed with descriptive statistical methods. According to the fresults; 4 out of 152 participants work in hospital kindergarden and child protect centers. Opinions about programs were obtained from 148 child development specialists working in the relevant units. The majority of the participants took courses on child and hospital during their undergraduate period and had the opportunity to do internship in a health institution. 42.1% of the participants stated that they prepared a program during their undergraduate education, 35.8% reported that they felt adequate in the theoretical aspects of programs but insufficient in practice, and that they could not apply the program mostly due to the busyness of the units. The data of 4 participants who stated that they applied a program were examined with content analysis methods, and 3 main themes obtained."The child's reactions to hospital life", "Benefits of programs" and "Solution suggestions for the effective use of programs". The results were discussed and interpreted in the light of the literaturetr_TR
dc.publisherSağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectHastane ve çocuktr_TR
dc.subjectÇocuk yaşam müdahaleleritr_TR
dc.subjectHastaneye hazırlayıcı eğitim programlarıtr_TR
dc.subjectÇocuk gelişimi ve eğitimitr_TR
dc.subjectçocuk gelişimcitr_TR
dc.subject.lcshA - Genel konulartr_TR
dc.titleÇocuk gelişimcilerin hastaneye hazırlayıcı eğitim programları ile ilgili görüşlerinin ve kullanım durumlarının incelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmada, hastanede çalışan çocuk gelişimcilerin hastaneye hazırlayıcı eğitim (HHE) programları ile ilgili görüşlerinin ve kullanım durumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Karma araştırma yöntemine göre yürütülen araştırmada kartopu örnekleme yöntemi kullanılmış ve hastanede çalışan 152 çocuk gelişimciye ulaşılmıştır. Veri toplama aracı olarak literatür taraması sonucunda 5 alan uzmanı ve 2 istatistik uzmanından görüş alınarak oluşturulan “Hastaneye Hazırlayıcı Eğitim Programları Görüş Formu” kullanılmıştır. Görüş formu; bütün katılımcıların cevaplandırması gereken demografik ve genel bilgiler, HHE programı uyguladığını belirten katılımcıların programlarına ait özel bilgiler, HHE programı uygulamadığını belirten katılımcıların yanıtladığı bilgiler ve bütün katılımcılara yönelik sorulan açık uçlu sorulardan oluşmaktadır. Veriler betimsel istatistik yöntemleri ile analiz edilmiştir. Bulgulara göre; 152 katılımcıdan 4’ü hastane kreşi ve çocuk izlem merkezi gibi hastane dışı birimlerde görev yapmaktadır. İlgili birimlerde çalışan 148 çocuk gelişimciden HHE programları hakkında görüşler elde edilmiştir. Katılımcıların çoğunluğu lisans döneminde çocuk ve hastane dersi almış, sağlık kurum ve kuruluşunda staj yapma olanağı bulmuştur. Katılımcıların %42,1’i lisans eğitimi sırasında HHE programı hazırladığını, % 35,8’i HHE programlarıyla ilgili teorik konularda yeterli ancak uygulama konusunda yetersiz hissettiğini, büyük çoğunlukla hastanenin yoğunluğundan dolayı HHE programı uygulayamadıklarını bildirmiştir. Hastaneye hazırlayıcı eğitim programı uyguladığını belirten 4 katılımcının verileri nitel araştırma yöntemlerinden “içerik analizi” ile incelenerek “Çocuğun hastane yaşantısına tepkileri”, “HHE programlarının faydaları” ve “HHE programlarının etkili kullanılması için çözüm önerileri” başlıklarında 3 ana tema ele alınmıştır. Elde edilen sonuçlar literatür ışığında tartışılmış ve yorumlanmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentÇocuk Gelişimi ve Eğitimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-02-24T12:21:58Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster