dc.contributor.advisor | Aytekin, Çiğdem | |
dc.contributor.author | Çıngıloğlu, Polen | |
dc.date.accessioned | 2023-02-24T12:21:58Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.date.submitted | 2023-01-09 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/29377 | |
dc.description.abstract | In this
study, it was aimed to examine the opinions and use cases of child development
specialists working in the hospital about the hospital preparation programs. Snowball
sampling method was used in the research carried out according to the mixed method
research and 152 child development specialists were reached. As a data collection tool,
the "Hospital Preparation Programs Opinion Form", which was formed by taking the
opinions of 5 field experts and 2 statistics experts. Opinion form; It consists of
demographic and general information that all participants must answer, specific
information about the programs answered by the participants who implement the
program, the information answered by the participants who stated that they do not
implement the program, and open-ended questions asked for all participants. The data
were analyzed with descriptive statistical methods. According to the fresults; 4 out of
152 participants work in hospital kindergarden and child protect centers. Opinions
about programs were obtained from 148 child development specialists working in the
relevant units. The majority of the participants took courses on child and hospital
during their undergraduate period and had the opportunity to do internship in a health
institution. 42.1% of the participants stated that they prepared a program during their
undergraduate education, 35.8% reported that they felt adequate in the theoretical
aspects of programs but insufficient in practice, and that they could not apply the
program mostly due to the busyness of the units. The data of 4 participants who stated
that they applied a program were examined with content analysis methods, and 3 main
themes obtained."The child's reactions to hospital life", "Benefits of programs" and
"Solution suggestions for the effective use of programs". The results were discussed
and interpreted in the light of the literature | tr_TR |
dc.publisher | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Hastane ve çocuk | tr_TR |
dc.subject | Çocuk yaşam müdahaleleri | tr_TR |
dc.subject | Hastaneye hazırlayıcı eğitim programları | tr_TR |
dc.subject | Çocuk gelişimi ve eğitimi | tr_TR |
dc.subject | çocuk gelişimci | tr_TR |
dc.subject.lcsh | A - Genel konular | tr_TR |
dc.title | Çocuk gelişimcilerin hastaneye hazırlayıcı eğitim programları ile ilgili görüşlerinin ve kullanım durumlarının incelenmesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırmada, hastanede çalışan çocuk
gelişimcilerin hastaneye hazırlayıcı eğitim (HHE) programları ile ilgili görüşlerinin ve
kullanım durumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Karma araştırma yöntemine göre
yürütülen araştırmada kartopu örnekleme yöntemi kullanılmış ve hastanede çalışan 152
çocuk gelişimciye ulaşılmıştır. Veri toplama aracı olarak literatür taraması sonucunda 5
alan uzmanı ve 2 istatistik uzmanından görüş alınarak oluşturulan “Hastaneye Hazırlayıcı
Eğitim Programları Görüş Formu” kullanılmıştır. Görüş formu; bütün katılımcıların
cevaplandırması gereken demografik ve genel bilgiler, HHE programı uyguladığını
belirten katılımcıların programlarına ait özel bilgiler, HHE programı uygulamadığını
belirten katılımcıların yanıtladığı bilgiler ve bütün katılımcılara yönelik sorulan açık uçlu
sorulardan oluşmaktadır. Veriler betimsel istatistik yöntemleri ile analiz edilmiştir.
Bulgulara göre; 152 katılımcıdan 4’ü hastane kreşi ve çocuk izlem merkezi gibi hastane
dışı birimlerde görev yapmaktadır. İlgili birimlerde çalışan 148 çocuk gelişimciden HHE
programları hakkında görüşler elde edilmiştir. Katılımcıların çoğunluğu lisans döneminde
çocuk ve hastane dersi almış, sağlık kurum ve kuruluşunda staj yapma olanağı bulmuştur.
Katılımcıların %42,1’i lisans eğitimi sırasında HHE programı hazırladığını, % 35,8’i HHE
programlarıyla ilgili teorik konularda yeterli ancak uygulama konusunda yetersiz
hissettiğini, büyük çoğunlukla hastanenin yoğunluğundan dolayı HHE programı
uygulayamadıklarını bildirmiştir. Hastaneye hazırlayıcı eğitim programı uyguladığını
belirten 4 katılımcının verileri nitel araştırma yöntemlerinden “içerik analizi” ile
incelenerek “Çocuğun hastane yaşantısına tepkileri”, “HHE programlarının faydaları” ve
“HHE programlarının etkili kullanılması için çözüm önerileri” başlıklarında 3 ana tema
ele alınmıştır. Elde edilen sonuçlar literatür ışığında tartışılmış ve yorumlanmıştır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Çocuk Gelişimi ve Eğitimi | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2023-02-24T12:21:58Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |