Tür "info:eu-repo/semantics/masterThesis" İlköğretim Bölümü Tez Koleksiyonu için listeleme
Toplam kayıt 87, listelenen: 1-20
-
0-36 Ay Çocuklara Yönelik Resimli Çocuk Kitaplarının Bir Analizi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-06)Children's books, children's; mental, social, emotional, language and personality development, aesthetic tendencies development, reading habits are expected to contribute to such a multidimensional development. The ... -
48-66 Aylık Çocukların Bilimsel Süreç Becerileri ve Matematik Kavramları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)In this study relation between science process skills and mathematical concepts ofchildren with ages varying between 48-months and 66-months is analyzed.Science process skills and mathematical concepts of children are ... -
5 ve 6. Sınıf Öğrencilerinin Şekilsel Kavram Teorisi Çerçevesinde Temel Geometrik Kavramları Anlamlandırmasının İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)In this study, it was aimed to explore how fifth and sixth grade students understand basic geometrical concepts considering the theory of figural concept. For this purpose, the researcher reviewed the related literature ... -
5, 6 ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Yüzdeler Konusunda Sayı Duyularının İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)The aim of this research was to investigate 5, 6 and 7th grade students number sense related to percent in terms of their grade level, gender and components of number sense.The study group consists of 454 5, 6 and 7th ... -
5-6 Yaş Çocuklarının Matematik Kavramları İle Yaratıcılıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)This study aims to explore the relationship between children’s knowledge of mathematic concepts and creativity skills. Relational screening model was used in this quantitative study. The study group consists of 81 children ... -
5. ve 6. Sınıf Oğrencilerinin Kazanım Değerlendirme Uygulaması Sonuclarının Bilişsel Alanlar Acısından Karşılaştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)The subject of this study will be to examine the conclusion to multiple choice questions on the basis of cognitive fields by grade same 5 and 6 students who participated in all 4 Gain Assessment Practice (KDU) implemented ... -
6, 7 ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Olasılıksal Akıl Yürütme Düzeylerinin Cinsiyet, Sınıf Seviyesi ve Matematik Başarısı Açısından İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)The aim of this study is to determine probabilistic reasoning skill levels of 6th, 7th and 8th grade students and to examine these skills in terms of gender, grade level and mathematics achievement. This research is a ... -
60-72 Aylık Çocukların Ekolojik Görüşlerinin Okullarda Orman Programı Kapsamında Hazırlanan Etkinliklere Göre İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)This study examines ecological views of children aged 60-72 months changed following environmental education activities prepared by the researcher and carried out with the children, scope of the “Learning About Forests” ... -
8. Sınıf Öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Dersine Yönelik Metaforik Algıları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015-10-14)ABSTRACT The aim of the thesis is to identify metaphorical perceptions of 8th grade students in secondary school towards the science and technology courses and to uncover the relationships between the level of motivation ... -
Amasya İlindeki Sınıf Öğretmenlerinin Ağız ve Diş Sağlığı Konusundaki Bilgi ve Davranışları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-03-31)The aim of this research was to evaluate the knowledge and behaviors of primary school teachers related to oral and dental health. In line with this purpose, relationship between primary school teachers’ demographic ... -
Ankara İli Sınırları İçindeki Özel ve Resmi Anasınıfı ve Anaokulu Bahçelerinin Kullanım Yönünden İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2012)This work aims to analyze the patterns of use, equipment types and their state in public and private kindergarten playgrounds within the Province of Ankara. The analysis group consists of 39 randomly selected schools ... -
Araştırma Sorgulamaya Dayalı Laboratuvarın Öğrencilerin Özyeterlik, Yaratıcılık Algısı ve Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)This study is designed to search for the effect of inquiry based laboratory activities on pre-service science teachers’ self-efficacy perceptions, creativity perceptions and science process skills. The sample of the study ... -
Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme Yaklaşımının Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Kavramlarını Anlamalarına ve Argümantasyon Becerilerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)In this research, it was aimed to investigate the effect of argument based inquiry approach on preservice primary school teachers’ conceptual understanding and argumentation skills. This study was conducted for 25 weeks ... -
Bilimin Doğasının Fen Konularına Entegrasyonunda Biçimlendirici Değerlendirme Uygulamalarının Bilimin Doğasının Öğrenimine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)The purpose of this study was to determine the influence of formative assessment applications in addition to widely used explicit-reflective approach on teaching nature of science to seventh grade primary school students ... -
Bilimsel Hikayelerle Desteklenen Fen Eğitiminin Öğrencilerin Yaratıcılıkları ve Duyuşsal Özellikleri Üzerindeki Etkileri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)From very early ages, people try to make sense of the world around them through their own curiosity. The way to understand the natural world and to find solutions to real-life problems is through effective science education. ... -
Birleştirilmiş ve Bağımsız Sınıf Öğretmenlerinin Mesleki Doyum ve Tükenmişlik Düzeylerinin Karşılaştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)The purpose of this study was to determine, compare and investigate the possible relationships between job satisfaction and burnout levels of primary school teachers working in combination and single-grade classrooms. ... -
BİLSEM’de Görev Yapan Fen Bilimleri ve Matematik Öğretmenlerinin STEM Eğitim Uygulamalarının Araştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07)The 21st century has brought many requirements for individuals such as being productive, being able to solve information-based life problems, thinking critically, being entrepreneurial, and determined. The programs which ... -
Çevre Eğitiminde Ağ Araştırması Kullanımının Öğrencilerin Başarısı Üzerindeki Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)The aim of this research is to study the level of students’ constructing their own learning by using webquests through computer, smartphone and tablet which are the internet based information technologies. Webquests provides ... -
Çocukların Çizdiği Hayvan Resimlerinden Aile İlişkilerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)The study group consists of a number of 316 4-5-6 year old children attending public and private preschool and primary school first grade in the city of Ankara.Whether the children‟s drawings show difference according to ... -
Doğa ve Toprağa Yönelik Hazırlanan İnformal Öğrenme Ortamının İlköğretim Öğrencileri Üzerine Etkileri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)The aims of the study is to investigate the effects of informal learning settings on the sixth graders achievement and attitudes about nature and soil, to reveal their perceptions and the level of understanding concerning ...