Bölüm "Temel Eğitim" İlköğretim Bölümü Tez Koleksiyonu için listeleme
Toplam kayıt 6, listelenen: 1-6
-
Bilimin Doğası ve Sosyobilimsel Konular Etkinlikleriyle Desteklenen Araştırmaya Dayalı Öğretimin Dördüncü Sınıfların Fen Öğrenmelerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022-03-23)The aim of this research was to investigate the effects of inquiry-based science teaching supported by nature of science and socioscientific issues activities on students’ science learning in a primary school fourth grade ... -
Mülteci Çocukların Psikososyal Gelişimine Yönelik Program Uyarlanması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10)The purpose of this study is to adapt The World United (Birleşen Dünyalar) program prepared for the social emotional development of 6-7 year old Syrian children receiving education at Temporary Training Centers, to support ... -
ÖZEL YETENEKLİ VE TANILANMAMIŞ 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUĞUNU ANLAMA STRATEJİLERİNİN İNCELENMESİ
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-06-06)In this study, the reading comprehension strategies used by gifted and unidentified 4th-grade students while reading narrative and informative texts were examined with a holistic multi-case design from qualitative research ... -
Reggio Emilia Temelli Proje Çalışmalarında Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Karar Verme Süreçlerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)The purpose of the current study is to investigate the development of preschool children in decision making processes through project works based on the Reggio Emilia Approach. A preschool teacher and 14 preschool children ... -
Sınıf Öğretmenlerinin Kontrol Düzeyleri ile İlkokul Öğrencilerinin Okul Mutluluğu Arasındaki İlişki
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)In this study the relationship between classroom teachers' control levels and elementary school students' school happiness was examined. The research data were collected from 346 classroom teachers working in primary schools ... -
Sınıf Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumları Ve Dijital Okuryazarlık Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)The purpose of this research is to determine the relationship between the attitude of classroom teachers involved in distance education towards distance education and their level of digital literacy. In addition, the ...