Bölüm "Eğitim Bilimleri" İlköğretim Bölümü Tez Koleksiyonu için listeleme
Toplam kayıt 8, listelenen: 1-8
-
Amasya İlindeki Sınıf Öğretmenlerinin Ağız ve Diş Sağlığı Konusundaki Bilgi ve Davranışları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-03-31)The aim of this research was to evaluate the knowledge and behaviors of primary school teachers related to oral and dental health. In line with this purpose, relationship between primary school teachers’ demographic ... -
Araştırma Sorgulamaya Dayalı Laboratuvarın Öğrencilerin Özyeterlik, Yaratıcılık Algısı ve Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)This study is designed to search for the effect of inquiry based laboratory activities on pre-service science teachers’ self-efficacy perceptions, creativity perceptions and science process skills. The sample of the study ... -
Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı İle Araştırmaya Dayalı Fen Öğretimi Arasındaki Köprü: Sınıf Öğretmeni Adaylarının Eğitimi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)In this research, compatibility of performance objectives in the Turkish Science Curriculum for 3rd and 4th grades with inquiry based science education was analyzed. In parallel to this investigation, how classroom teacher ... -
İlköğretim Bölümü Öğretmen Adaylarının Aldıkları Programlara Bağlı Olarak Çevre Okuryazarlıkları Bakımından Karşılaştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Roth, who first used environmental literacy in the literature, defined environmental problems as awareness and understanding of environmental problems. Afterwards, by improving the concept of environmental literacy in the ... -
Okuma Destek Programının İlkokul Öğrencilerinin Okuma Güçlüğü Sağaltımına Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-24)The main purpose of the research is to develop a “Reading Support Curriculum” (RSC) for students with reading difficulties and to test the effectiveness of the developed reading support program. For this purpose, in this ... -
Sorgulama Temelli Oyunların Çocukların Dünya’nın Şekli Ve Gece-gündüz Kavramlarını Algılamalarına Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)This study mainly aims to investigate the effect of inquiry-based plays on children’s perceptions of the shape of the earth and day-night concepts. Children aged between 60-72 months attending kindergartens in city ... -
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Meslek Öncesi Öğretmen Kimlik Algılarının İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)The main purpose of this study was to investigate preservice primary school teachers’ perceptions of early teacher identity. It was also aimed to investigate the relationship between preservice primary school teachers’ ... -
Türkiye ve Singapur'un 3. Sınıf Fen Öğretimi Programlarında Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Unsurları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Science lessons are thought to be of great importance in the training of experienced individuals. Research carried out to increase the success of students in science classes emphasizes the importance of an "Inquiry-Based ...