Başlık için İlköğretim Bölümü Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 187, listelenen: 12-31
-
Aile Temelli Okuma Yazmaya Hazırlık Programının Çocukların Okuma Yazmaya Hazırlık Becerilerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)The purpose of this study is to develop a readiness program which is convenient for development characteristics of children at pre-school stage, interests, needs and expectations of families and children, pre-school education ... -
Amasya İlindeki Sınıf Öğretmenlerinin Ağız ve Diş Sağlığı Konusundaki Bilgi ve Davranışları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-03-31)The aim of this research was to evaluate the knowledge and behaviors of primary school teachers related to oral and dental health. In line with this purpose, relationship between primary school teachers’ demographic ... -
Anaokuluna Devam Eden Çocukların Oyun Davranışları ve Oyunlarında Ortaya Çıkan Zorbalık Davranışları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)This study was conducted in the relational screening model, using the method of the technique of observing bullying and play behaviors of children in kindergarten appearing during play. Data of the study were collected ... -
Ankara İli Sınırları İçindeki Özel ve Resmi Anasınıfı ve Anaokulu Bahçelerinin Kullanım Yönünden İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2012)This work aims to analyze the patterns of use, equipment types and their state in public and private kindergarten playgrounds within the Province of Ankara. The analysis group consists of 39 randomly selected schools ... -
Annelerin Duygu Sosyalleştirme Davranışları İle Çocukların Duyguları Anlama Becerisi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)The aim of this study is to investigate the relationship between mothers’ emotion socialization behaviors and emotion understanding skills of children. Sample consist of 50 children who continuing preschool and their mothers ... -
Araştırma Sorgulamaya Dayalı Laboratuvarın Öğrencilerin Özyeterlik, Yaratıcılık Algısı ve Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)This study is designed to search for the effect of inquiry based laboratory activities on pre-service science teachers’ self-efficacy perceptions, creativity perceptions and science process skills. The sample of the study ... -
Araştırmaya Dayalı Fen Öğretimine Yönelik Hazırlanan Mesleki Gelişim Programı Boyunca Sınıf Öğretmenlerinin Gelişimlerinin İzlenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)The aim of the study is to determine the effect of the professional development program for inquiry based science teaching on the development of classroom teachers. The teacher's development has been examined in terms ... -
Argümantasyon Destekli Araştırma-Sorgulamaya Dayalı Öğretim Uygulamalarının Fen Öğretmen Eğitimindeki Etkililiği
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)The aim of the study is to develop, implement and evaluate argumentation-based inquiry teaching practices. In this context, the practices based on argumentation-based inquiry have been developed to educate individuals who ... -
Argümantasyon Tabanlı Bilim Eğitiminde Biçimlendirici Değerlendirme: Bir Konuşma Çözümlemesi Araştırması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)In this study, the participant teachers' pedagogical aims and interactive resources, and the questions that teachers use as an interactional resource in the informal formative assessment process and purposes of using these ... -
Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme Yaklaşımının Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Kavramlarını Anlamalarına ve Argümantasyon Becerilerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)In this research, it was aimed to investigate the effect of argument based inquiry approach on preservice primary school teachers’ conceptual understanding and argumentation skills. This study was conducted for 25 weeks ... -
Bilim Uygulamaları Dersi için FETEMM Merkezli Bir Öğretim Programı Önerisi ve Etkililiği
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-01-24)The aim of the research is to determine the effects of STEM-based curriculum on seventh grade students' attitudes towards science process skills, attitudes towards science courses, attitudes towards socio-scientific aspects, ... -
Bilimin Doğası ve Sosyobilimsel Konular Etkinlikleriyle Desteklenen Araştırmaya Dayalı Öğretimin Dördüncü Sınıfların Fen Öğrenmelerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022-03-23)The aim of this research was to investigate the effects of inquiry-based science teaching supported by nature of science and socioscientific issues activities on students’ science learning in a primary school fourth grade ... -
Bilimin Doğasının Fen Konularına Entegrasyonunda Biçimlendirici Değerlendirme Uygulamalarının Bilimin Doğasının Öğrenimine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)The purpose of this study was to determine the influence of formative assessment applications in addition to widely used explicit-reflective approach on teaching nature of science to seventh grade primary school students ... -
Bilimsel Hikayelerle Desteklenen Fen Eğitiminin Öğrencilerin Yaratıcılıkları ve Duyuşsal Özellikleri Üzerindeki Etkileri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)From very early ages, people try to make sense of the world around them through their own curiosity. The way to understand the natural world and to find solutions to real-life problems is through effective science education. ... -
Birleştirilmiş ve Bağımsız Sınıf Öğretmenlerinin Mesleki Doyum ve Tükenmişlik Düzeylerinin Karşılaştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)The purpose of this study was to determine, compare and investigate the possible relationships between job satisfaction and burnout levels of primary school teachers working in combination and single-grade classrooms. ... -
BİLSEM’de Görev Yapan Fen Bilimleri ve Matematik Öğretmenlerinin STEM Eğitim Uygulamalarının Araştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07)The 21st century has brought many requirements for individuals such as being productive, being able to solve information-based life problems, thinking critically, being entrepreneurial, and determined. The programs which ... -
Çevre Eğitiminde Ağ Araştırması Kullanımının Öğrencilerin Başarısı Üzerindeki Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)The aim of this research is to study the level of students’ constructing their own learning by using webquests through computer, smartphone and tablet which are the internet based information technologies. Webquests provides ... -
Çocuk Hakları Eğitimi Programının Hazırlanması ve Değerlendiririlmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)This study is based on the preparation, application and assessment of a curriculum forteaching children s rights. Study aims at assessing the impact of a primary schoolcurriculum on the students cognitive and affective ... -
Çocuk Hakları Ve Demokrasi Eğitiminin Çocukların Demokratik Davranışlarına Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)This research is conducted to analyze the effect of children's rights and democracy education on children's democratic behavior levels. A semi-experimental pre-test / post-test model with control group was used to assess ... -
Çocuk Hakları ve Demokrasi Eğitiminin Çocukların Demokratik Davranışlarına Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)This research is conducted to analyze the effect of children's rights and democracy education on children's democratic behavior levels. A semi-experimental pre-test / post-test model with control group was used to assess ...