Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErten, Sinan
dc.contributor.authorTuncel, Hamiyet
dc.date.accessioned2022-07-29T08:12:33Z
dc.date.issued2022-06
dc.date.submitted2022-05-23
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/26640
dc.description.abstractIn this study, environmental STEM (Science-Technology-Engineering-Mathematics) activities were examined on factors and environmental awareness affecting students' interest in science, their interest in STEM areas. For this purpose, the environmental- friendly STEM events summer program was prepared by evaluating the themes, topics and achievements of the Environmental training. Special talented students have been selected as the purpose sampling and sampling group for the purpose of the study. The research was carried out in the summer period of 2017-2018 academic year with 10 secondary school students who continued at the Science and Arts Center within the scope of the “Eco-friendly FeTeMM summer workshop”. In the research was designed in a single group pre-test-post- test weak experimental design, and qualitative research method was also used to support the data obtained. As a quantitative measurement tool for the research, the Science interest survey, the Factors survey for STEM areas and the Environmental Awareness scale were used. Qualitative data was obtained from semi-structured discussions with the Engineering design book used in activities. The qualitative data obtained in the research was analyzed by descriptive analysis and content analysis technique, and quantitative data was analyzed by the wilcoxon signed ranks test. After the eco-friendly STEM workshop, students showed a significant increase in the focus on physical events in science education. The workshop results in significant changes in the environment awareness and the environmental behavior size. The STEM teaching approach is critical to providing environmental education, finding solutions to existing environmental problems, preventing future environmental problems and creating environmental awareness.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÇevre eğitimitr_TR
dc.subjectÇevre bilincitr_TR
dc.subjectÇevre dostu FeTeMM etkinlikleritr_TR
dc.subjectFen ilgitr_TR
dc.subjectÖzel yetenekli öğrencitr_TR
dc.titleÇevre Dostu Fetemm Etkinliklerinin Fene Yönelik İlgiye Etkisitr_TR
dc.title.alternativeThe Effect Of Environmentally Friendly Stem Activities On Interest In Sciencetr_en
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmada çevre dostu FeTeMM (Fen-Teknoloji-Mühendislik-Matematik) etkinliklerin öğrencilerin fene ilgi, FeTeMM alanlarına yönelik ilgiyi etkileyen faktörler ve çevre bilinci üzerine etkisi incelenmiştir. Bu amaç doğrultusunda Çevre eğitiminde yer alan tema, konu ve kazanımlar değerlendirilerek çevre dostu FeTeMM etkinlikleri yaz programı hazırlanmıştır. Çalışmanın amacına uygun amaçsal örnekleme ve örneklem grubu olarak özel yetenekli öğrenciler seçilmiştir. Araştırma; 2017-2018 eğitim-öğretim yılı yaz döneminde, “Çevre Dostu FeTeMM yaz atölyesi” kapsamında Bilim ve Sanat Merkezine devam eden 10 ortaokul öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada tek grup ön test-son test zayıf deneysel desende tasarlanmış, elde edilen verileri desteklemek için nitel araştırma yönteminden de yararlanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda ölçme aracı olarak, Fen İlgi anketi, FeTeMM alanlarına yönelik ilgiyi etkileyen faktörler anketi ve Çevre Bilinci ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada nitel veriler, etkinliklerde kullanılan Mühendislik tasarım defteri ile süreçte yapılan yarı yapılandırılmış görüşmelerden elde edilmiştir. Araştırmada elde edilen nitel veriler betimsel analiz ve içerik analizi tekniği ile nicel veriler ise wilcoxon işaretli sıralar testi ile çözümlenmiştir. Çevre Dostu FeTeMM atölyesi sonrası öğrenciler fen öğretimindeki fiziksel olaylar konu alanına yönelik ilgide anlamlı bir artış göstermiştir. Atölye sonucunda öğrencilerde çevre bilincinde istatistiki anlamlı farklılık gözlenmezken çevre dostu davranış boyutunda anlamlı farklılık görülmektedir. FeTeMM öğretim yaklaşımıyla çevre eğitiminin verilmesi, var olan çevre sorunlarına çözümler bulunması, gelecekte oluşacak çevre sorunlarının önüne geçilmesi ve çevre bilincinin oluşması açısından büyük önem taşımaktadır.tr_TR
dc.contributor.departmentFen Bilgisi Öğretmenliğitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2022-07-29T08:12:33Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypelearning objecttr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster