dc.contributor.advisor | Erten, Sinan | |
dc.contributor.author | Tuncel, Hamiyet | |
dc.date.accessioned | 2022-07-29T08:12:33Z | |
dc.date.issued | 2022-06 | |
dc.date.submitted | 2022-05-23 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/26640 | |
dc.description.abstract | In this study, environmental STEM (Science-Technology-Engineering-Mathematics) activities were examined on factors and environmental awareness affecting students' interest in science, their interest in STEM areas. For this purpose, the environmental- friendly STEM events summer program was prepared by evaluating the themes, topics and achievements of the Environmental training. Special talented students have been selected as the purpose sampling and sampling group for the purpose of the study. The research was carried out in the summer period of 2017-2018 academic year with 10 secondary school students who continued at the Science and Arts Center within the scope of the “Eco-friendly FeTeMM summer workshop”. In the research was designed in a single group pre-test-post- test weak experimental design, and qualitative research method was also used to support the data obtained. As a quantitative measurement tool for the research, the Science interest survey, the Factors survey for STEM areas and the Environmental Awareness scale were used. Qualitative data was obtained from semi-structured discussions with the Engineering design book used in activities. The qualitative data obtained in the research was analyzed by descriptive analysis and content analysis technique, and quantitative data was analyzed by the wilcoxon signed ranks test. After the eco-friendly STEM workshop, students showed a significant increase in the focus on physical events in science education. The workshop results in significant changes in the environment awareness and the environmental behavior size. The STEM teaching approach is critical to providing environmental education, finding solutions to existing environmental problems, preventing future environmental problems and creating environmental awareness. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Çevre eğitimi | tr_TR |
dc.subject | Çevre bilinci | tr_TR |
dc.subject | Çevre dostu FeTeMM etkinlikleri | tr_TR |
dc.subject | Fen ilgi | tr_TR |
dc.subject | Özel yetenekli öğrenci | tr_TR |
dc.title | Çevre Dostu Fetemm
Etkinliklerinin Fene Yönelik İlgiye Etkisi | tr_TR |
dc.title.alternative | The Effect Of Environmentally Friendly Stem Activities On Interest In Science | tr_en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışmada çevre dostu FeTeMM (Fen-Teknoloji-Mühendislik-Matematik) etkinliklerin öğrencilerin fene ilgi, FeTeMM alanlarına yönelik ilgiyi etkileyen faktörler ve çevre bilinci üzerine etkisi incelenmiştir. Bu amaç doğrultusunda Çevre eğitiminde yer alan tema, konu ve kazanımlar değerlendirilerek çevre dostu FeTeMM etkinlikleri yaz programı hazırlanmıştır. Çalışmanın amacına uygun amaçsal örnekleme ve örneklem grubu olarak özel yetenekli öğrenciler seçilmiştir. Araştırma; 2017-2018 eğitim-öğretim yılı yaz döneminde, “Çevre Dostu FeTeMM yaz atölyesi” kapsamında Bilim ve Sanat Merkezine devam eden 10 ortaokul öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada tek grup ön test-son test zayıf deneysel desende tasarlanmış, elde edilen verileri desteklemek için nitel araştırma yönteminden de yararlanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda ölçme aracı olarak, Fen İlgi anketi, FeTeMM alanlarına yönelik ilgiyi etkileyen faktörler anketi ve Çevre Bilinci ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada nitel veriler, etkinliklerde kullanılan Mühendislik tasarım defteri ile süreçte yapılan yarı yapılandırılmış görüşmelerden elde edilmiştir. Araştırmada elde edilen nitel veriler betimsel analiz ve içerik analizi tekniği ile nicel veriler ise wilcoxon işaretli sıralar testi ile çözümlenmiştir. Çevre Dostu FeTeMM atölyesi sonrası öğrenciler fen öğretimindeki fiziksel olaylar konu alanına yönelik ilgide anlamlı bir artış göstermiştir. Atölye sonucunda öğrencilerde çevre bilincinde istatistiki anlamlı farklılık gözlenmezken çevre dostu davranış boyutunda anlamlı farklılık görülmektedir. FeTeMM öğretim yaklaşımıyla çevre eğitiminin verilmesi, var olan çevre sorunlarına çözümler bulunması, gelecekte oluşacak çevre sorunlarının önüne geçilmesi ve çevre bilincinin oluşması açısından büyük önem taşımaktadır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Fen Bilgisi Öğretmenliği | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2022-07-29T08:12:33Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |
dc.subtype | learning object | tr_TR |