dc.contributor.advisor | Senemoğlu, Nuray | |
dc.contributor.author | Akdağ, Ahmet Ata | |
dc.date.accessioned | 2022-07-29T07:46:01Z | |
dc.date.issued | 2022-07-25 | |
dc.date.submitted | 2022-06-24 | |
dc.identifier.citation | Akdağ, A. A. (2022) | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/26608 | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to investigate the attainment level of 6th grade students to the
objectives in the national English curriculum in terms of listening-reading comprehension
and writing skills. The research, in which the descriptive research method was used, was
conducted with 621 6th grade students in public secondary schools in Ankara province. The
schools were classified in accordance with the legislation of the MoNE as upper, middle
and lower socio economic groups. In the research, achievement tests and interview form
were used as data collection tools. The data obtained from the achievement tests were
analyzed with SPSS statistics program. According to the results of the research, the
students in the upper, middle and lower groups could not reach any of the skills at 0.75 level
and the test scores of the students in the upper group were significantly higher than the test
scores of the students in the middle and lower groups in all three skills. There was no
significant difference between the test scores of the students in the middle and lower
groups. It was also found that the students were more successful in listening
comprehension and were less successful in writing. As a result of the comparison made
according to the learning levels, it was found that the test scores of the students who learn
at high level in different socio-economic groups differ significantly in listening and reading
comprehension skills. Also it was found that the test scores of the students who learn at
lower level in different socio-economic groups differ significantly in writing skill. The data
obtained from interview form which was applied to 18 students were analyzed with
MAXQDA software program. The analysis results of the interview form indicated that the
students generally have positive opinions about the quality of English education in school
and they have some expectations for the improvement of the teaching-learning process. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | 6. sınıf İngilizce dersi öğretim programı | tr_TR |
dc.subject | Yabancı dil becerileri | |
dc.subject | Yabancı dil eğitimi | |
dc.subject | Program değerlendirme | |
dc.title | 6. Sınıf Öğrencilerinin İngilizce Dersinde Dinlediğini-Okuduğunu Anlama ve Yazma Becerilerine Ulaşma Düzeyi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırma 6. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersinde dinlediğini-okuduğunu anlama ve
yazma becerileri bakımından öğretim programındaki hedef davranışlara ulaşma düzeyini
belirlemek amacıyla yapılmıştır. Betimsel araştırma yönteminin kullanıldığı bu araştırma
Ankara iline bağlı resmî ortaokullarda 6. sınıf düzeyinde öğrenim gören 621 öğrenci ile
yürütülmüştür. Araştırmanın yürütüldüğü okullar Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmen Atama ve
Yer Değiştirme Yönetmeliği’nde tanımlanan hizmet alanlarına göre sosyo-ekonomik olarak
üst, orta ve alt grup olarak sınıflandırılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak düzey
belirleme testleri ve görüşme formu kullanılmıştır. Düzey belirleme testlerinden elde edilen
veriler SPSS istatistik programı ile analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara
göre üst, orta ve alt gruptaki öğrencilerin kapsama alınan hiçbir beceriye 0.75 düzeyinde
ulaşamadığı ve üst gruptaki öğrencilere ait test puanlarının üç beceride de orta ve alt
gruptaki öğrencilerin test puanlarından anlamlı düzeyde yüksek olduğu görülmüştür. Orta
ve alt gruptaki öğrencilerin test puanları arasında ise anlamlı düzeyde fark bulunamamıştır.
Öğrencilerin diğer becerilere göre dinlediğini anlama becerisinde daha başarılı olduğu,
yazma becerisinde ise daha düşük düzeyde başarılı olduğu görülmüştür. Öğrenme
düzeylerine göre yapılan karşılaştırma sonucunda ise farklı sosyo-ekonomik gruplarda yer
alan üst düzeyde öğrenen öğrencilerin dinlediğini ve okuduğunu anlama becerilerine
yönelik test puanlarının anlamlı düzeyde farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Farklı sosyoekonomik gruplarda yer alan alt düzeyde öğrenen öğrencilerin ise yazma becerisine yönelik
test puanlarının anlamlı düzeyde farklılık gösterdiği belirlenmiştir. 18 öğrenci ile yürütülen
görüşme uygulamasından elde edilen sonuçların analizinde MAXQDA veri analiz
programından yararlanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre öğrencilerin İngilizce öğretiminin
niteliğine ilişkin genel olarak olumlu görüşlere sahip olduğu; öğretme-öğrenme sürecinin
geliştirilmesine yönelik ise birtakım beklentilerinin olduğu görülmüştür. | tr_TR |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2022-07-29T07:46:01Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |