Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAy, Zeynep Sonay
dc.contributor.authorUstaoğlu, Tuğçe
dc.date.accessioned2022-07-29T07:31:19Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-05-26
dc.identifier.citationUstaoğlu, T. (2022). Sekizinci sınıf matematik dersi EBOB-EKOK konusunun yaratıcı drama ile öğretiminin başarı ve kalıcılığa etkisi (Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankaratr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/26598
dc.description.abstractWith this study, it is aimed to investigate the effects of the creative drama method implemented in the teaching of the highest common factor (HCF) and the least common multiple (LCM) subjects in the Mathematics class for the 8th grade on the academic success of the students and the permanence of their knowledge. The research was conducted using the pretest-posttest control group, which is a quasi-experimental design. The study group consists of a total of 29 students from two branches of 8th grade randomly selected as the experimental group and the control group in a middle school in Sakarya in the 2021-2022 academic year. In the experimental group, the subject of HCF-LCM was handled with the creative drama method by a mathematics teacher who received creative drama leadership training and in the control group same subject was handled with applying the current curriculum by the same mathematics teacher. The implementation of the research lasted for 3 weeks, with a total of 15 course hours. HCF-LCM achievement test was applied before and after the applications as a data collection tool. In addition, the achievement test was applied again to the experimental group 8 weeks later in order to investigate the effect of the creative drama method on the permanence of the information. The data obtained from the research was analyzed with a statistical package program using appropriate statistical methods. According to the results of the research, a statistically significant difference was found between the experimental and control groups in favor of the experimental group for the post-test achievement and retention test scores. It has been observed that teaching the HCF-LCM subject at the of 8th grade level with the creative drama method increases the academic success of the students and has positive effects on the permanence of their knowledge. Based on the findings, it is suggested that creative drama should be used as an alternative method in teaching HCF-LCM.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectYaratıcı dramatr_TR
dc.subjectEn büyük ortak bölen
dc.subjectEn küçük ortak kat
dc.subjectAkademik başarı
dc.subjectKalıcılık
dc.subject.lcshMatematiktr_TR
dc.titleSekizinci Sınıf Matematik Dersi Ebob- Ekok Konusunun Yaratıcı Drama ile Öğretiminin Başarı ve Kalıcılığa Etkisitr_TR
dc.title.alternativeThe Effect Of Teachıng Eıghth Grade Mathematıcs Subject Hcflcm By Creatıve Drama On Success And Permanencetr_en
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışma ile 8.sınıf Matematik dersi sayılar alt öğrenme alanında yer alan en büyük ortak bölen (EBOB) ve en küçük ortak kat (EKOK) konularının öğretiminde uygulanan yaratıcı drama yönteminin öğrencilerin akademik başarılarına ve bilgilerinin kalıcılığa etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Araştırma yarı deneysel desen ön test-son test kontrol grubu ile yapılandırılmıştır. Çalışma grubunu, 2021-2022 Eğitim Öğretim yılında Sakarya ilinde bulunan bir ortaokulda deney grubu ve kontrol grubu olarak rasgele seçilen 8. sınıfların ikişer şubesinden toplam 29 öğrenci oluşturmaktadır. Deney grubunda EBOB-EKOK konusu yaratıcı drama liderlik eğitimi almış matematik öğretmeni tarafından yaratıcı drama yöntemiyle, kontrol grubuna ise yine aynı matematik öğretmeni tarafından mevcut öğretim programı uygulanarak ele alınmıştır. Araştırmanın uygulaması toplamda 15 ders saati olacak şekilde 3 hafta sürmüştür. EBOB EKOK Başarı Testi veri toplama aracı olarak uygulamalardan önce ve sonra uygulanmıştır. Ayrıca, yaratıcı drama yönteminin bilgilerin kalıcılık düzeyine etkisini araştırmak için deney grubuna başarı testi 8 hafta sonra tekrar uygulanmıştır. Veriler bir istatistik paket programı ile uygun istatistiksel yöntemler kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, son test başarı ve kalıcılık testi puanları için deney ve kontrol grupları arasında deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunmuştur. Sekizinci sınıf düzeyinde EBOB-EKOK konusunun yaratıcı drama yöntemiyle öğretilmesinin öğrencilerin akademik başarılarını ve bilgilerinin kalıcılık düzeyini arttırdığı görülmüştür. Bulgulardan hareketle, yaratıcı dramanın, EBOB ve EKOK öğretiminde alternatif bir yöntem olarak kullanılması önerilmektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2022-07-29T07:31:19Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypelearning objecttr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster