Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorŞahin, Ali Ekber
dc.contributor.authorZoraloğlu, Saadet
dc.date.accessioned2022-07-29T07:23:00Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-06-13
dc.identifier.citationZoraloğlu, S. (2022). Sınıf öğretmeni adaylarının öğretimi farklılaştırma becerilerinin geliştirilmesi. [Doktora Tezi]. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/26578
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine what the competencies for the DIA might be, and with which practices pre-service teachers can acquire these competencies. For this purpose, teacher competencies for DIA were determined, and a course was planned to gain these competencies. After the course, the skills gained by the pre-service teachers regarding DIA were evaluated. Classroom teachers are the first teachers to differentiate instruction in order to respond to differences. For this reason, the participants of the research consisted of 22 pre-service classroom teachers selected with criterion sample from an education faculty in the 2019-2020 academic year. In this single case study, data were obtained through observation, interviews, and documents. Data were analyzed by content analysis. According to the finding, before the course, pre-service classroom teachers didn’t have knowledge and skills about DIA. They could define DIA conceptually, and could explain its principles and importance after the course. When the post lesson plans and the interviews were examined holistically, it was determined that each participant enhance the DIA skills, but different levels. Participants reflected DIA in their lesson plans at an effective, moderate, and low level. The major distinction between the levels is the effective identification of individual differences, and the adjustments to respond to these differences. For making the distinctions between the levels visible, findings are presented by describing them. The study contributes to the field of the primary education in terms of providing results that can be used in teacher education, and suggestions to researchers.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectBireysel farklılıklartr_TR
dc.subjectFarklılaştırılmış öğretim yaklaşımı
dc.subjectHizmet öncesi eğitim
dc.subjectÖğretmen eğitimi
dc.subjectSınıf öğretmeni adayları
dc.subject.lcshL- Eğitimtr_TR
dc.titleSınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretimi Farklılaştırma Becerilerinin Geliştirilmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın amacı, farklılaştırılmış öğretim yaklaşımına (FÖY) yönelik yeterliklerin neler olabileceği ve öğretmen adaylarının hangi uygulamalarla bu yeterlikleri kazanabileceğinin incelenmesidir. Bu amaçla FÖY’e yönelik öğretmen yeterlikleri belirlenmiş ve bu yeterliklerin kazandırılacağı bir ders planlamıştır. Ders yüz yüze başlamış ancak Covid-19 pandemisi nedeniyle çevrimiçi bir platformda devam etmiştir. Dersin sonunda öğretmen adaylarının FÖY’e yönelik kazandığı beceriler değerlendirilmiştir. İlkokul, çocukların gelişimlerinin hızlı olmasından dolayı başta bilişsel olmak üzere birçok yönden bireysel farklılığın gözlenebildiği bir dönemdir. Sınıf öğretmenleri, farklılıklara cevap verebilmek için öğretimi farklılaştırması gereken ilk öğretmenlerdir. Bu gerekçeyle, araştırmanın katılımcılarını 2019- 2020 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde bir eğitim fakültesinden ölçüt örneklemle seçilen 22 sınıf öğretmeni adayı oluşturmuştur. Nitel yaklaşımlardan tekli durum çalışması olarak desenlenen araştırmada veriler gözlem, görüşme, kişisel bilgi formu, ders planları, günlük ve ödev gibi dokümanlar aracılığıyla elde edilmiştir. Elde edilen veriler içerik analiziyle çözümlenmiştir. Araştırmanın bulguları, sürecin başında sınıf öğretmeni adaylarının FÖY’le ilgili bilgi ve beceriye sahip olmadığını göstermiştir. Yeterlik kazandıran dersi aldıklarında FÖY’ü kavramsal olarak tanımlayabilmiş, ilkeleri ve önemini açıklayabilecek duruma gelmişlerdir. Dersin sonunda hazırladıkları ders planları ve görüşmeler bütünsel olarak incelendiğinde her bir sınıf öğretmeni adayının FÖY becerisi kazandığı, ancak farklı seviyelerde olduğu tespit edilmiştir. Katılımcılar FÖY’ü ders planlarına etkili düzeyde, orta düzeyde ve düşük düzeyde yansıtmışlardır. Düzeyler arasındaki en büyük farklılık, bireysel farklılıkların etkili şekilde belirlenmesi ve bu farklılıklara sürekli değerlendirmeyle elde edilen veriler aracılığıyla cevap verecek uyarlamaların gerçekleştirilmesidir. Düzeyler arasındaki farklılıkların görünür olması açısından bulgular betimlenerek sunulmuştur. Çalışma, hizmet öncesi öğretmen eğitiminde kullanılabilecek sonuçlar ve araştırmacılara öneriler sunabilmesi açısından temel eğitim alanına katkı sağlar niteliktedir.tr_TR
dc.contributor.departmentSınıf Öğretmenliğitr_TR
dc.embargo.lift2023-01-31T07:23:00Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster