Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSaygı, Elif
dc.contributor.authorErol, Ramazan
dc.date.accessioned2022-07-29T07:20:47Z
dc.date.issued2022-07-04
dc.date.submitted2022-06-16
dc.identifier.citationErol, R., Saygı, E. (2022)tr_TR
dc.identifier.govdocDR-47897
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/26573
dc.description.abstractThis research study aims to examine the concept images of mathematics educators and pre-service primary school mathematics teachers (PSPSMT) about concepts of slope, rate of change and derivative. Research employed holistic multiple case study design. Four mathematics educators who work in different state universities teaching Calculus (1,2,3) courses, and three PSPSMTwho successfully completed Calculus1 course in first year of a state university, and four PSPSMT in the second year participated in the study. The participants were selected through the purposive sampling method. To determine participants’ concept images about slope, rate of change and derivative concepts, participants were asked first-stage questions, second-stage questions prepared by the researcher. After participants’ recorded responses to first-stage questions were transcribed, the second stage questions were applied to the participants. Participants responded to the second stage questions in written form and researcher analyzed the data through descriptive content analysis. In each case, data were analyzed using analysis framework determined by the researcher based on literature, and codes for study were created. A different expert also coded data, and the percentage of agreement was determined as .82. Study revealed that mathematics educators and PSPSMT were able to use the concept images they had in the first stage questions also in the second stage questions. But it was concluded PSPSMT used more concept images in the latter stage. Since the questions in the practice questions were answered in written form, it was seen that they used different forms of representation, and it was valid for both participant groups.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectKavram imajıtr_TR
dc.subjectEğim
dc.subjectDeğişim oranı
dc.subjectTürev
dc.subjectMatematik eğitimcisi
dc.subjectİlköğretim matematik öğretmen adayı
dc.subject.lcshÜniversiteler ve Öğrenim kurumları (Genel)tr_TR
dc.titleMatematik Eğitimcileri Ve Matematik Öğretmen Adaylarının Eğim, Değişim Oranı ve Türev Hakkındaki Kavram İmajlarının İncelenmesitr_TR
dc.title.alternativeInvestıgatıon Of The Concept Images Of Mathematıcs Educators And Preservıce Mathematıcs Teachers About Slope, Rate Of Change And Derıvatıvetr_en
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmanın amacı matematik eğitimcilerinin ve ilköğretim matematik öğretmen adaylarının eğim, değişim oranı ve türev kavramları hakkında kavram imajlarını incelemektir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden bütüncül çoklu durum çalışma deseni kullanılmıştır. Araştırmaya farklı devlet üniversitelerinde görev yapan ve Analiz (1, 2 ve 3) derslerinden sorumlu dört matematik eğitimcisi ve bir devlet üniversitesinde birinci sınıfta öğrenim gören Analiz 1 dersini başarıyla tamamlamış üç ilköğretim matematik öğretmen adayı, ikinci sınıfta öğrenim gören Analiz (1 ve 2) dersini başarıyla tamamlamış dört ilköğretim matematik öğretmen adayı katılmıştır. Katılımcılar amaçlı örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Eğim, değişim oranı ve türev kavramları hakkında katılımcıların kavram imajlarını belirlemek üzere, katılımcılara araştırmacı tarafından hazırlanan birinci aşama soruları ve ikinci aşama soruları yöneltilmiştir. Birinci aşama sorulardan elde edilen ses kayıtları transkript edilmiştir daha sonra katılımcılara ikinci aşama sorular uygulanmıştır. İkinci aşama sorular katılımcılardan yazılı olarak teslim alınarak araştırmacı tarafından betimsel içerik analizi ile incelenmiştir. Her bir durumda veriler literatürden faydalanılarak araştırmacı tarafından belirlenen analiz çerçevesi ile analiz edilerek çalışmaya dair kodlar oluşturulmuştur. Bu kodlar farklı bir uzman tarafından tekrar oluşturularak uyum yüzdesi belirlenmiş ve .82 olarak tespit edilmiştir. Bu araştırmanın sonucunda matematik eğitimcileri birinci aşama sorularda sahip oldukları kavram imajlarını ikinci aşama sorularda da kullanabilmişlerdir. Bununla beraber ilköğretim matematik öğretmen adayları ise birinci aşama sorularda sahip oldukları kavram imajlarını ikinci aşama sorularda da kullanabilmiştir. Uygulama sorularında yer alan sorular yazılı olarak cevaplandığı için farklı temsil biçimlerini kullandıkları her iki katılımcı grubu içinde geçerli olduğu görülmüştür. Öğretmen adaylarının, birinci ve ikinci aşama sorularda kavramların formel tanımı kavram imaj hücreleri ile örtüşmediği görülmüştür.tr_TR
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2022-07-29T07:20:47Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeworkingPapertr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster