dc.contributor.advisor | Altay, İsmail Fırat | |
dc.contributor.author | Coşkun, Handenur | |
dc.date.accessioned | 2022-06-17T06:43:45Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/26319 | |
dc.description.abstract | Common European Framework of Reference (henceforth CEFR) was published to
define what language learner can do at different levels and to provide a common
basis for language practitioners to design content and method of language learning
across Europe. Since its declaration, member countries of CoE, including Turkey,
have oriented their language teaching programs to the CEFR guidelines and have
adapted English language curricula and coursebooks accordingly. Thus, this study
aims to explore to how successfully this adaptation process has been carried out in
Turkey. B2 level, which corresponds to eleventh grade in the ELC, was chosen as
the focus of the study and the objectives of the curriculum along with the activities
of the coursebooks were compared to the CEFR. The comparison of ELC and the
CEFR revealed that although objectives of the ELC for four skills could reflect B2
levels features to some extent, it is essential that certain objectives be revised, and
new objectives be added so that full correspondence can be achieved. Regarding
the comparison of the relevant coursebooks with B2 levels, it was found that
communicative activities in the relevant coursebooks are successfully designed
according to B2 levels to some extent although there are a number of activities that
are assigned to upper or lower levels and need certain adaptations. As a result, this
study presents to what extent MoNE aligns ELC and coursebooks with target levels
of the CEFR by exploiting B2 level as a sample. Besides, current study reveals the
missing and problematic parts of the curriculum and coursebook so that necessary
adaptations can be done. Finally, it contributes to the research on relating
coursebooks to the CEFR levels, which is an underestimated area of research; by
presenting a method that can be employed to analyze coursebooks in terms of the
CEFR. | tr_TR |
dc.language.iso | en | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | CEFR | tr_TR |
dc.subject | English language curriculum | tr_TR |
dc.subject | Coursebook analysis | tr_TR |
dc.subject | Turkish language education system | tr_TR |
dc.subject | ADOÇEP | tr_TR |
dc.subject | İngilizce dili müfredatı | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Eğitim kuramı. Eğitim uygulamaları. | tr_TR |
dc.title | A Contrastive Analysis of Eleventh Grade Curriculum And Coursebook for English Language within Cefr | tr_TR |
dc.title.alternative | Onbirinci Sınıf İngilizce Müfredatının ve Ders Kitabının ADOÇEP ile Karşılaştırmalı Analizi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Avrupa Dilleri Öğretimi Ortak Çerçeve Programı (ADOÇEP), dil öğrenenlerin farklı
seviyelerde neler yapabileceğini detaylı bir şekilde tanımlayarak Avrupa’da dil
eğitminin farklı aşamalarında rol alan bireylere dil öğretim yöntemleri, içerikleri ve
çıktılarını tanımlayıp tasarlayabilecekleri kapsamlı bir temel oluşturmak için 2001
yılında yayınlanmıştır. Çerçeve programın ilanından bu yana, Türkiye’nin de içinde
bulunduğu Avrupa Konseyi’ne üye ülkeler, dil öğretim programlarını ADOÇEP
esasları doğrultusunda düzenlemeye ve İngilizce dil müfredatlarını ve kitaplarını
buna uygun olarak tasarlamaya başlamışlardır. Bu bağlamda, bu çalışma
Türkiyedeki İngilizce dil müfredatının ve ders kitaplarının, ADOÇEP'in ilgili
düzeylerine ne ölçüde uyumlu hale getirilebildiğini araştırmayı amaçlamaktadır.
Müfredatta 11. sınıfa takabül eden B2 seviyesi hedef seviye olarak belirlenmiş; ilgli
seviyeye ait müfredatın öğrenim çıktıları ve ders kitaplarının aktiviteleri ADOÇEP
ilkeleriyle kıyaslanmıştır. İngilizce Dil Müfredatı ve ADOÇEP karşılaştırıldığında;
İngilizce Dil Müfredatının dört beceriye yönelik çıktılarının B2 seviyesinin özelliklerini
bir dereceye kadar yansıtmasına karşın, tam bir örtüşme sağlanabilmesi için bazı
çıktıların revize edilmesi ve yeni çıktıların eklenmesi gerektiği saptanmıştır. İlgili ders
kitabının B2 seviyesi ile karşılaştırılması için, kitaptaki okuma metinleri ve
aktiviteleri, yazma aktiviteleri ve konuşma aktiviteleri detaylı bir şekilde analiz
edilmiştir. Elde edilen sonuçlar, ilgili ders kitabındaki aktivitelerin bir dereceye kadar
başarılı bir şekilde B2 seviyesine göre tasarlanmış olmasına rağmen; birçok sayıda
aktivitenin bir alt veya üst seviye ile eşleştiğini ve belirli adaptasyonlara ihtiyaç
duyduğunu göstermektedir. Sonuç olarak, bu çalışma B2 seviyesini örneklem
oluşturması açısından seçerek MEB’in İngilizce dil müfredatlarını ve ders kitaplarını
ne derecede ADOÇEP ilkelerine uygun olarak düzenlediğini açıklamaktadır. Buna
ek olarak, bu çalışmada, müfredatın ve kitapların eksik ve hatalı kısımları
belirlenerek düzenleme imkânı sunulmaktadır. Son olarak, bu çalışmada kitapların
ADOÇEP ilkelerine uygunluğunun araştırılması için bir yöntem önerisi sunularak,
ihmal edilmiş bir araştırma alanı olan ders kitaplarının ADOÇEP ile uyumunu
araştıran çalışmalara katkıda bulunulmuştur | tr_TR |
dc.contributor.department | İngiliz Dilbilimi | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2022-06-17T06:43:45Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |