Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKoçak Usluel, Yasemin
dc.contributor.authorBakır, Eda
dc.date.accessioned2022-04-01T06:45:28Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-03-03
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/26023
dc.description.abstractLearning process includes cognitive, social and emotional dimensions. However, the literature is focused on one dimension and on relationship between cognitive processes and academic achievement. Emotional dimension remains background. It is aimed to develop and test a model related to students’ achievement emotions, control beliefs about learning and task value as antecedents of achievement emotions, emotion regulation strategies and student engagement. For this purpose, 1450 pre-service teachers in Faculty of Education in Turkey has participated in the study. T test, one way Anova and structural equation modelling were used for analysis of the data. According to the results, positive and negative achievement emotions of students did not show a significant difference according to gender and educational status of parents but there was a significant difference in favor of fourth graders. While there was no significant difference in reappraisal strategy among emotion regulation strategies according to gender, grade level and educational status of parents; was a significant difference in suppression strategy in favor of men according to gender. While student engagement did not differ significantly according to gender and educational status of parents, differed significantly according to grade level. According to the results of the structural equation modeling, for positive and negative achievement emotions model, student engagement was predicted by task value, positive and negative achievement emotions and reappraisal strategy. As a result, task value and achievement emotions were the most influential components to explain student engagement in online learning environments. Thus these two components should be taken into account when designing courses, tasks or activities in online environments.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectBaşarımla ilgili duygulartr_TR
dc.subjectDuygu düzenlemesitr_TR
dc.subjectDuygu düzenleme stratejleritr_TR
dc.subjectÖğrenci bağlılığıtr_TR
dc.subjectÖğretmen adaylarıtr_TR
dc.subjectYapısal eşitlik modelitr_TR
dc.titleÇevrimiçi Öğrenme Ortamında Öğrencilerin Başarımla İlgili Duyguları, Duygu Düzenleme Stratejileri ve Bağlılıklarının Modellenmesitr_TR
dc.title.alternativeModelıng Students' Achıvement Emotıons, Emotıon Regulatıon Strategıes And Engagement In Onlıne Learnıng Envıronmentstr_en
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetÖğrenme süreci bilişsel, sosyal ve duygusal boyutları içermektedir. Ancak alanyazın tarandığında, bilişsel süreçler ve akademik başarı arasındaki ilişkiye odaklanıldığı, duygu boyutunun geri planda kaldığı dikkati çekmektedir. Bu tez kapsamında çevrimiçi öğrenme ortamlarında öğrencilerin başarımla ilgili duyguları ve bu duyguların öncülleri olan öğrenmeye olan kontrol inancı ve görev değeri, duygu düzenleme stratejileri ve öğrenci bağlılığı ile ilgili bir modelin oluşturulması ve test edilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla Türkiye’deki Eğitim Fakültelerinde öğrenim gören ve veri toplama araçlarını tam ve doğru olarak yanıtlayan 1450 öğretmen adayı bu tezin çalışma grubunu oluşturmuştur. Verilerin analizinde bağımsız örneklem t testi, tek yönlü varyans analizi ve yapısal eşitlik modeli kullanılmıştır. Ulaşılan bulgulara göre öğretmen adaylarının başarımla ilgili olumlu ve olumsuz duyguları cinsiyete ve anne-baba eğitim durumuna göre anlamlı bir farklılık göstermezken; sınıf düzeyine göre dördüncü sınıfların lehine anlamlı bir fark olduğu ortaya çıkmıştır. Duygu düzenleme stratejilerinden yeniden değerlendirme stratejisinde cinsiyete, sınıf düzeyine ve anne-baba eğitim durumuna göre anlamlı bir farklılık çıkmazken; bastırma stratejisinde cinsiyete göre erkekler lehine anlamlı bir farklılık ortaya çıkmıştır. Öğrenci bağlılığı cinsiyete ve anne-baba eğitim durumuna göre anlamlı olarak farklılık göstermezken, sınıf düzeyine göre anlamlı olarak farklılaşmıştır. Yapısal eşitlik modeli sonuçlarına göre olumlu ve olumsuz duygular modelinde öğrenci bağlılığı; görev değeri, başarımla ilgili olumlu ve olumsuz duygular, yeniden değerlendirme stratejisi yapıları tarafından yordanmıştır. Sonuç olarak, çevrimiçi bir öğrenme ortamında öğrenci bağlılığını, görev değeri ve başarımla ilgili duyguların en fazla etkilediği ortaya çıkmıştır. Buradan hareketle çevrimiçi ortamlarda dersler, görevler ya da etkinlikler tasarlanırken bu iki yapının özellikle süreçte dikkate alınması önerilebilir.tr_TR
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2022-04-01T06:45:28Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster