Show simple item record

dc.contributor.advisorAltay, İsmail Fırat
dc.contributor.authorGüzel, Emine
dc.date.accessioned2022-03-01T07:45:57Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-01-27
dc.identifier.citationGüzel, E. (2022). Teaching and Learning of English Formulaic Sequences through Songs. [Unpublished doctoral dissertation] Hacettepe University.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/25948
dc.description.abstractThis quasi-experimental study investigated the effects of song-based lessons to teach formulaic sequences (FS) aiming towards EFL young adult learners. This research employed an explanatory sequential mixed method design, thus data collection occurred in two phases. The first phase was quantitative data collection in which over a period of 8 weeks, 3 types of intervention classes were given in a pre-test, post-test and delayed post-test design. The research participants were 60 students taking English preparatory classes. The participants, with A1 level of proficiency, were randomly divided into three groups; (a) song group with explicit instruction, (b) song group with implicit instruction, and (c) control group. The experimental groups were introduced to the target FS by listening to 8 songs from different genres. The control group learned the FS through the song texts (lyrics) only. In the second phase, qualitative data collection was completed through semi-constructed interviews. The participants’ learning and retention of the FS were determined and compared by conducting Kruskal Wallis H, Mann Whitney U, Friedman and Wilcoxon signed rank tests. The results indicated that the addition of explicit instruction with the songs was found to be more effective while the songs did not significantly affect the participants’ retention of the FS. Additionally, no statistically significant difference was found among the songs from different genres. The qualitative data also supported that song-based lessons with music videos and direct activities were effective in learning FS. Based on the findings, pedagogical implications regarding songs and formulaic sequences in ELT were provided.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectFormulaic sequencestr_TR
dc.subjectSongstr_TR
dc.subjectTeaching Englishtr_TR
dc.subjectExplicit and implicit vocabulary teachingtr_TR
dc.subject.lcshEğitim kuramı. Eğitim uygulamaları.tr_TR
dc.titleTeachıng And Learnıng Of Englısh Formulaıc Sequences Through Songstr_en
dc.title.alternativeİngilizce Kalıp İfadelerin Şarkılar Yoluyla Öğretilmesi ve Öğrenilmesitr_tr
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetYarı deneysel desen kullanılan bu çalışmada, şarkı temelli derslerin kalıp ifadelerin İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen genç yetişkinlere öğretilmesine olan etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Bu araştırmada sıralı açıklayıcı karma yöntem tasarımı kullanıldığı için veri toplama süreci iki aşamada gerçekleşmiştir. İlk aşama, 8 hafta süresince 3 farklı yöntem kullanılarak derslerin verildiği, ön test son test ve gecikmiş test deseninin takip edildiği nicel veri toplama aşamasıdır. İngilizce hazırlık programında öğrenim gören 60 öğrenci bu araştırmaya katılmıştır. A1 seviyesinde İngilizce bilen katılımcılar (a) şarkılarla doğrudan öğretim grubu, (b) şarkılarla dolaylı öğretim grubu ve (c) kontrol grubu olarak rastgele üç gruba ayrılmıştır. Şarkı temelli deney gruplarına hedeflenen kalıp ifadeler sekiz farklı türde şarkı dinletilerek sunulmuştur. Kontrol grubu aynı kalıp ifadeleri şarkı sözlerinin metin olarak sunulmasıyla öğrenmiştir. İkinci aşamada yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla nitel veri toplanmıştır. Katılımcıların hedeflenen kalıp ifadeleri öğrenmeleri ve hatırlamaları Kruskal Wallis H, Mann Whitney U, Friedman and Wilcoxon işaretli sıralar testleri kullanılarak belirlenmiş ve karşılaştırılmıştır. Analizlerin sonucunda şarkı temelli derslerde doğrudan anlatım kullanılmasının dolaylı anlatım tekniğine göre istatistiki anlamda daha etkili ve başarılı olduğu saptanırken katılımcıların hedef kalıp ifadeleri hatırlamasında şarkıların istatistiki açıdan önemli bir farklılık oluşturmadığı görülmüştür. Ayrıca, katılımcıların hedef kalıp ifadeleri edinmelerinde şarkıların tümünün olumlu yönde etkili olduğu saptanmış ve farklı türlerdeki şarkılar arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Nitel veriler ise; doğrudan anlatım, müzik videoları ve doğrudan kelime öğrenme ile ilgili aktivitelerin şarkı temelli derslere eklenmesinin katılımcıların kalıp ifadeleri öğrenmesinde etkili olduğunu göstermiştir. Bulgulara dayanarak, İngilizce öğretiminde şarkılar ve kalıp ifadeler ile ilgili pedagojik çıkarımlar sunulmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2022-09-03T07:45:57Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypelearning objecttr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record