dc.contributor.advisor | Saygı, Elif | |
dc.contributor.author | Eryiğit, Ebru | |
dc.date.accessioned | 2022-03-01T07:45:03Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-01-06 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/25946 | |
dc.description.abstract | In this study, it was aimed to conduct a document analysis of the graduate theses related to mathematical modelling published in the field of elementary mathematics education in Turkey. The study included 45 master's thesis and 15 doctoral dissertations published in the field of elementary mathematics education between 2000 - 2020, which can be accessed in the Higher Education Council. The classification form was used as the data collection tool, and it was used by making the necessary changes based on expert opinions. The form included general information about studies, distribution according to the results of the studies and categorization of model eliciting activities (MEA) according to content and class levels. In this study, which is a document analysis, the data were also analyzed with content analysis. When the results were classified in detail, it was found that MEA should be included more in mathematics education. Moreover, positive results were revealed in the examined studies that MEA develops high-level thinking and metacognitive skills, affects academic success and attitude positively, helps students learn concepts more meaningfully, is easy to associate with daily life, and provides a collaborative learning environment. Otherwise, negative results regarding the use of mathematical modeling revealed in the study included that, the problems were found to be difficult because of being long, complicated; and to be a time-consuming application in the course. Thus, the present study, 307 MEA were examined, and the subjects and learning areas included in each problem were grouped according to grade levels. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Matematiksel modelleme | tr_TR |
dc.subject | Model oluşturma etkinlikleri | tr_TR |
dc.subject | Matematiksel modelleme süreci | tr_TR |
dc.subject | Model | tr_TR |
dc.title | Türkiye'de İlköğretim Matematik Alanında Matematiksel Modelleme ile İlgili Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışmada Türkiye’de ilköğretim matematik eğitimi alanında matematiksel modelleme ile ilgili yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesini amaçlanmıştır. Araştırmaya 2000-2020 yılları arasında yayınlanmış Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) Tez Merkezi’nde tam metnine ulaşılabilen ilköğretim matematik eğitimi alanında 45 yüksek lisans ve 16 doktora tezi dahil edilmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak sınıflandırma formu kullanılmıştır ve uzman görüşü ile gerekli değişiklikler ve eklemeler yapılmıştır. Bu form ile çalışmanın genel yönelimlerinin neler olduğu, çalışmalarda bulunan sonuçlara göre dağılımı, model oluşturma etkinliklerinin (MOE) sınıf düzeyleri ve öğrenme alanına göre sınıflandırılması şeklinde incelenmiştir. Doküman analizi olan bu çalışmada içerik analizi ile veriler analiz edilmiştir. Tezlerin bulgularından elde edilen model oluşturma etkinlikleri, öğrenme alanları ve sınıf seviyelerine göre kategorileştirilmiştir. Sonuçlar detaylı olarak sınıflandırıldığında model oluşturma etkinliklerinin matematik eğitiminde daha çok yer alması gerektiği bulgusuna ulaşılmıştır. Bunun yanında çalışmalarda matematiksel modellemenin; dersi zevkli ve eğlenceli hale getirdiği, üst düzey ve üst bilişsel becerileri geliştirdiği, akademik başarıyı ve tutumu olumlu yönde etkilediği, kavramların daha anlamlı öğrenildiği, günlük hayat ile ilişkilendirmenin kolay olduğu ve işbirlikli bir öğrenme ortamı sağladığı şeklinde olumlu sonuçlar ortaya çıkardığı görülmüştür. Öte yandan çalışmalarda ortaya çıkan MOE kullanımına ilişkin olumsuz sonuçlar arasında problemlerin uzun ve karmaşık olması nedeniyle zor olduğu ve derste zaman alıcı bir uygulama olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Araştırma sonucu 307 MOE incelenmiş olup her bir problemin içerdiği kazanımlar ve öğrenme alanları sınıf düzeylerine göre gruplandırılarak tablo haline getirilmiştir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2022-03-01T07:45:03Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |