dc.contributor.advisor | Seferoğlu, Süleyman Sadi | |
dc.contributor.author | Gölpek Sarı, Fatma | |
dc.date.accessioned | 2022-01-05T07:44:43Z | |
dc.date.issued | 2021-12-09 | |
dc.date.submitted | 2021-11-10 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/25729 | |
dc.description.abstract | The purpose of this research is examining the effects of the trainings developed for "Information Security in Virtual Environments" given in an online environment, on the learning of secondary school students about information security in virtual environments. Quasi-experimental design was used in the research, and the research was supported by qualitative data. The study group of the research consists of secondary school students in a central secondary school in Ankara. The piloting process 30; the main implementation process was carried out with 52 students. In the data collection process, personal information form, a tool for determining the level of information security in virtual environments and open-ended questionnaires were used. It was tested whether the study groups showed a normal distribution. A computer-based statistical program was used for analyzing quantitative data. Descriptive analysis and content analysis methods were used analyzing qualitative data. The results of the research; that students' learning about information security in virtual environments did not change depending on whether they had received a previous training about information security. The results shows that students' learning about information security increased after the trainings. The trainings are effective in ensuring the permanence of learning. Also synchronous training in addition to asynchronous training; compared to the asynchronous training conducted only in the online environment, there is no difference in terms of the level of information security of the students in virtual environments and the permanence of what has been learned. New experimental studies can be suggested for different age groups. | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Bilgi güvenliği | tr_TR |
dc.subject | Çevrimiçi güvenlik | |
dc.subject | Çevrimiçi risk | |
dc.subject | Çevrimiçi güvenlik bilinci | |
dc.subject | Çevrimiçi öğrenme | |
dc.subject | Ortaokul öğrencileri | |
dc.title | Bilgi Güvenliğine Yönelik Çevrimiçi Eğitimin Ortaokul Öğrencilerinin Sanal Ortamlarda Bilgi Güvenliğine İlişkin Öğrenmelerine Etkisi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırmanın amacı, çevrimiçi bir ortamda verilen “Sanal Ortamlarda Bilgi Güvenliği” ne yönelik eğitimlerin; ortaokul öğrencilerinin, sanal ortamlarda bilgi güvenliğine ilişkin öğrenmelerine etkisinin incelenmesidir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden yarı deneysel desen kullanılmış, araştırma nitel verilerle de desteklenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Ankara ilinde merkezi bir ortaokulda öğrenim görmekte olan ortaokul öğrencileri oluşturmaktadır. Pilot uygulama ve asıl uygulama süreci için farklı çalışma gruplarına başvurulmuş olup pilot uygulama süreci 30, asıl uygulama süreci ise 52 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırmada nicel ve nitel veriler kullanılmıştır. Veri toplama sürecinde; kişisel bilgi formu, sanal ortamlarda bilgi güvenliğine ilişkin düzeyi belirleme aracı ve açık uçlu anket formları kullanılmıştır. Kullanılan istatistiksel yöntemler belirlenirken, öncelikle çalışma gruplarının normal dağılım gösterip göstermediği test edilmiştir. Nicel verilerin analizi için bilgisayar tabanlı bir istatistik programı kullanılmıştır. Nitel verilerin analizi için ise sırasıyla betimsel analiz ve içerik analizi yöntemlerine başvurulmuştur. Araştırmanın sonuçları; öğrencilerin sanal ortamlarda bilgi güvenliğine ilişkin öğrenmelerinin, bilgi güvenliği hakkında daha önce yüz yüze ya da çevrimiçi eğitim alma durumuna bağlı olarak değişmediğini öte yandan öğrencilerin sanal ortamlarda bilgi güvenliğine ilişkin öğrenmelerinin tasarlanan ortamdaki eğitimler sonrasında yükseldiğini göstermektedir. Bu durum, tasarlanan ortam aracılığıyla tamamen çevrimiçi ortamda gerçekleştirilen eğitimin başarılı olduğu şeklinde yorumlanabilir. Ayrıca eğitimlerin öğrenilenlerin kalıcılığını sağlama konusunda da etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın bir diğer sonucu ise; eş zamansız eğitimlere ek olarak gerçekleştirilen eş zamanlı eğitimlerin; sadece eş zamansız eğitimlere kıyasla öğrencilerin sanal ortamlarda bilgi güvenliğine ilişkin öğrenmeleri ve öğrenilenlerin kalıcılığı açısından bir farklılık oluşturmadığı şeklindedir. Araştırma sonuçları doğrultusunda farklı yaş gruplarına yönelik çevrimiçi eğitimlerin etkililiğine ilişkin deneysel çalışmalar önerilebilir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2022-01-05T07:44:43Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |