dc.contributor.advisor | Kayhan Altay, Mesture | |
dc.contributor.author | Bati, Elif | |
dc.date.accessioned | 2022-01-05T07:32:50Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-09-24 | |
dc.identifier.citation | Bati, E. (2021). TIMSS 2019 uygulamasına katılan öğrencilerin matematik başarılarının aile katılımı değişkenlerine göre yordanması. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Hacettepe Üniversitesi. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/25728 | |
dc.description.abstract | In this study, based on the TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study) 2019 Turkey data, it was aimed to determine how much parents participate in the education of 4th and 8th-grade students, to what extent they support their learning, to what extent they can meet school needs, and to determine the predictive level of these variables for students' mathematics achievement. The sample of the study consists of 180 schools and 4.028 students at the fourth grade, 181 schools and 4.077 students at the eighth grade, and their families, teachers and school administrators in the Turkey sample of the TIMSS 2019 application. For the analysis of the data, the IDB Analyzer program, which facilitates the analysis of the layered data and provided by the IEA (International Association for the Evaluation of Educational Achievement), was used. As a result of the study, it was determined that educational resources at home, student absenteeism, lack of nutrition and sleep, out-of-school math support, and parents’ perceptions about mathematics and their children's education significantly predict students' math performances. It is thought that the results obtained will provide meaningful contributions to the discussions in the literature about which family-based factors should be improved in order to increase the academic success of students by revealing the relationship between family participation and students' mathematics achievement in Turkey. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Aile katılımı | tr_TR |
dc.subject | Matematik başarısı | |
dc.subject | Matematik eğitimi | |
dc.subject | İlköğretim öğrencileri | |
dc.subject | TIMSS | |
dc.subject.lcsh | Eğitim kuramı. Eğitim uygulamaları. | tr_TR |
dc.title | Tımss 2019 Uygulamasına Katılan Öğrencilerin Matematik Başarılarının Aile Katılımı Değişkenlerine Göre Yordanması | tr_TR |
dc.title.alternative | The Predıctıon of Mathematıcs Achıevement of Students Attendıng Tımss 2019 Accordıng to Famıly Engagement Varıables | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırmada TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study) 2019 Türkiye verilerine dayanarak, ailelerin 4. ve 8. sınıf öğrencilerinin eğitimlerine ne düzeyde katıldığının, öğrenmelerine ne derece destek olduklarının ve okul ihtiyaçlarını ne düzeyde karşılayabildiğinin belirlenmesi ve bu değişkenlerin öğrencilerin matematik başarılarını yordama düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini TIMSS 2019 uygulaması Türkiye örnekleminde yer alan dördüncü sınıf düzeyinde 180 okul ve 4.028 öğrenci, sekizinci sınıf düzeyinde ise 181 okul ve 4.077 öğrenci ve bu öğrencilerin aileleri oluşturmaktadır. Verilerin analizi için katmanlı verilerin analizini kolaylaştıran ve IEA (International Association for the Evaluation of Educational Achievement) tarafından sağlanan IDB Analyzer programı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda evdeki eğitim kaynaklarının, öğrenci devamsızlığının, beslenme ve uyku eksikliklerinin, okul dışı matematik desteğinin ve ebeveynlerin matematik ve çocuklarının eğitimi ile ilgili algılarının öğrencilerin matematik başarılarını anlamlı düzeyde yordadığı belirlenmiştir. Elde edilen sonuçların Türkiye’de aile katılımı ile öğrencilerin matematik başarıları arasındaki ilişkileri ortaya koyarak, öğrencilerin akademik başarılarını arttırmak için hangi aile kaynaklı faktörlerin iyileştirilmesi gerektiği hakkında alan yazındaki tartışmalara anlamlı katkılar sunacağı düşünülmektedir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2022-01-05T07:32:50Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |