dc.contributor.advisor | Güler Yıldız, Tülin | |
dc.contributor.author | Şanlı, Zeynep Seda | |
dc.date.accessioned | 2022-01-05T07:32:16Z | |
dc.date.issued | 2021-12-14 | |
dc.date.submitted | 2021-11-11 | |
dc.identifier.citation | Şanlı, Z. S. (2021). Erken Çocukluk Döneminde STEM Etkinliklerinin 60-72 Aylık Çocukların Yaratıcı Düşünme ve Problem Çözme Becerilerine Etkisi. [Yayımlanmamış doktora tezi]. Hacettepe Üniversitesi. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/25727 | |
dc.description.abstract | This study aims to find out whether STEM activities carried out during early childhood have an effect on creative thinking and problem solving skills of children. The participants of the study are 38 children who go to the 5 age group of a private kindergarten, located in the Etimesgut district of Ankara, the teachers of these children and the parents of the 24 kids in the experimental group. There are two data sets in the study: 1) Quantitative data obtained by using pretest-posttest control group experimental design in order to find out whether STEM activities have an effect on creative thinking and problem solving skills of children. 2) Qualitative data collected in the wake of the study in order to find out the opinions of teachers and parents as to whether STEM activities have an effect on creativity and problem solving skills of children. In order to find out whether STEM activities have an effect on creative thinking skills of children, the Creative Behavior Observation Form has been used. In order to find out whether STEM activities have an effect on problem solving skills of children, the Problem-Solving Skills Scale for Children has been used. The opinions of teachers and parents have been gathered by asking open-ended questions. It has been found out in the wake of the study that STEM activities have a positive effect on the development of creative thinking and problem solving skills of children, and that this effect is lasting. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | STEM eğitimi | tr_TR |
dc.subject | Erken çocukluk eğitimi | tr_TR |
dc.subject | Problem çözme becerisi | tr_TR |
dc.subject | Yaratıcı düşünme becerisi | tr_TR |
dc.subject.lcsh | L- Eğitim | tr_TR |
dc.title | Erken Çocukluk Döneminde STEM Etkinliklerinin 60-72 Aylık Çocukların Yaratıcı Düşünme ve Problem Çözme Becerilerine Etkisi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışma, erken çocukluk döneminde STEM etkinliklerinin çocukların yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine etkisini ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın katılımcılarını Ankara İli Etimesgut ilçesinde özel bir anaokulunun 5 yaş gruplarına devam eden 38 çocuk ile çocukların öğretmenleri ve deney grubunda bulunan 24 çocuğun aileleri oluşturmaktadır. Araştırmada, iki ayrı veri seti vardır: (1) STEM etkinliklerinin çocukların problem çözme ve yaratıcılık becerilerine etkisini ortaya koymak için ön-son test kontrol gruplu deneysel yöntem ile elde edilen nicel veriler. (2) Öğretmenler ve ailelerin STEM etkinliklerinin çocukların problem çözme ve yaratıcılık becerilerine etkisine ilişkin görüşlerini ortaya koymak için araştırmanın sonunda alınan nitel veriler. STEM etkinliklerinin yaratıcı düşünme becerilerine etkisini ortaya koymak amacıyla Yaratıcı Davranış Gözlem Formu kullanılmıştır. STEM etkinliklerinin çocukların problem çözme becerilerine etkisini ortaya koymak için Çocuklar İçin Problem Çözme Becerileri Ölçeği kullanılmıştır. Öğretmen ve aile görüşleri, araştırmacı tarafından geliştirilen Öğretmen-Çocuk Bilgi Formları ve Öğretmen-Aile Görüşme Formları aracılığıyla açık uçlu sorular yöneltilerek toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda STEM etkinliklerinin çocukların problem çözme ve yaratıcılık becerileri gelişimini olumlu yönde etkilediği ve bu etkinin kalıcı olduğu ortaya çıkmıştır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Okul Öncesi Öğretmenliği | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2022-01-05T07:32:16Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |