Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErgül, Hatice
dc.contributor.authorAbi, Mehmet
dc.date.accessioned2022-01-05T07:30:58Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-10-22
dc.identifier.citationAbi, M. (2021). Gamification and directed motivational currents in optimizing language learning environments through Octalysis (Unpublished doctoral dissertation). Hacettepe University, Ankaratr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/25725
dc.description.abstractFor a long time, games have been used to increase individuals’ engagement with the tasks in non-game contexts. However, it is seen that integrating a whole game into a context or creating a totally new game for a specific context can cause several problems in practice. Thus, researchers, especially the ones who are interested in digital games, have proposed game elements, which enable users to go on playing and make a game fun, to be used in non-game contexts, and have developed the concept of gamification. And scientists from various fields have conducted studies on gamification since 2010, and developed many models. Yet, when investigated, it is seen that their studies lack statistical evidence to validate their models. In this study, theoretical background of Octalysis which is one of the comprehensive gamification models was investigated in terms of Directed Motivational Currents Theory and whether gamification could be used for this purpose was tested. Hypothesis were formed according to the factors which are told to affect motivation and their relationships with long-term motivation and they were tested through Structural Equation Modeling. In the second phase of the study, an Octalysis application was applied in face-to-face foreign language classrooms and the model was tested empirically. Qualitative and quantitative data which were obtained during the intervention were compared and a justification about usability of the model was made. As a result, it was found out that gamification applications could be used to improve students’ engagement with tasks and/or classes to improve students’ motivation.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectGamificationtr_TR
dc.subjectOctalysistr_TR
dc.subjectDirected motivational currentstr_TR
dc.subjectGroup DMCtr_TR
dc.subjectSustainable long-term motivationtr_TR
dc.subject.lcshİngiliz dilitr_TR
dc.titleGamıfıcatıon and Dırected Motıvatıonal Currents in Optımızıng Language Learnıng Envıronments Through Octalysıstr_TR
dc.title.alternativeOctalysıs ile Dil Öğrenme Ortamlarının Optimize Edilmesinde Oyunlaştırma ve Yönlendirilmiş Motivasyon Akımlarıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetOyun dışı ortamlarda kişilerin daha çok motive olmaları ve aktivitelere katılımlarının arttırılmaları amacıyla oyunlar uzun zamandır kullanılmaktadır. Ancak bir oyunun tamamen bir ortama entegre edilmesi ya da özel bir ortam için yeniden bir oyun oluşturulmasının uygulama bakımında sıkıntılar oluşturduğu görülmüştür. Buradan yola çıkan ve özellikle sayısal ortamlar için oyunlarla ilgilenen araştırmacılar, oyunun bir bütün olarak kullanılmasından ziyade oyunu eğlenceli yapan ve kişilerin oynamaya devam etmelerini sağlayan oyun unsurlarının oyun dışı ortamlarda kullanılması fikrini ortaya atmışlar ve oyunlaştırma kavramını geliştirmişlerdir. Çeşitli alanlardan bilim adamları özellikle 2010 yılından itibaren oyunlaştırma üzerine çok sayıda çalışma yapmışlar ve oyunlaştırmanın daha verimli uygulanabilmesi için birçok model geliştirmişlerdir. Ancak çalışmalarda modellerin geçerliliklerini doğrulayacak istatistiksel bulguların eksik olduğu görülmektedir. Bu çalışma kapsamında oyunlaştırma alanında geliştirilen modellerden birisi olan Octalysis’ in kuramsal altyapısı incelenmiştir. Ayrıca, Octalysis modelinin dayandığı teorik kavramlar, yabancı dil eğitiminde son yıllarda öne çıkan Yönlendirilmiş Motivasyon Akınları Teorisi bağlanımda ele alınmış ve oyunlaştırmanın bu amaçla kullanılıp kullanılamayacağı test edilmiştir. Modelde motivasyonu etkilediği belirtilen faktörlerin uzun vadeli motivasyonla ilişkileri ile ilgili hipotezler oluşturulmuş ve bu hipotezler yapısal eşitlik modellemesi yoluyla test edilmiştir. Elde edilen veriler doğrultusunda araştırmanın ikinci aşamasında Octalysis modeline göre yüz yüze eğitim yapılan bir yabancı dil sınıfında oyunlaştırma uygulaması yapılmış ve model deneysel olarak test edilmiştir. Ayrıca, uygulama sırasında nitel araştırma yöntemleri kullanarak elde edilen veriler ile nicel veriler karşılaştırılmış ve modelin kullanılabilirliği ile ilgili bir yargıya varılmaya çalışılmıştır. Araştırmadan çıkan sonuçlara göre, yüz yüze yabancı dil eğitiminin uygulandığı sınıflarda öğrencilerin derslere ve/veya aktivitelere katılımlarının ve motivasyonlarının arttırılmasında oyunlaştırma uygulamalarının kullanılabileceği saptanmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2022-01-05T07:30:58Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypedatasettr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster