Show simple item record

dc.contributor.advisorBoz, Menekşe
dc.contributor.authorAkalın, Nihal
dc.date.accessioned2021-11-25T08:40:22Z
dc.date.issued2021-10-10
dc.date.submitted2021-09-08
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/25652
dc.description.abstractThis research was conducted to examine the effect of the creative drama training program on children’s social behavior and social problem-solving skills. In the research, quantitative research methods, pre-test/post-test and control group experimental design were used. The study group of the study consisted of a total of 40 children of 60-66 months of age, 20 of whom were experimental and 20 of whom were the control groups, studying in an independent kindergarten under the Directorate of National Education in Niğde. In addition to the preschool education program, the Creative Drama TrainingProgram developed by the researcher was applied to the children in the experimental group. The data in the study were collected through the Preschool and Kindegarten Behavior Scales (PKBS_2) and the Wally Social Problem-Solving Test (Wally Social Problem-Solving Test). Data in the study were analyzed using the SPSS package program. To analyze the differences between variables, Man Whitney U Test was used for intergroup comparisons and Wilcoxon Signed Rank Test was used for comparisons within groups. In addition, eta-square (ƞ2) value calculated to determine the effect of creative drama applications on developing social behavior and social problem-solving skills. Spearman Correlation Analysis was used to determine whether there was a relationship between social skills and social problem solving skills of the creative drama training group. As a result of the research, it was seen that creative applications had a significant effect on the increase of the total scores of social skills and social problem-solving skills of the children in the experimental group.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectSosyal davranıştr_TR
dc.subjectSosyal problem çözme becerisi
dc.subjectSosyal gelişim
dc.subjectYaratıcı drama
dc.subjectSosyal beceri
dc.subject.lcshEğitimin özel yönleritr_TR
dc.titleYaratıcı Drama Eğitim Programının Çocukların Sosyal Davranış ve Sosyal Problem Çözme Becerilerine Etkisitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırma yaratıcı drama eğitim programının çocukların sosyal davranış ve sosyal problem çözme becerileri üzerine olan etkisini incelemek için yapılmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ön-test/ son-test ve kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Niğde ili Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı bağımsız bir anaokulunda öğrenim gören 60-66 aylık 20’si deney, 20’si kontrol grubu olmak üzere toplam 40 çocuk oluşturmuştur. Deney grubundaki çocuklara erken çocukluk eğitim programına ek olarak araştırmacı tarafından geliştirilen Yaratıcı Drama Eğitim Programı uygulanmıştır. Araştırmada veriler, Anaokulu ve Ana Sınıfı Davranış Ölçeği (Preschool and Kindergarden Behaviour Scales (PKBS_2)) ve Wally Sosyal Problem Çözme Testi (Wally Social Problem Solving Test) ile toplanmıştır. Elde edilen veriler, SPSS paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Değişkenler arası farklılıkları analiz etmek için gruplar arası karşılaştırmalarda Mann Whitney U Testi, gruplar içindeki karşılaştırmalar için Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılmıştır. Ayrıca yaratıcı drama uygulamalarının sosyal davranış ve sosyal problem çözme becerilerini geliştirmedeki etkisini belirlemek için eta-kare (ƞ2) değeri hesaplanmıştır. Deney grubu çocukların “Yaratıcı Drama Eğitim Programı” sonrası sosyal beceri ve sosyal problem çözme becerileri arasında bir ilişki olup olmadığı Spearman Korelasyon Analizi ile incelenmiştir. Araştırma sonucunda, yaratıcı drama eğitim programının deney grubunda yer alan çocukların sosyal beceri ve sosyal problem çözme becerileri toplam puanlarının artmasında anlamlı düzeyde etkiye sahip olduğu görülmüştür. Sonuçlar, çocukların sosyal beceri ve sosyal problem çözme becerileri üzerinde yaratıcı drama eğitim programının etkisi açısından değerlendirilmiş, araştırmacı ve uygulamacılara öneriler sunulmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentİlköğretimtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2021-11-25T08:40:22Z
dc.fundingYoktr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record