dc.contributor.advisor | Şen, Ahmet İlhan | |
dc.contributor.author | Yaşar Çetin, Başak | |
dc.date.accessioned | 2021-09-01T11:42:41Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-06-21 | |
dc.identifier.citation | Yaşar Çetin, B. (2021). Okul yöneticilerinin, öğretmenlerin, öğrencilerin ve velilerin okul dışı öğrenmeye ilişkin görüşleri (Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/25290 | |
dc.description.abstract | Learning is not limited to a single place, it is the acquisitions that individuals need to continue their lives, consisting of the information that individuals acquire directly or indirectly through interaction. Out-of-school learning areas have features that require preparation, with an interdisciplinary approach to be related to daily life, pre-determination of what and how to learn. It is important to determine the views of education stakeholders regarding out-of-school learning. The aim of this study is to determine the views of students, teachers, school administrators and parents, who make up these stakeholders, about out-of-school learning with a holistic approach. The method of the study is qualitative, case study has been carried out. Students, teachers, school administrators and parents of 7 different secondary schools in Kahramanmaraş, answered the Out-of-School Learning Survey Questions, which consist of open-ended questions on a voluntary basis, in the online environment. The research data determined as a result of the descriptive analysis were presented by creating themes. In the research, students, teachers, school administrators and parents; Although they have some similar ideas about out-of-school learning areas, advantages of areas, difficulties in areas, selection criteria for learning areas, activity selection and process, field experiences, responsibilities before and during the learning process in the field, it has been concluded that there are more different ideas among these stakeholder groups. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | tr_TR |
dc.subject | Okul dışı öğrenme, | tr_TR |
dc.subject | Okul dışı öğrenme alanı | |
dc.subject | Okul dışı öğrenme deneyimi | |
dc.subject | Okul dışı öğrenme faaliyetleri | |
dc.subject.lcsh | Öğretim ve çalışma | tr_TR |
dc.title | Okul Yöneticilerinin, Öğretmenlerin, Öğrencilerin ve Velilerin Okul Dışı Öğrenmeye İlişkin Görüşleri | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Öğrenme, tek bir mekânla sınırlı olmayan, bireylerin etkileşimle doğrudan veya dolaylı olarak edindikleri bilgilerden oluşan, bireylerin yaşantılarına devam etmeleri için gerek duydukları kazanımlardır. Okul dışı öğrenme alanları günlük hayatla ilişkili olacak şekilde disiplinler arası yaklaşımının var olduğu, neyin nerede ve nasıl öğrenileceğinin önceden belirlendiği, hazırlık gerektiren özelliklere sahiptir. Okul dışı öğrenme ile ilgili eğitim paydaşlarının görüşlerinin belirlenmesi önemlidir. Bu çalışmanın amacı da bu paydaşları oluşturan öğrencilerin, öğretmenlerin, okul yöneticilerinin ve velilerin okul dışı öğrenme ile ilgili görüşlerini bütüncül bir yaklaşımla belirlemektir. Çalışmanın yöntemi nitel olup, durum çalışması gerçekleştirilmiştir. Kahramanmaraş’taki 7 farklı ortaokulun öğrencileri, öğretmenleri, okul yöneticileri ve velileri gönüllülük esasına göre açık uçlu sorulardan oluşan Okul Dışı Öğrenme Anket Sorularını çevirim içi ortamda yanıtlamışlardır. Betimsel analiz sonucunda belirlenen araştırma verileri temalar oluşturularak sunulmuştur. Araştırmada öğrencilerin, öğretmenlerin, okul yöneticilerinin ve velilerin; okul dışı öğrenme alanları, alanların avantajları, alanlardaki zorluklar, öğrenme alanı seçim kriterleri, faaliyet seçimi ve süreci, alan deneyimleri, alanda öğrenme süreci öncesinde ve sürecinde sorumluluklar konularında bazı benzer fikirleri olsa da bu paydaş grupları arasında daha çok farklı fikirlerinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri | tr_TR |
dc.embargo.terms | 2 yil | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2023-09-03T11:42:41Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |
dc.subtype | presentation | tr_TR |