dc.contributor.advisor | Akman, Berrin | |
dc.contributor.author | Demircan, Neslihan | |
dc.date.accessioned | 2021-09-01T11:32:50Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-07-28 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/25279 | |
dc.description.abstract | In this study, it was aiming to determine the relation between the technological
pedagogical content knowledge (TPACK) of preschool teachers and the use of
information and communication technology (ICT). In addition, factors such as age,
gender, professional experience and region of residence were considered as
independent variables and it was aimed to determine the effects of these variables
on ICT and TPACK. Data were collected through the "Technological Pedagogical
Content Knowledge Scale" and the "Information Communication Technology Use
Scale in Early Childhood". While data were collected from 426 teachers in the first
stage of the research, the second stage was carried out with 226 teachers who
could be reached and volunteered to participate in the research among 426
teachers who participated in the first stage. Research findings were obtained by
applying descriptive statistics, independent sample t-test, one-way analysis of
variance (ANOVA) and post hoc test, Pearson product moment correlation
coefficient to the collected data. As a result of the research, it has been
determined that TPACK is not affected by age, professional experience, gender
and living region variables. While the use of ICT is not affected by the region, there
is a statistically significant difference between the use of ICT and professional
experience and age. While teachers' ICT use and TPACK levels were found to be
good, a positive correlation was found between ICT and TPACK. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Bilgi iletişim teknolojisi | tr_TR |
dc.subject | Teknolojik pedagojik içerik bilgisi | |
dc.subject | Okul öncesi eğitim | |
dc.subject | TPİB | |
dc.subject | Teknoloji entegrasyonu | |
dc.title | Okulöncesi Öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi ile Bilgi İletişim Teknolojisi Kullanımı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Çalışmada okul öncesi öğretmenlerin teknolojik pedagojik içerik bilgisi ile bilgi ve
iletişim teknolojisi kullanımı arasındaki ilişkilerin tespit edilmesi amaçlanmıştır.
Ayrıca yaş, cinsiyet, mesleki deneyim ve yaşanan bölge etmenleri bağımsız
değişkenler olarak ele alınmış ve bu değişkenlerin BİT ve TPİB üzerindeki
etkilerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçlar etrafında, Türkiye’de bulunan
ve MEB’e bağlı şekilde faaliyet gösteren resmi okul öncesi eğitim kurumlarında
görev yapan 426 öğretmen, olasılığa dayalı olmayan örneklem yöntemiyle
belirlenmiş ve araştırmaya dahil edilmiştir. “Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi
Ölçeği” ve “Erken Çocuklukta Bilgi İletişim Teknolojisi Kullanma Ölçeği” aracılığıyla
veriler toplanmıştır. Araştırmanın ilk aşamasında 426 öğretmenden veriler
toplanırken ikinci aşaması ilk aşamaya katılan 426 öğretmen içerisinden
araştırmaya katılmaya gönüllü olan ve ulaşılabilen 226 öğretmen ile yürütülmüştür.
Toplanan verilere betimsel istatistikler, bağımsız örneklem t testi, tek yönlü
varyans analizi (ANOVA) ve post hoc testi, Pearson çarpım momentler korelasyon
katsayısı uygulanarak araştırma bulguları elde edilmiştir. Araştırma sonucunda
teknolojik pedagojik içerik bilgisinin yaş, mesleki deneyim, cinsiyet ve yaşanan
bölge değişkenlerinden etkilenmediği tespit edilmiştir. Bilgi ve iletişim teknoloji
kullanımı yaşanan bölgeden etkilenmez iken BİT kullanımı ile mesleki deneyim ve
yaş arasında istatistiksel açıdan anlamlı farklılık saptanmıştır. Öğretmenlerin BİT
kullanımı ve TPİB düzeyleri iyi olarak tespit edilirken BİT ile TPİB arasında pozitif
yönlü ilişki saptanmıştır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Temel Eğitim | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2021-09-01T11:32:50Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |