Show simple item record

dc.contributor.advisorAkman, Berrin
dc.contributor.authorDemircan, Neslihan
dc.date.accessioned2021-09-01T11:32:50Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-07-28
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/25279
dc.description.abstractIn this study, it was aiming to determine the relation between the technological pedagogical content knowledge (TPACK) of preschool teachers and the use of information and communication technology (ICT). In addition, factors such as age, gender, professional experience and region of residence were considered as independent variables and it was aimed to determine the effects of these variables on ICT and TPACK. Data were collected through the "Technological Pedagogical Content Knowledge Scale" and the "Information Communication Technology Use Scale in Early Childhood". While data were collected from 426 teachers in the first stage of the research, the second stage was carried out with 226 teachers who could be reached and volunteered to participate in the research among 426 teachers who participated in the first stage. Research findings were obtained by applying descriptive statistics, independent sample t-test, one-way analysis of variance (ANOVA) and post hoc test, Pearson product moment correlation coefficient to the collected data. As a result of the research, it has been determined that TPACK is not affected by age, professional experience, gender and living region variables. While the use of ICT is not affected by the region, there is a statistically significant difference between the use of ICT and professional experience and age. While teachers' ICT use and TPACK levels were found to be good, a positive correlation was found between ICT and TPACK.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectBilgi iletişim teknolojisitr_TR
dc.subjectTeknolojik pedagojik içerik bilgisi
dc.subjectOkul öncesi eğitim
dc.subjectTPİB
dc.subjectTeknoloji entegrasyonu
dc.titleOkulöncesi Öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi ile Bilgi İletişim Teknolojisi Kullanımı Arasındaki İlişkinin İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetÇalışmada okul öncesi öğretmenlerin teknolojik pedagojik içerik bilgisi ile bilgi ve iletişim teknolojisi kullanımı arasındaki ilişkilerin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Ayrıca yaş, cinsiyet, mesleki deneyim ve yaşanan bölge etmenleri bağımsız değişkenler olarak ele alınmış ve bu değişkenlerin BİT ve TPİB üzerindeki etkilerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçlar etrafında, Türkiye’de bulunan ve MEB’e bağlı şekilde faaliyet gösteren resmi okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan 426 öğretmen, olasılığa dayalı olmayan örneklem yöntemiyle belirlenmiş ve araştırmaya dahil edilmiştir. “Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi Ölçeği” ve “Erken Çocuklukta Bilgi İletişim Teknolojisi Kullanma Ölçeği” aracılığıyla veriler toplanmıştır. Araştırmanın ilk aşamasında 426 öğretmenden veriler toplanırken ikinci aşaması ilk aşamaya katılan 426 öğretmen içerisinden araştırmaya katılmaya gönüllü olan ve ulaşılabilen 226 öğretmen ile yürütülmüştür. Toplanan verilere betimsel istatistikler, bağımsız örneklem t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve post hoc testi, Pearson çarpım momentler korelasyon katsayısı uygulanarak araştırma bulguları elde edilmiştir. Araştırma sonucunda teknolojik pedagojik içerik bilgisinin yaş, mesleki deneyim, cinsiyet ve yaşanan bölge değişkenlerinden etkilenmediği tespit edilmiştir. Bilgi ve iletişim teknoloji kullanımı yaşanan bölgeden etkilenmez iken BİT kullanımı ile mesleki deneyim ve yaş arasında istatistiksel açıdan anlamlı farklılık saptanmıştır. Öğretmenlerin BİT kullanımı ve TPİB düzeyleri iyi olarak tespit edilirken BİT ile TPİB arasında pozitif yönlü ilişki saptanmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentTemel Eğitimtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2021-09-01T11:32:50Z
dc.fundingYoktr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record