Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTemel, Senar
dc.contributor.authorTamer, Caner
dc.date.accessioned2021-06-18T08:31:09Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-03-26
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/24925
dc.description.abstractWith increasing the studies on the comprehending of the nature of science in recent years, the correct ways of accessing scientific knowledge are being attempted to be taught to students and prospective teachers. Although the studies have increased in recent years, the small sample size leads to a low generalizability of these studies. In this way, it is intended to investigate the effect of argumentation method and explicit-reflective approach on the comprehending of the nature of science of students and prospective teachers. 13 MA and 4 Ph.D. theses containing experimental and quasi-experimental designs between 2006-2019 are included in the study and searched from National Thesis Center of the Council of Higher Education via related keywords. The quantitative data in the scanned theses were analysed by using meta-analysis and the effect sizes of the studies and the overall effect size were calculated to reveal a general view using the CMA (Comprehensive Meta-Analysis) program. Thus, it is intended to reach more accurate and generalizable results by examining the effect of argumentation method and explicit-reflective approach on the comprehending of the nature of science from a holistic point of view. At the end of the study, it was concluded that the argumentation method has a very wide effect on the comprehending of the nature of science compared to other methods, while the explicit-reflective approach has a small effect.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectArgümantasyon yöntemitr_TR
dc.subjectDoğrudan-yansıtıcı yaklaşım
dc.subjectBilimin doğası
dc.subjectMeta-analiz
dc.titleArgümantasyon Yöntemi ve Doğrudan-Yansıtıcı Yaklaşımın Bilimin Doğası Anlayışına Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışmasıtr_TR
dc.title.alternativeThe Effect Of Argumentatıon Method And Explıcıt-Reflectıve Approach On Nature Of Scıence Understandıng: A Meta-Analysıs Study
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBilimin doğası anlayışı üzerine yapılan çalışmaların son yıllarda artmasıyla beraber bilimsel bilgiye ulaşmanın doğru yolları öğrencilere ve öğretmen adaylarına aktarılmaya çalışılmaktadır. Çalışmalar son yıllarda her ne kadar artmış olsa da örneklemlerin küçük olması bu çalışmaların genellenebilirliklerinin düşük olmasına sebebiyet vermektedir. Bu çalışmada argümantasyon yöntemi ile doğrudan-yansıtıcı yaklaşımın öğrencilerin ve öğretmen adaylarının bilimin doğası anlayışları üzerine etkisinin meta-analiz ile incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmaya 2006-2019 yılları arasında yapılan deneysel ve yarı deneysel desenler içeren ulusal 13 yüksek lisans ve 4 doktora tez çalışması dahil edilmiş ve bu çalışmalar Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezinden ilgili anahtar kelimeler yoluyla taranmıştır. Taranan tezlerdeki nicel veriler meta-analiz kullanılarak değerlendirilmiş ve çalışmaların etki büyüklükleri ile genel etki büyüklüğü CMA (Comprehensive Meta-Analysis) programı kullanılarak genel bir görüş ortaya çıkarmak için hesaplanmıştır. Bu sayede argümantasyon yönteminin ve doğrudan-yansıtıcı yaklaşımın bilimin doğası anlayışlarına etkisi bütüncül bir bakış açısıyla incelenerek daha isabetli ve genellenebilir sonuçlara varılmaya çalışılmıştır. Araştırmanın sonununda argümantasyon yönteminin bilimin doğası anlayışı üzerinde diğer yöntemlere göre çok geniş düzeyde, doğrudan-yansıtıcı yaklaşımın ise küçük düzeyde etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2021-06-18T08:31:09Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster