Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSaygı, Elif
dc.contributor.authorKara, Gizem
dc.date.accessioned2021-03-26T11:11:11Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-01-12
dc.identifier.citationAPAtr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/23606
dc.description.abstractIn this study; it was aimed to analyse the studies, conducted between the years of 2009 and 2019 on the misconceptions at the level of secondary school, through carrying out descriptive content analysis. With a view to analyzing studies, initially literature review was conducted and studies performed by researchers previously were reviewed. 21 articles, 42 master’s theses and 1 doctoral thesis were deemed suitable. Studies, which were discovered in the course of research, were classified through being analyzed by the utilization of the study classification form, which was developed via drawing on the literature and receiving expert opinion. Study classification form contains the categories of; name, type and authors of the study, source in which the study was published, relevant learning domain, title and sampling of the study, magnitude of the sampling, research method and data accumulation tools. In addition to the specified analyses, misconceptions identified in the study were classified and presented in accordance with the learning domains in the Mathematics Curriculum of the Ministry of National Education (2018) and also with the class levels. As a result of the analysis, it has been observed that at the 5th grade number and operations, geometry and measurement, 6th grade number and operations, algebra, geometry and measurement, 7th grade number and operations, algebra, geometry and measurement, data analysis, 8th grade number and operations, algebra, geometry and measurement, probability learning domains were conducted. The misconceptions obtained were given in the research in detail.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectOrtaokultr_TR
dc.subjectİçerik analizitr_TR
dc.subjectMatematik eğitimitr_TR
dc.subjectKavram yanılgılarıtr_TR
dc.subject.lcshL- Eğitimtr_TR
dc.titleTürkiye’de Yayınlanan Ortaokul Matematik Eğitimindeki Kavram Yanılgıları Çalışmalarının İncelenmesitr_TR
dc.title.alternativeAnalysıng Mısconceptıon Studıes on Mıddle School Mathematıcs Educatıon Publıshed in Turkey
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmada ortaokul seviyesinde 2009-2019 yılları arasında kavram yanılgıları ile ilgili yapılan çalışmaların betimsel içerik analizi yapılarak incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmaların incelenebilmesi için öncelikle kavram yanılgıları ile ilgili literatür taraması yapılmış ve geçmişte araştırmacılar tarafından yapılan çalışmalar incelenmiştir. Literatür taraması sonucunda 21 makale, 42 yüksek lisans tezi ve 1 doktora tezi araştırma için uygun görülmüştür. Araştırmada ulaşılan çalışmalar, literatürden yararlanılarak ve uzman görüş alınarak geliştirilen bir çalışma sınıflandırma formu ile analizleri yapılarak sınıflandırılmıştır. Çalışma sınıflandırma formunda çalışmanın adı, türü, yılı, yazarları, yayımlandığı kaynak, ilişkili olduğu öğrenme alanı, konusu, örneklem ve örneklem büyüklüğü, araştırma yöntemi, veri toplama araçları ve veri analiz yöntemi kategorileri bulunmaktadır. Belirtilen analizlere ek olarak çalışmalarda belirlenen kavram yanılgıları, Milli Eğitim Bakanlığı Matematik Dersi Öğretim Programı’nda (2018) yer alan öğrenme alanlarına ve sınıf düzeylerine göre sınıflandırılarak sunulmuştur. Yapılan analizler sonucunda 5. sınıf seviyesinde yalnızca sayılar ve işlemler ile geometri ve ölçme öğrenme alanlarına ilişkin, 6. sınıf seviyesinde sayılar ve işlemler, cebir, geometri ve ölçme öğrenme alanlarına ilişkin, 7. sınıf seviyesinde sayılar ve işlemler, cebir, geometri ve ölçme, veri işleme öğrenme alanlarına ilişkin, 8. sınıf seviyesinde sayılar ve işlemler, cebir, geometri ve ölçme ve olasılık öğrenme alanlarına ilişkin çalışmaların yapıldığı gözlenmiştir. Elde edilen kavram yanılgıları araştırmada detaylı olarak verilmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2021-03-26T11:11:11Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypelearning objecttr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster