Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorUysal, Hacer Hande
dc.contributor.authorAcarol, Kenan
dc.date.accessioned2021-01-11T11:56:29Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted4-12-20
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/23251
dc.description.abstractThe issue of demotivation in foreign language learning is a relatively new area that has recently gained attention. For success in foreign language learning, it is of great importance to determine the source of the demotivation that students have towards language learning and to eliminate these factors. This research, adopting a sequential exploratory mixed research design, aims to develop a demotivation scale for foreign language learners. Within the scope of this scale development study, comprehensive literature review, semi-structured interviews with the participation of 17 teachers, and student compositions collected from 25 university preparatory class students were employed to create the item pool of the scale. After creating the item pool, two experts in the field of language teaching and educational sciences were consulted, and some minor changes were made on the scale. In order to test the validity and reliability of the developed scale, a pilot study was conducted with the participation of 250 university students. In order to verify the data obtained as a result of the pilot study by means of Confirmatory Factor Analysis (CFA), the main study was conducted with the participation of 533 university students. According to the results, a demotivation scale consisting of 35 items and 5 factors was developed. The factor names of the developed scale are as follows: (1) Teaching methods and teaching process, (2) Teaching material, teaching environment, and teaching facilities, (3) Teacher competence and teacher attitudes, (4) Failure experiences and lack of self-confidence, and (5) Negative attitudes towards the target language.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectDemotivationtr_TR
dc.subjectForeign language learning demotivation scaletr_TR
dc.subjectLanguage learning demotivationtr_TR
dc.subjectLearner demotivationtr_TR
dc.subject.lcshİngiliz dilitr_TR
dc.titleA Study on Investıgatıng The Factors That Demotıvate Learners of Englısh As a Foreıgn Language (Efl)tr_TR
dc.title.alternativeYabancı Dil Olarak İngilizce Öğrenenleri Demotive Eden Faktörlerin Araştırılması Üzerine Bir Çalışmatr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetYabancı ve ikinci dil öğreniminde demotivasyon konusu, son zamanlarda dikkat çeken, nispeten yeni bir alandır. Yabancı dil öğreniminde başarının sağlanabilmesi için, öğrencilerin dil öğrenmeye karşı sahip oldukları demotivasyonun kaynağının tespit edilmesi ve bu faktörlerin ortadan kaldırılması büyük bir önem teşkil etmektedir. Yabancı dil öğreniminde demotivasyonun kaynağı şimdiye dek çeşitli ölçekler ve anketler vasıtası ile araştırılmıştır. Ancak, eğitimdeki gelişmeler ve öğrenci ihtiyaçlarındaki değişiklikler bu alanda daha kapsamlı çalışmaların yapılmasını bir zorunluluk haline getirmektedir. Sıralı keşfedici karma araştırma desenini benimseyen bu çalışma, yabancı dil öğrencileri için bir demotivasyon ölçeği geliştirmeyi amaçlamaktadır. Ölçek geliştirme çalışması kapsamında madde havuzunun oluşturulması için alan yazını taraması, 17 öğretmenin katılımı ile gerçekleştirilmiş yarı yapılandırılmış görüşmeler ve 25 üniversite hazırlık sınıfı öğrencisinden toplanan kompozisyonlardan yararlanılmıştır. Madde havuzunun oluşturulmasından sonra, 2 uzman görüşüne başvurulmuş olup ölçek maddelerinde düzeltmelere gidilmiştir. Geliştirilen ölçeğin geçerlilik ve güvenilirliğinin test edilmesi için 250 üniversite öğrencisinin katılımı ile bir pilot çalışma gerçekleştirilmiştir. Pilot çalışma sonucunda elde edilen verilerin Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) kapsamında doğrulanması için 533 üniversite öğrencisinin katılımı ile ana çalışma gerçekleştirilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre araştırma sonucunda, toplamda 35 madde ve 5 faktörden oluşan bir demotivasyon ölçeği geliştirilmiştir. Yabancı dil demotivasyon ölçeğinin faktör adları ise şu şekildedir: (1) Öğretim yöntem, süreç ve işleyişi kaynaklı demotivasyon, (2) Öğretim materyali, çevre (ortam) ve olanak kaynaklı demotivasyon, (3) Öğretmen yeterliliği ve tutumları kaynaklı demotivasyon, (4) Başarısızlık tecrübesi ve özgüvensizlik kaynaklı demotivasyon, (5) Öğrenilen dile ilişkin sahip olunan olumsuz tutum kaynaklı demotivasyon.tr_TR
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2021-01-11T11:56:29Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster