Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGönen, Mübeccel Sara
dc.contributor.authorKorkmaz , Aysel
dc.date.accessioned2020-10-27T12:35:32Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-06-24
dc.identifier.citationKorkmaz, A. (2020). Sürdürülebilirlik için drama eğitim programının 48-60 aylık çocukların zihin kuramı ve empatik becerilerine etkisi (Doktora tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/23089
dc.description.abstractThis study is carried out to investigate the effects of Drama Education Program for Sustainability (DEPfS) on theory of mind and empathic skills and their views about sustainability of 48-60 months old children. It is designed according to the Nested Mixed Design which is a type of Mixed Experimental Design by using various qualitative and quantitative data collection tools. Experimental application is designed according to the quasi-experimental design with pre-test, post-test and follow-up tests in which unbiased assignment is made between experimental and control groups. Participants in the study group are selected based on criterion sampling of Purposive Sampling methods. The criterion in this study is that the children in the study group have not encountered educational practices for sustainability before. The dataset consists of 44 (experimental group: 22, control group: 22) children and their teachers and families in a public kindergarten in Çankaya District under Ankara Directorate of National Education, in the 2018-2019 academic year. DEPfS, which consists of 30 drama activities based upon 7R themes (reduce, reuse, respect, rethink, reflect, recycle, redistribute) related to sustainability activities in the early childhood suggested by OMEP, is developed by the researcher. The activities in DEPfS are applied to the children in the experimental group by the researcher for 30 days. Activities prepared by the classroom teachers of the experimental and control groups in line with the “MoNE 2013 Preschool Education Program” are continued throughout the process. Data is collected by using “Theory of Mind Scale” and “Empathy Scale for Children” for the quantitative part of the study, and using “Children’s Attitudes Toward the Environmental Scale-Preschool Version”, semi-structured interview form and research diaries for the qualitative part. Quantitative data is analyzed by Mann Whitney U, Wilcoxon Signed Rank Test and independent and dependent groups t-test, taking into account the descriptive statistics and normality test results. Qualitative data, on the other hand, are analyzed by descriptive and content analysis using NVivo11 program. In conclusion, it is found out that DEPfS application has a statistically significant effect and permanence in favor of the experimental group on children's theory of mind and empathic skills. In addition, DEPfS is determined to have a positive effect on 48-60 months old children's views on the environmental, economical, and socio-cultural pillars of sustainability.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectSürdülebilirlik için eğitimtr_TR
dc.subjectErken çocukluk döneminde sürdürülebilirlik için eğitimtr_TR
dc.subjectOkul öncesi eğitimtr_TR
dc.subjectDramatr_TR
dc.subjectZihin kuramıtr_TR
dc.subjectEmpatitr_TR
dc.subject.lcshEğitim kuramı. Eğitim uygulamaları.tr_TR
dc.titleSürdürülebilirlik İçin Drama Eğitim Programının 48-60 Aylık Çocukların Zihin Kuramı ve Empatik Becerilerine Etkisitr_TR
dc.title.alternativeThe Effects Of Drama Educatıon Program For Sustaınabılıty On Theory Of Mınd And Empathıc Skılls Of 48-60 Months Chıldren
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışma Sürdürülebilirlik için Drama Eğitim Programı’nın (SİDEP) 48-60 aylık çocukların zihin kuramı ve empatik becerileri ile sürdürülebilirliğe yönelik görüşleri üzerindeki etkisini incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma nitel ve nicel veri toplama araçlarının kullanıldığı Karma Yöntem Deneysel Desenler’ den İç İçe Karma Desene göre şekillendirilmiştir. Deney-kontrol gruplarının rastgele atandığı ön-test, son-test ve izleme testli yarı deneysel desene göre deneysel uygulama tasarlanmıştır. Çalışma grubunda yer alan katılımcılar amaçsal örnekleme yöntemlerinden ölçüt örneklemeyle belirlenmiştir. Bu araştırmada ölçüt, çalışma grubundaki çocukların sürdürülebilirlik için eğitim uygulamalarıyla daha önce karşılaşmamış olmasıdır. Araştırmanın çalışma grubu, Ankara İli Çankaya İlçesi Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı bir devlet anaokulunda 2018-2019 eğitim-öğretim yılında eğitim gören 44 (deney grubu: 22, kontrol grubu: 22) çocuktan ve onların öğretmenleri ile ailelerinden oluşmaktadır. Araştırmada erken çocukluk döneminde sürdürülebilirlik uygulamalarına yönelik 7R temalarıyla (azaltmak, yeniden kullanmak, saygı duymak, yeniden düşünmek, yansıtmak, geri dönüşüm, kaynakları eşit dağıtma/paylaşma) ilgili 30 drama etkinliğinden oluşan SİDEP araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. SİDEP’te yer alan etkinlikler 30 gün boyunca deney grubundaki çocuklara araştırmacı tarafından uygulanmıştır. Bu süreçte deney ve kontrol grubunun sınıf öğretmenleri tarafından “MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı” doğrultusunda hazırlanan etkinlikler gerçekleştirilmeye devam edilmiştir. Araştırmanın nicel kısmında “Zihin Kuramı Ölçeği” ve “Çocuklar için Empati Ölçeği”; nitel kısmında “Çocukların Çevreye Karşı Tutumları Ölçeği – Okul Öncesi Versiyon Görüşme Formu”, yarı yapılandırılmış görüşme formu ve araştırma günlükleri kullanılarak veriler toplanmıştır. Nicel veriler, betimsel istatistikler ve normallik testi sonuçlarına dikkate alınarak Mann Whitney U, Wilcoxon İşaretli Sıralar ve bağımsız ve bağımlı gruplar t-testiyle analiz edilmiştir. Nitel veriler NVivo11 programı kullanılarak betimsel ve içerik analizleri yapılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, SİDEP uygulamasının çocukların zihin kuramı ve empatik becerileri üzerinde istatistiksel olarak deney grubunun lehine anlamlı etkiye ve kalıcılığa sahip olduğu saptanmıştır. Ayrıca SİDEP’in 48-60 aylık çocukların sürdürülebilirliğin çevresel, sosyo-kültürel ve ekonomik boyutlarıyla ilgili görüşleriyle ilgili olumlu etkiye sahip olduğu belirlenmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentİlköğretimtr_TR
dc.embargo.terms6 aytr_TR
dc.embargo.lift2021-03-27T12:35:32Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster