dc.contributor.advisor | Can Daşkın, Nilüfer | |
dc.contributor.author | Sak, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2020-08-05T13:03:02Z | |
dc.date.issued | 2020-07 | |
dc.date.submitted | 2020-06-08 | |
dc.identifier.citation | Sak, M. (2020). A Case Study on the Parameters Underlying Patterns of Change in Directed Motivational Currents. (Master's thesis, Eğitim Bilimleri Enstitüsü). | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/22511 | |
dc.description.abstract | Following the introduction of “Directed Motivational Currents (DMCs)” theory in recent years to account for highly robust and productive motivational surges in second/foreign language learning (L2), we have witnessed the emergence of a wide range of studies seeking to enhance our understanding of this unique type of motivational phenomenon. However, research into DMCs as a construct is still lagging behind in the Turkish EFL context. Besides, although L2 motivation research is going through a paradigm shift nowadays that recognizes motivation as a dynamic phenomenon, there remains very little discussion on the dynamic nature of DMCs. Against this background, the aim of the current study is twofold: 1) to offer additional evidence on the validity of DMCs as a construct in the Turkish EFL context, 2) to investigate the parameters that cause motivational fluctuations in learners’ DMC-induced motivational trajectory. The study utilized a qualitative database collected from 3 focal EFL learners studying in a private university in Turkey. First, ebbs and flows in participants’ motivational trajectories were identified via self-plotted motigraphs over 4 weeks. Then, each participant was interviewed once a week to determine what caused their motivational fluctuations and the interview data were analyzed using thematic analysis. Findings indicated that a DMC is a highly complex, dynamic, and personal experience. The findings also revealed that learners’ DMC experience is influenced by a multitude of social, personal and contextual factors. Taken together, the findings provide implications for how to facilitate the use of DMC-type motivation in L2 classroom settings. | tr_TR |
dc.language.iso | en | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Dil öğrenme motivasyonu | tr_TR |
dc.subject | Vizyon | |
dc.subject | Hedefli motivasyonel akımlar | |
dc.subject | Dil öğrenme psikolojisi | |
dc.subject | Kompleks dinamik sistemler teorisi | |
dc.subject | Language learning motivation | |
dc.subject | Vision | |
dc.subject | Directed motivational currents | |
dc.subject | Complex dynamic systems theory | |
dc.subject | Language learning psychology | |
dc.subject.lcsh | Bilgi kaynakları | tr_TR |
dc.title | A Case Study on the Parameters Underlyıng Patterns of Change in Dırected Motıvatıonal Currents | tr_en |
dc.title.alternative | Hedefli Motivasyonel Akımlarda Değişim Örüntüleri Oluşturan Etkenler Üzerine Bir Durum Çalışması | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | İkinci dil öğreniminde oldukça güçlü ve verimli motivasyonel yükselişleri tanımlayan “Hedefli Motivasyonel Akımlar” teorisinin son yıllarda ortaya çıkışını takiben, bu kendine özgü motivasyonel olaya ilişkin anlayışımızı güçlendirmek isteyen çok sayıdaki çalışmanın ortaya çıkışına şahit olduk. Ancak, konuya ilişkin çalışmalar Türkiye bağlamında geride kalmıştır. Ayrıca, ikinci dil öğrenme motivasyonu, motivasyonun dinamik bir fenomen olarak incelendiği bir paradigma değişikliği yaşıyor olmasına rağmen, DMC teorisinin dinamik yapısına ilişkin oldukça az tartışma bulunmaktadır. Bu temelde, bu çalışmanın iki amacı vardır: 1) DMC modelinin geçerliliğine ilişkin Türkiye bağlamında ek kanıt sunmak, 2) öğrencilerin DMC kaynaklı motivasyonel durumlarında değişim dalgalanmalarına yol açan parametreleri araştırmak. Bu amaçla çalışma, Türkiyede özel bir üniversitede İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen 3 öğrenciden toplanan nitel veritabanını kullanmıştır. Katılımcıların motivasyonel durumlarında yaşanan dalgalanmalar kendilerinin çizdikleri motivasyon grafikleri aracılığıyla 4 hafta boyunca belirlenmiştir. Devamında, motivasyonel dalgalanmalarına nelerin neden olduğunun saptanması için her bir katılımcıyla haftada bir kez mülakat yapılmıştır ve mülakat verileri tümevarımsal tematik analiz yoluyla incelenmiştir. Bulgular, DMC olarak tanımlanan motivasyon türünün oldukça kompleks, dinamik ve kişisel bir deneyim olduğunu göstermektedir. Bulgular ayrıca DMC motivasyon türünün birçok sosyal, kişisel ve bağlamsal faktörden etkilendiğini göstermektedir. Genel olarak ele alındığında, bu bulgular DMC motivasyon türünün sınıf ortamında kullanımının nasıl kolaylaştırılabileceğine ilişkin çıkarımlar sunmaktadır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi | tr_TR |
dc.embargo.lift | Açık erişim | |
dc.funding | Yok | tr_TR |
dc.subtype | annotation | tr_TR |