dc.contributor.advisor | Alagözlü, Nuray | |
dc.contributor.author | Yatağanbaba, Esra | |
dc.date.accessioned | 2020-08-05T12:59:38Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-06-15 | |
dc.identifier.citation | Yatağanbaba, E. (2020). A Discourse-Analytic Perspective into Classroom Interactional Competence Development of English as a Foreign Language Instructors: A Multiple-Case Study (Doctoral dissertation). Hacettepe University, Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/22504 | |
dc.description | Bu tez TÜBİTAK tarafından sağlanan BIDEB-2211 A Genel Yurtiçi Doktora Burs Programı ile desteklenmiştir. | tr_TR |
dc.description.abstract | The purpose of this study is three-fold; first, to explore novice EFL instructors’ needs for further professional development pertaining to classroom interactional features, second, to enhance their classroom interactional competence (CIC) with specific reference to the classroom interactional features identified, namely teacher echo, teacher interruption, limited wait-time, turn completion and extended teacher turn through the use of self-evaluation of teacher talk framework (SETT) and third, to showcase if enhanced CIC awareness had any positive impact on the instructors’ actual classroom interactional practices.
To do this, a multiple-case study design was chosen, and data were collected from three novice EFL instructors whose teaching experiences were limited to 0-3 years at a tertiary context. For these aims, the data were collected through video-recordings, video-stimulated recalls (VSRs), SETT grid, dialogic reflection sessions, audio recordings and semi-structured interviews. The collected data were analyzed through SETT and Conversation Analysis (CA) as an instrument and thematic analysis. The instructors’ needs for further professional development were found to be turn completion, teacher interruption, limited wait-time, teacher echo and extended teacher turn. The findings revealed that although the focal points were still observed in the instructors’ data, all cases showed improvement in terms of identification of the focal points, critical self-evaluation and making conscious interactive decisions after the intervention. The evidence for increased awareness came from VSRs on video recordings and their CA analyses, and dialogic SETT reflections through which they described, reflected, and critically evaluated themselves. In the light of the findings, pedagogical implications for L2 teacher education, SETT and CIC were provided.
Keywords: novice EFL instructors, classroom interactional competence (CIC), reflective practice, self-evaluation of teacher talk (SETT), multiple-case study. | tr_TR |
dc.language.iso | en | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Novice EFL instructors | tr_TR |
dc.subject | Classroom interactional competence (CIC) | tr_TR |
dc.subject | Reflective practice | tr_TR |
dc.subject | Self-evaluation of teacher talk (SETT) | tr_TR |
dc.subject | Multiple-case study | tr_TR |
dc.subject.lcsh | İngiliz dili | tr_TR |
dc.title | A Dıscourse-Analytıc Perspectıve Into Classroom Interactıonal Competence Development Of Englısh As A Foreıgn Language Instructors: A Multıple-Case Study | tr_en |
dc.title.alternative | Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğreten Öğretim Görevlilerinin
Sınıf İçi Etkileşimsel Yetilerinin Geliştirilmesine Yönelik
Söylemsel Analitik Bir Yaklaşım: Bir Çoklu Vaka Çalışması | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışma, öğretim görevlilerinin daha fazla gelişime ihtiyaç duydukları sınıf içi etkileşimsel yetilerini (SIEY) belirlemeyi, sınıf içi etkileşimsel yeti farkındalıklarının öğretmen ses yansıması, öğretmenin öğrencinin sözünü kesmesi, sınırlı bekleme süresi, söz sırası tamamlama, genişletilmiş öğretmen söz sırası açısından geliştirilmesini, ve bu Öğretmen Konuşmasının Öz Değerlendirilmesi (ÖKÖD) çerçevesiyle geliştirilmiş sınıf içi etkileşimsel yeteneklerinin öğretim görevlilerinin gerçek sınıf içi etkinliklerinde olumlu bir etkisinin olup olmadığını ortaya koymayı hedeflemektedir. Bu amaçla, yüksek öğretimde öğretim deneyimleri 0-3 yıl arasıyla sınırlanan mesleğe yeni başlayan üç İngilizce öğretim görevlisinden veri toplanmış ve çoklu vaka tasarımı uygulanmıştır. Veriler görüntülü kayıtlar, video çağırışım teknikleri, ÖKÖD çerçevesi, diyalog yansıtma oturumları, sesli kayıtlar, yarı-yapılandırılmış görüşmeler aracılığıyla toplanmıştır. Toplanan veri ÖKÖD çerçevesi ve konuşma çözümlemesi yönteminin araç olarak kullanılması, ve tematik analizle incelenmiştir. Sonuçlar odak noktaları incelendiğinde söz sırası tamamlama, öğretmenin öğrencinin sözünü kesmesi, ve sınırlı bekleme zamanı, öğretmen ses yansıması ve genişletilmiş öğretmen söz sırasının öğretim görevlilerinin verilerinde hala kullanılmakta olduğunu göstermiştir. Ancak bütün vakalar odak noktaların belirlenmesi, eleştirel öz değerlendirmenin yapılması ve bilinçli etkileşimli karar alma becerileri açısından gelişim göstermişlerdir. Bu artan farkındalık, görüntülü kayıtlar üzerinde gerçekleştirilen görüntülü çağırışım teknikleri ve onların konuşma çözümlemesi analizleri, kendilerini tanımladıkları, yansıttıkları ve eleştirel olarak değerlendirdikleri ÖKÖD yansıtmalarından elde edilmiştir. Araştırmanın sonuçları ışığında yabancı dil öğretmeni eğitimi, ÖKÖD ve SIEY ile ilgili eğitimsel çıkarımlar sunulmuştur.
Anahtar Kelimeler: yabancı dil olarak İngilizce öğreten mesleğe yeni başlayan öğretim görevlileri, sınıf içi etkileşimsel yeti (SIEY), öğretmen konuşmasının öz değerlendirilmesi (ÖKÖD), çoklu vaka çalışması. | tr_TR |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2020-08-05T12:59:38Z | |
dc.funding | TÜBİTAK | tr_TR |