Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTuranlı, Necla
dc.contributor.authorYebrem, Selay
dc.date.accessioned2020-03-06T07:24:44Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-01-14
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/22251
dc.description.abstractLanguage, a communication tool used by human beings is also of crucial importance for explaining and comprehending math. Math is a system and a metalanguage, which owns its unique terminological language yet is learned through formal education. The metalanguage of math is a universal one, existing with its very own symbols, lexicon, semantic stratum and syntactic structure. Understanding this unique language and using it properly are of prime importance for a better comprehension of mathematical problems. Comprehension of math is both a linguistic and a cognitive matter. The purpose of the current research is to examine the terms, words and symbols used in math within a framework of semantical and syntactical structure. To achieve this aim, a qualitative research methodology is conducted for the current study. Based on a document analysis, the study draws on math course books (grades 9th, 10th, 11th and 12th) as the data source, which are used at secondary school level for the academic year 2019-2020 and proposed by Ministry of National Education. The qualitative data was subjected to descriptive analysis. The results of the study revealed that the terms, words and symbols used in math have a strong relationship with semantics and syntax. As such, the importance of semantics and syntax in math education is promoted, and also the need to use these linguistic components correctly is emphasized in the present study.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectAnlambilimtr_TR
dc.subjectSözdizimtr_TR
dc.subjectMatematik terimleritr_TR
dc.subjectMatematik eğitimitr_TR
dc.titleMatematik Terimlerinin Semantik Ve Sentaks Açıdan İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetDil, insanlar arasında bir iletişim aracı olduğu gibi matematiğin anlamlandırılması ve anlaşılması açısından da çok büyük önem taşımaktadır. Matematik, kendisine ait terminolojisi olan ancak örgün öğrenim süreçleri ile öğrenilebilen bir dizge ve bir üstdildir. Matematik üstdilinin kendine özgü simge, sözcük dağarcığı, anlam katmanları ve sözdizim yapıları olup evrenseldir. Bu dilin iyi anlaşılması ve doğru kullanılması, matematik problemlerinin anlaşılabilirliği için önemlidir. Matematiği anlamak hem dilsel hem kavramsal bir süreçtir. Bu çalışmanın amacı da matematik eğitiminde kullanılan terimlerin, sözcüklerin ve simgelerin dilin bileşenlerinden olan anlambilim (semantik) ve sözdizim (sentaks) açısından incelemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırma nitel olarak yürütülmüştür. Doküman analizine dayalı olarak gerçekleştirilen bu çalışmanın veri kaynakları Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 2019-2020 eğitim-öğretim yılında okutulmakta olan ortaöğretim matematik ders kitaplarıdır (9. 10. 11. ve 12. sınıf). Doküman analizi aracılığıyla toplanan nitel veriler, betimsel analiz ile çözümlenmiştir. Araştırmanın sonucunda matematik eğitiminde kullanılan terimlerin, sözcüklerin ve simgelerin anlambilim ve sözdizim ile güçlü bir etkileşim içinde olduğu görülmüştür. Anlambilim ve sözdizimin matematik eğitimi için önemi ortaya konmuş ve dilin bu bileşenlerinin doğru kullanımının gerekliliği vurgulanmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleritr_TR
dc.embargo.terms6 aytr_TR
dc.embargo.lift2020-09-06T07:24:44Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster