dc.contributor.advisor | Olçay, Seray | |
dc.contributor.author | Bi, Bilkay | |
dc.date.accessioned | 2020-03-03T08:41:07Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-01-15 | |
dc.identifier.citation | Bi, B. (2020). Öz düzenleyici strateji gelişimi modelinin özel yetenekli öğrencilerin yazma becerilerine etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/22231 | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to examine the effect of the Self-Regulatory Strategy Development Model on the improvement of story writing skills of students diagnosed as gifted and attending the third and fourth grades of primary school. In the research, multiple probe design across participants, which is a single-case study model, has been used. The participants of the current study were three students attending the Science and Art Center. During the research process, the benefitted scale and measurement instrument were the Scale for Evaluating Story Elements for determining the adequacy of the elements in the stories written by the participants; 6+1 Analytic Scoring Guide for assessing the quality of participants’ stories; Word Document Word Count Processor for counting the number of words in the participants’ stories; TSCorpus Word Processor for evaluating vocabulary knowledge; and stopwatch for measuring time. Social validity data were collected from the participants and their families before and after the research with a subjective evaluation approach. After the research, it was determined that there was an increase in the story element number, quality, number of words and writing times of the stories written by the participants, and a decrease in the vocabulary coefficients. In addition, it was observed that the participants retained the skills they acquired two and five weeks after the application ended and they generalized the skill of writing to their memoirs. At the end of the research, positive opinions were taken from the participants and their parents regarding the application. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Özel yetenekli öğrenciler | tr_TR |
dc.subject | Yazma stratejileri | tr_TR |
dc.subject | Öz-düzenleme | tr_TR |
dc.subject | Öz-düzenleyici öğrenme | tr_TR |
dc.subject | Öz-düzenleyici strateji gelişimi | tr_TR |
dc.title | Öz Düzenleyici Strateji Gelişimi Modelinin Özel Yetenekli Öğrencilerin Yazma Becerilerine Etkisi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırmanın amacı ilkokul üçüncü ve dördüncü sınıfa devam eden özel yetenekli tanısı almış öğrencilerin öykü yazma becerilerinin geliştirilmesinde Öz-Düzenleyici Strateji Gelişimi modelinin etkililiğini incelemektir. Araştırmada tek denekli araştırma modellerinden yoklama evreli katılımcılar arası çoklu yoklama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını Bilim ve Sanat Merkezine devam eden üç öğrenci oluşturmuştur. Araştırma sürecinde; katılımcıların yazdıkları öykülerdeki elementlerin yeterliliği Hikâye Elementleri Değerlendirme Ölçeği, öykülerin kalitesi 6+1 Analitik Yazma ve Değerlendirme Ölçeği, yazılan öykülerdeki kelime sayısı word belgesi kelime sayım işlemcisi, kelime hazinesi katsayısı TSCorpus Metin İşlemcisi, yazma süreleri ise kronometre kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırma öncesi ve sonrasında katılımcılar ve ailelerinden öznel değerlendirme yaklaşımıyla sosyal geçerlik verisi toplanmıştır. Araştırma sonrasında katılımcıların yazdıkları öykülerin element sayılarında, kalitesinde, kelime sayısı ile yazma sürelerinde artış olduğu, kelime hazinesi katsayılarında ise düşüş olduğu belirlenmiştir. Katılımcıların elde ettikleri becerileri uygulama sona erdikten iki ve beş hafta sonra korudukları ve anı yazma becerisine genelledikleri görülmüştür. Araştırma sonunda katılımcılar ve velilerinden uygulamaya yönelik olumlu görüş alınmıştır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2020-03-03T08:41:07Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |