dc.contributor.advisor | Sarıçoban, Arif | tr_TR |
dc.contributor.author | Yağcı, Hatice | tr_TR |
dc.date.accessioned | 2015-10-15T06:21:21Z | |
dc.date.available | 2015-10-15T06:21:21Z | |
dc.date.issued | 2014 | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/1936 | |
dc.description.abstract | The aim of this study was to explore the past and present experiences of EFL Teachers with regard to professional development (PD). Additionally, EFL teachers areas of needs were determined and their daily practices were observed. In line with research goals of this study, several PD sessions were offered. Finally, the study examined how the PD activities informed the teachers classroom practices. Qualitative research methodology was used as the study design. The researcher was a participant observer at the research sites. The data for the study were collected in six phases. The participants were six EFL teachers from three different public high schools, and also there were seven EFL teachers working at a foundation university who offered the PD sessions. The data were collected through focus groups, participant observation and field notes, interviews, audio and video recordings. The qualitative data were analyzed by using grounded theory method. | tr_TR |
dc.language.iso | en | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | Professional development | tr_TR |
dc.title | Trackıng Changes and Progress in Efl Teachers Classroom Practıces Through Professıonal Development: The Case of Gaziantep | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.callno | 2014/1108 | tr_TR |
dc.contributor.departmentold | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışmanın amacı İngilizce öğretmenlerinin geçmiş ve mevcut mesleki gelişim deneyimlerini araştırmaktır. İngilizce öğretmenlerinin ihtiyaç alanları belirlenmiş ve sınıf içi uygulamaları gözlenmiştir. Bu çalışmanın amacı doğrultusunda çeşitli mesleki gelişim uygulamaları yapılmıştır. Yapılan mesleki gelişim etkinliklerinin öğretmenlerin sınıf uygulamalarını nasıl etkilediği incelenmiştir. Araştırma deseni olarak nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmacı sahaya katılımcı gözlemci olarak katılmıştır. Araştırma verileri altı aşamada toplanmıştır. Katılımcılar, üç farklı devlet lisesinde çalışan altı İngilizce öğretmenidir, ve aynı zamanda mesleki gelişim uygulamalarını yapan, bir vakıf üniversitesinde görevli yedi uzman eğitimcidir. Veriler; odak görüşmeler, katılımcı gözlem ve saha notları, yarı yapılandırılmış görüşmeler, ses ve video kayıtları aracılığıyla toplanmıştır. Nitel veriler taban teorisi yöntemi ile analiz edilmiştir. | tr_TR |