Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirezen, Mehmettr_TR
dc.contributor.authorKaraazmak, Fuldatr_TR
dc.date.accessioned2015-10-15T06:21:21Z
dc.date.available2015-10-15T06:21:21Z
dc.date.issued2015tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/1934
dc.description.abstractThe major aim of this study was to explore the present competencies of prospective English language teachers about English sentence intonation and if necessary, to remedy the intonation problems in their speech. The participants of the study consisted of prospective EFL teachers enrolled at a major state university in Turkey (N=84). The study was conducted and the related data was collected in 2014-2015 academic year spring semester. To reach the main purpose of the study, a pre-test post-test experimental design was used as the research methodology. Between pre and post-tests, remedial English sentence intonation teaching lessons were carried out with the participants. In these sessions, PowerPoint presentations including various intonation exercises about time adverbial sentences from the voices of native speakers were used. Audio Articulation Model (Demirezen, 2003, 2004) was employed for the remedial teaching lessons in accordance with the Grammar Intonation Model.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectenglish intonationtr_TR
dc.titleDevelopment of Intonatıon Patterns in Time Clauses Among Efl Prospectıve Teachers: An Experimental Studytr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.callno2015/2055tr_TR
dc.contributor.departmentoldYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalıtr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın temel amacı İngilizce öğretmen daylarının İngilizce cümle tonlaması konusunda mevcut olan yeterliliklerini keşfetmek ve gerekli ise de konuşmalarında bulunan tonlama sorunlarını çözmektir. Çalışmanın katılımcılarını Türkiye’deki büyük devlet üniversitelerinin birinde öğrenim görmekte olan İngilizce öğretmen adayları oluşturmaktadır (S=84). Çalışma 2014-2015 akademik yılı bahar döneminde gerçekleştirilmiş ve ilgili veriler toplanmıştır. Çalışmanın temel amacına ulaşmak için, araştırma metodu olarak ön-test son-test deneysel yöntem kullanılmıştır. Ön-test ve son-test arasında, katılımcılarla İngilizce cümle tonlaması konusunda düzeltici öğretim dersleri gerçekleştirilmiştir. Bu oturumlarda, içerisinde anadil konuşucularının ses kayıtlarından alınan zaman cümleciklerinden oluşan çeşitli tonlama alıştırmalarının olduğu bilgisayar programı sunumları kullanılmıştır. Gramer Tonlama Modeli ile ilintili olan İşitsel Sesletim Modeli (Demirezen, 2004) kullanılmıştır.tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record